پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۶۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
چین و هنگ‌کنگ از مخالفت خود با خواسته دولت آمریکا در زمینه عدم واردات نفت از ایران خبر دادند.چین، از جمله قدرت‌های جهانی حاضر در برجام بارها مخالفت صریح خود با اقدام‌های ضد ایرانی آمریکا را اعلام کرده است. این کشور از جمله خریداران عمده نفت ایران محسوب می‌شود.

شعار سال: چین و هنگ‌کنگ چهارشنبه مخالفت خود را با اقدام‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران اعلام کردند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین در گفت‌وگو با نشریه «چاینا مورنینگ پست» مخالفت پکن با «دخالت فراسرزمینی آمریکا» و تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران را مورد تاکید قرار داد.

این دیپلمات چینی اظهار داشت: «پکن همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا و دخالت فراسرزمینی این کشور است

چین، از جمله قدرت‌های جهانی حاضر در برجام بارها مخالفت صریح خود با اقدام‌های ضد ایرانی آمریکا را اعلام کرده است. این کشور از جمله خریداران عمده نفت ایران محسوب می‌شود.

به نوشته این وبگاه، دولت هنگ‌هنگ نیز اعلام کرده که به درخواست‌های واشنگتن در زمینه واردات نفت از ایران توجه نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، هنگ هنگ دراین باره اعلام کرده: «مبادلات انرژی معمول با ایران و جامعه بین‌الملل از جمله "چین" در چارچوب قوانین بین‌المللی بوده و امری معقول و قانونی است که باید حفظ و مورد احترام قرار گیرد

دولت هنگ هنگ اعلام کرده که این تحریم‌ها خارج از محدوده تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا به تازگی به هنگ هنگ نسبت به ورود یک نفتکش ایرانی به یکی از بنادر این کشور هشدار داده است.

وزارت دریانوردی هنگ کنگ نیز چهارشنبه اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی که نشان دهد یک نفتکش ایرانی وارد آب‌های هنگ کنگ شده یا از آن جا عبور کرده، موجود نیست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بعد از خروج یکجانبه از برجام، به قصد مذاکره فشارهای بی‌سابقه‌ای را بر ایران وارد کرده و بارها از تمایل خود به گفت‌وگو با تهران خبر داده است. ایران نیز در واکنش به سخنان دونالد ترامپ و دیگر مقام‌های این کشور اعلام کرده که مذاکره مجددی با دولت آمریکا در کار نخواهد بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 8 خرداد 98، کد خبر: 13980308001174، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
آمریکا از وقتی فهمید داره شکست میخوره شروع کرد به تغییر موضع
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین