پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
رویترز به نقل از آمارهای عبور و مرور کشتی‌ها از افزایش 58 درصدی صادرات نفت ایران به هند در نیمه نخست 2016 خبر داد و این میزان را حدود 342 هزار بشکه نفت در روز عنوان کرد.

شعار سال:

رویترز بر اساس آمارهای اولیه نوشت صادرات نفت ایران به هند در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش یافته است.

این آمارها نشان داد، در نیمه نخست 2016، خرید نفت هند از ایران حدود 58 درصد افزایش یافت و به حدود 342 هزار بشکه نفت در روز رسید. در نیمه نخست سال 2015 این رقم برابر با 216 هزار و 500 بشکه نفت در روز بود.

اچ‌پی‌سی‌ال- میتال انرژی، شرکت زیرمجموعه پالایشگاه دولتی هیندوستان پترولیوم در نوامبر 2012 واردات نفت از ایران را تحت فشار تحریم‌های غرب متوقف کرد. این شرکت که بخشی از آن به به شرکت فولاد تایکون لاکشمی ان میتال تعلق دارد، پس از 3 سال و نیم توقف، محموله‌ای از تهران خرید.

بر اساس آمارهای اولیه عبور و مرور نفتکش‌ها از منابع تجاری و شرکت‌های خدمات رهیابی نفتکش‌ها، اچ‌پی‌سی‌ال- میتال انرژی یک میلیون بشکه نفت از ایران خریده است.

بر اساس این آمار، پالایشگاه‌‌های هند روزانه حدود 381 هزار و 500 بشکه نفت از ایران در ماه ژوئن خریداری کرده‌اند.

محموله‌های ماه ژوئن حدود 0.6 درصد بیش از حجم ماه می است. در ژوئن سال گذشته هند حدود 274 هزار بشکه نفت در روز از ایران نفت خریده است.

واردات نفت هند از ایران در سالی که از ابتدای ماه آوریل آغاز می‌شود، در مسیر ثبت بالاترین رقم در 7 سال گذشته قرار دارد. پالایشگاه‌های دولتی و خصوصی هند روی هم حداقل 400 هزار بشکه نفت از ایران خریده اند.

بر اساس این آمار، در بازه آوریل تا ژوئن، نخست سه ماهه سال مالی کنونی، خرید نفت هند از ایران 25.6 درصد افزایش یافته و از 306 هزار بشکه در روز مدت مشابه سال گذشته، به 384 هزار و 500 بشکه در روز رسیده است.

اسار اویل، پالایشگاه خصوصی هند، بزرگ ترین مشتری ایران در ماه ژوئن، حدود 180 هزار و 600 بشکه در روز نفت خریده است. پس از آن مانگالور با خرید 69 هزار بشکه نفت در روز و ریلانس اینداستری با خرید حدود 64 هزار بشکه نفت در روز قرار دارد.

شرکت ایندین اویل، بزرگ ترین پالایشگاه هند، حدود 32 هزار و بشکه نفت در روز از ایران خریده است.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار12تیر 1395 ، کد مطلب: 13950412000595  : www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین