پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کوتاه‌مدت قابلیت اجرایی ندارد، گفت: مصمم به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم.

شعار سال: اسحاق جهانگیری صبح امروز در همایش تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه در تالار میزبان بابلسر اظهار داشت: کارهای بزرگ و مهمی را باید برای مردم در کشور انجام دهیم.

وی با قدردانی از استاندار، مسئولان و نخبگان استان برای برپایی این همایش، افزود: اقتصاد مقاومتی از موضوعاتی بوده که باید در برهه کنونی در کشور بدان توجه ویژه‌ای شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی کشور اولویت نخست کشور در برهه کنونی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در جلسات مکرر اولویت نخست کشور را مسائل اقتصادی تبیین کردند و اقتصاد را مسئله نخست کشور می‌دانند.

جهانگیری با بیان "با بی‌توجهی به مسائل اقتصادی باید در انتظار مسائل امنیتی و فرهنگی در کشور باشیم"، گفت: اقتصاد از اساسی‌ترین مؤلفه‌های ملی هر کشوری بوده و سبب اقتدار ملی در کشور خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پایه اقتصادی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های توسعه هر کشوری است، گفت: مسئله اشتغال و بیکاری نسل جوان در برهه کنونی اساسی‌ترین موضوعی بوده که یکی از مشکلات اقتصادی است.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز اینکه آموزش و پرورش ایران با حجم وسیعی از نیروی انسانی در برهه‌ای مواجه شده بوده که اکنون 4.5 میلیون نفر دانشجو وارد دانشگاه‌ها شدند، اضافه کرد: هر سال بالغ بر 1.5 میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی بوده و سطح بالایی در دنیا از این حیث قلمداد می‌شویم.

جهانگیری با اظهار اینکه همه مطالبات یک کشور صرفاً از دولت نباید خواسته شود، گفت: جوانان موتور محرکه اقتصاد کشور بوده و اگر با بی‌توجهی مواجه شوند به چالش‌های اجتماعی در کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور با اعلام "مکلف هستیم با اعمال سیاست‌هایی سفره زندگی مردم بزرگ‌تر شود"، تصریح کرد: قدرت اقتصادی ایران در مقابل رقبای منطقه را باید ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه ایران در افق 1404 باید قدرت اول اقتصادی منطقه باشد، افزود: متأسفانه در ده سال نخست از اهداف چشم‌انداز جایگاه ایران ضعیف‌تر شده است که بخشی از توطئه‌های کشورهای استکباری دلیلی بر این موضوع بوده است.

جهانگیری با بیان "در زمینه اقتصاد باید اقدامات جدی صورت دهیم و اقتصاد را اولویت نخست کشور قلمداد کنیم"، گفت: اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست‌هایی بوده که اقتصاددانان کشور با تفکرات متعدد معتقدند که این منش می‌تواند کشور را به یک اجماعی در حوزه اقتصادی برساند.

وی با اعلام اینکه عزم و اراده ملی در کشور شکل گرفته که باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود، افزود: همه نهادهای تصمیم‌گیر کشور پشتیبان کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به‌دستور مقام معظم رهبری در کشور تشکیل شده است، گفت: ما مصمم هستیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای برون‌رفت از چالش‌های اجتماعی و امنیتی در کشور را اجرایی کنیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه افزایش بهره‌وری در کشور یکی از نتایج مؤثر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: بهره‌وری در زمان کوتاه‌مدت قابلیت اجرایی پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه انضباط اجتماعی و وجدان کاری باید در ادارات تقویت شود تا سبب افزایش بهره‌وری در کشور شود، گفت: اقتصاد کشور در یک دوره‌ای با رکود جدی مواجه شده و در سال 91 با رشد اقتصادی منفی مواجه بوده است.

معاون اول رئیس جمهور با ابراز "تولید کشور را باید با حرکت ارتقا دهیم"، افزود: در سال 95 مصمم هستیم تولید و اقتصاد کشور را به حرکت بیندازیم.

چهانگیری با اظهار "برای اقتصاد کشور نیازمند به پلی برای حرکت داریم"، گفت: در وهله نخست باید بازار داخل کشور به‌صورت جدی فعال شود و از وجود قاچاق کالا مصون شود.

معاون اول رئیس جمهور با اعلام برگزاری جلسات متعدد برای مقابله با قاچاق کالا و ارز در دولت، خاطرنشان کرد: باید به‌صورت اقتصادی و علمی با معضل قاچاق کالا برخورد جدی کنیم.

وی با اظهار اینکه باید بازار کشور برای واردات محصولات خارجی مدیریت شود، گفت: در فصل برداشت محصولات باید از کشاورزان و باغداران حمایت و واردات در کشور مدیریت شود.

جهانگیری با ابراز "امسال افزایش 10 میلیارد دلاری صادرات محصولات را پیش‌بینی می‌کنیم"، اضافه کرد: استان‌های شمالی نقش اساسی در ارتقای صادرات محصولات خود به کشورهای منطقه دارند و باید رابطه بازار با کشورهای منطقه را تقویت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی و تولیدکننده داخلی باید مدنظر همه مدیران نظام و دولت باشد، تصریح کرد: نباید به برخی شعارهای عده‌ای که نان آنها از طریق نشر اکاذیب تأمین می‌شود اعتنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه گویندگان و مسئولان کشور باید از بخش خصوصی حمایت کنند، گفت: حمایت از تولید اساسی‌ترین نقش استان است.

جهانگیری با اعلام "در حالی جشن خودکفایی گندم را برگزار که در سال 91 بالغ بر 6میلیون تن گندم وارد کشور کردیم"، گفت: با تقویت اقتصاد مقاومتی باید جشن خودکفایی گندم را سال آینده در کشور برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه هفت ماه ذخایر گندم کشور اکنون تأمین شده است، اضافه کرد: در سایر محصولات کشاورزی نیز به توفیقاتی دست یافته و باید تولید و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را حمایت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان "سال 94 با یک‌میلیون تن صادرات نفت خام و بشکه نفت 30 دلار در حد حقوق کارکنان دولت توانستیم درآمد داشته باشیم"، تصریح کرد: با بودجه فعلی دولت نمی‌توان به‌دنبال سدسازی و اقدامات عمرانی متعدد در کشور باشیم و باید بخش خصوصی را فعال کنیم.

وی با یادآوری اینکه صادرات نفت و میعانات گازی پس از تحریم‌ها به دو میلیون و 60 هزار بشکه در روز رسیده است، افزود: نظام بانکی در تأمین مالی بسیار نقش‌آفرین بوده و 50 درصد سپرده‌های مردم در نظام بانکی پخش شده و هنوز به نظام بانکی برنگشته است.

جهانگیری از رونمایی طرحی برای رفع معضلات نظام بانکی در کشور در هفته آینده خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح، نظام بانکی کشور به کمک دولت خواهد آمد و بانک‌ها در تقویت اقتصاد و تولید داخلی کشور نقش اساسی دارند.

وی با بیان اینکه مازندران باید پشتیبان توسعه کشور باشد و مازندران به توسعه ایران فکر کند، افزود: ظرفیت‌های بکر استان باید برای توسعه کشور لحاظ شود.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری "سه بار در این دولت از قطعات آزادراه تهران ــ شمال بازدید کردم"، گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این آزادراه در دولت فعلی تقویت شده است.

جهانگیری با ابراز اینکه ترافیک شدید در محورهای مواصلاتی مازندران در ایام تعطیلات سبب می‌شود تا مسافران 12 ساعت مسافت 120کیلومتری تهران ــ مازندران را طی کنند، افزود: کشورهای سی‌آی‌اس .C.I.S، قفقاز و روسیه مهم‌ترین هدف صادراتی ایران بوده و استان‌های شمالی کشور باید نقش اساسی در این حوزه ایفا کنند.

وی با اعلام اینکه نیروهای تحصیلکرده جوان مازندرانی سبب توسعه مناطق می‌شود، گفت: باید خشکسالی‌های جنوب کشور توسط مسئولان و مردم شمال کشور رفع شود.

وی با اظهار "10هزار میلیارد تومان از سپرده کشور در اختیار شخصی قرار گرفته که در اکنون در زندان به ریش همه ما می‌خندد"، گفت: افرادی که به وی تسهیلات دادند چرا نمی‌آیند از ملت عذرخواهی کنند.

جهانگیری با بیان اینکه منفذ سوء استفاده آینده در حوزه حقوق‌های نجومی بسته شده است، اضافه کرد: مدیران سرمایه‌های ملی کشور هستند و مدیر متخلف باید از مصادر مدیریتی خود کنار برود.

معاون اول رئیس جمهور با اذعان به اینکه ذائقه مردم و افکار عمومی از حقوق‌های نجومی تلخ شده است، گفت: حوادثی مثل حقوق‌های نجومی سبب می‌شود تا فسادهای بزرگ به فراموشی سپرده شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 17 تیر 95 ، کد مطلب: 1123920: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین