پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
بی‌شک به دنبال انفجارهای اخیر نفت‌کش‌ها، بسیاری منتظر افزایش بهای نفت بودند، اما قیمت نفت به طرز غیرقابل‌باوری صعود چندانی نداشت اما دلیل چه بود؟
شعار سال: بی‌شک به دنبال انفجارهای اخیر نفت‌کش‌ها، بسیاری منتظر افزایش بهای نفت بودند، اما قیمت نفت به طرز غیرقابل‌باوری صعود چندانی نداشت اما دلیل چه بود؟
چرا انفجار نفت‌کش‌ها قیمت نفت را تکان نداد؟
افزایش دو درصدی بهای نفت بعد از  وقوع حادثه انفجار نفت‌کش‌ها تعجب بسیاری از  کارشناسان حوزه نفت و انرژی را برانگیخت،زیرا بسیاری براین باور بودند که این حادثه باعث تشدید نگرانی از افزایش تنش در منطقه و ناامنی مسیر دریایی صدور نفت و به دنبال آن افزایش بهای نفت خواهد شد.
از سویی دیگر  با اینکه ویدیوی آتش گرفتن نفتکش‌ها بلافاصله بعد از  انتشار خبر در رسانه‌ها و فضای مجازی جهانی منتشر شد، اما قیمت نفت تنها ۴ درصد افزایش یافت ولی بعد به ۲ درصد نیز کاهش یافت.
و در پایان نیز معاملات بازارهای نفتی در روز جمعه، بهای نفت خام نسبت به بهای آن در پایان هفته گذشته حدود ٣ درصد کاهش داشت.

نکته عجیبی که در این میان مطرح می‌شود این است که چرا فعالان بازار نفت این اخبار را چندان جدی نگرفتند ؟  و برای  همگان این سوال مطرح می‌شود که ِآیا کنترل بهای نفت به دست دست‌های پشت پرده ای  است که از زیر و بم اتفاقات باخبر هستند و با توجه به میزان و علت اتفاقات بهای نفت را کنترل می‌شود؟
در این میان گروهی دیگر نیز معتقدند ، علت روند نزولی بهای نفت را چشم‌انداز ضعیف اقتصاد جهان و بخصوص جنگ تعرفه‌ها بین ایالات متحده و چین دانسته‌اند که مانع از رشد تقاضا برای نفت خواهد شد. در همین حال افزایش تولید جهانی نفت کمبود ناشی از تحریم نفتی ایران و ونزوئلا را کاملا جبران کرده است.
حال باید صبر کرد و دید که قیمت نفت در روزهای آینده چه تغییری خواهد کرد.

روز پنجشنبه ۲۳ خرداد ماه حوادثی پشت سر هم برای دو نفتکش حامل اتانول و نفتا در دریای عمان روی داد. شناور اول ساعت ۸:۵۰ دقیقه و نفتکش دوم یک ساعت بعد یعنی ۹:۵۰ دقیقه دچار حریق شدند. از همان ابتدا رسانه‌های غربی انگشت اتهام این اتفاق که اتفاقاً با دیدار رهبر معظم انقلاب و نخست وزیر ژاپن همزمان شده بود را به سمت ایران نشانه رفتند.
چرا انفجار نفت‌کش‌ها قیمت نفت را تکان نداد؟
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نفتی ها،تاریخ انتشار:26خرداد1398،کدخبر:15823،naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین