پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۳۲۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱
عیسی امینی روز جمعه در مورد اظهارات اخیر رئیس دیوانعالی کشور با این مضمون که «برخی از بانوان وکیل که قضات باید مراقب ناز و فریب آنها باشند» اظهار داشت: اینگونه اظهارنظرها نسبت به بانوان کشورمان که همواره نقش‌آفرین بوده‌اند، بهت‌آور و موجب تأسف بوده و قبل از آنکه نیاز به بررسی تصویر باشد، مستلزم اصلاح تصور ما از شأن ارزشمند زن است.

شعار سال: وی افزود: با استعمال کلماتی همچون برخی و بعضی نمی‌توان مانع انتقال مفهوم تهمت و تحقیر نسبت به بانوان عزیز شد و طرح آن نشان از دیدگاه اشتباه ما نسبت به بانو دارد. بر عکس، من نمی‌خواهم وارد شکایات و گلایه‌های بانوان وکیل شوم ولی آنچه مسلم است صنف وکالت فراتر از جنسیت اداره می‌شود و سهم بانوان، همسان همکاران مرد و بی‌محدودیت است.

امینی اضافه کرد: اگر در علم ریاضی زنانی همچون مریم میرزاخانی درخشیدند نام بانوان وکیل در جایگاه هیأت مدیره و مراجع انتظامی و ارگان‌ها و کمیسیون‌های کانون وکلا به ثبت رسید و کانون وکلا نیز به دستشان اداره می‌شود.

حال وقتی که رئیس محترم قوه قضائیه به کرامت و نقش بی‌بدیل زن در توسعه جامعه و تمدن‌سازی تاکید می‌کند، اینگونه اظهارات بی پروا در تعارض جدی با جایگاه تاریخی و دینی بانوان و سند تحول است و شایسته مسند عالی‌ترین مرجع قضائی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم، دیروز پنجشنبه در آئین تجلیل از قضات و کارکنان نمونه اداری دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه به عنوان پیشگیری قضات باید مواظب بانوان وکیل باشند، تصریح کرد: برخی از آن‌ها با ناز کردن سعی می‌کنند که قاضی را جلب رفتارهای خود کنند که باید مواظب بود و خوشبختانه قضات ما هوشیار و مقاوم هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی انتخاب، تاریخ 8 تیر 98، کد مطلب: 20868:www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین