پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۹۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
استاندار زنجان پیرامون ساماندهی اماکن مازاد و زمین‌های دستگاه‌های دولتی، گفت: این زمین‌ها بنا بر تاکید رئیس جمهوری و مصوبه هیات وزیران باید در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گیرد و تعلل در این زمینه از هیچ مدیری پذیرفته نیست.

شعارسال: فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، افزود: مدیران باید آنچه در جلسات مطرح می‌شود در صورت غیرقانونی بودن، دفاع کرده و در صورت تصویب باید به آن احترام گذاشته و عمل کنند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبات تمام جلسات محوری، اظهار داشت: بررسی مجدد مصوبات در جلسات آتی، ناخوشایند بوده و اجرا نشدن مصوبات، تخلف است.

حقیقی با اشاره به تفویض اختیار برخی موارد از سوی دولت به استان‌ها، افزود: دور زدن در اجرای مصوبات، ممنوع بوده و مدیران نباید پس از تصویب، موضوع را جهت اجرا از وزارت متبوع استعلام کنند.

استاندار زنجان تصریح کرد: اگر قرار است وزیر مربوطه، تفویض اختیار دولت را نادیده بگیرد تشکیل این جلسات بی‌معنی است.

وی افزود: این موضوع، قانون و مصوبه دولت است که باید اجرا شود و مدیری که نمی‌تواند با دولت هماهنگ شود باید کنار برود.

حقیقی خاطرنشان کرد: این تعلل‌ها و تصاحب بی‌مورد زمین‌ها سبب شده تا امروز با مشکلات مسکن مواجه شویم به‌گونه‌ای که پروژه ۲۸۸ واحدی گلشهر، کلنگ‌زنی شده در حالی که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان متقاضی مسکن، چند برابر این تعداد است.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه دستگاه‌ها باید به همدیگر کمک کنند، ادامه داد: مدیران باید زمین‌ها و اماکنی که سال‌ها بلااستفاده مانده را جهت بهره‌برداری در اختیار سایر دستگاه‌هایی که نیاز دارند قرار دهند.

وی ابراز کرد: تصاحب زمین‌ها و بلااستفاده ماندن آن‌ها سبب شده برخی دستگاه‌های دولتی، ماهانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان اجاره‌بها بپردازند که این به ضرر دولت است.

استاندار زنجان از وضعیت جلسات محوری استان به غیر از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار نارضایتی کرد و گفت: جلسات باید با جدیت و نظم بیشتری برگزار شوند، ضمن اینکه رعایت زمان لازم برای ارسال دعوتنامه و ارسال به‌موقع مصوبات ضروری بوده و وضعیت برگزاری جلسات محوری استان در پایان خرداد، ارزیابی خواهد شد.

این مسئول در رابطه با دوره‌های آموزشی برای مدیران، کارشناسان، جوانان و بانوان دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: این موضوع هم باید از سوی دستگاه‌ها استقبال شده و هم خروجی مطلوبی داشته باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها باید ظرف یک هفته، بانوان و کارشناسان جوان خود را جهت شرکت در دوره آموزشی، معرفی و پس از آموزش نیز آن‌هایی که لیاقت و توانمندی دارند را در سمت‌های مدیریتی منصوب کنند.

حقیقی تصریح کرد: آموزش‌ها باید توسط مؤسسات آموزشی متخصص، دارای اهلیت و قابلیت اجرا شود تا نتیجه و خروجی مطلوبی حاصل شود و البته خود مدیران نیز باید در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت کنند.

وی اضافه کرد: چکیده‌ای از گزارش تحلیلی پروژه‌های ملی و ملی با ویژگی استانی به همراه پیشنهادات مربوطه جهت تجدید نظر به معاون اول رئیس جمهوری ارسال شود چرا که این گزارش می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها نیز باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 5خرداد1398 ، کدخبر: 850814: www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
توضیحات بیشتر در این خصوص لطفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین