پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۲۱۸۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
کنکور سراسری سال ۹۸ در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه برای داوطلبان در ۵ گروه آزمایشی برگزار می‌شود و داوطلبان باید پیش از حضور در جلسه آزمون نکاتی را بدانند.

شعار سال: آزمون سراسری سال ۹۸ برای رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برایپذیرش دانشجودر دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیرانتفاعی، دوره‌های نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت‌نام کردند.

همچنین تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر از داوطلبان علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی خود گروه‌های آزمایشی دوم یا سوم (هنر و زبان‌های خارجی) را نیز انتخاب کرده‌اند، تعداد ۷۸ هزار و ۵۸۵ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی هنر را انتخاب کرده‌اند و همچنین تعداد ۱۵۵ هزار و ۵۲۴ داوطلب علاوه بر گروه اصلی گروه آزمایشی زبان را انتخاب کرده‌اند.

به این ترتیب برای گروه آزمایشی هنر ۱۰۳ هزار و ۷۲۰ کارت و برای گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۱۶۵ هزار و ۶۱۱ کارت صادر شده است، از تعداد ۲۳۴ هزار و ۱۰۹ داوطلبی که علاقمندی دوم و سوم را اعلام کرده‌اند تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۷۸ داوطلب زن و تعداد ۸۱ هزار و ۲۳۱ داوطلب مرد هستند.

با توجه به تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب واقعی و تعداد علاقمندان به گروه‌های آزمایشی دوم و سوم (هنر و زبان‌های خارجی) برای برگزاری آزمون سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۲۴ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

* نکاتی که باید پیش از حضور در جلسه آزمون از آن مطلع باشید

* داوطلبان کنکور سراسری باید تا پایان امروز با مراجعه به سایت سازمان سنجش، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و از آن پرینت تهیه کنند.

*داوطلبانی که در چند گروه آزمایشی متقاضی شرکت در آزمون هستند، کارت ورودی را در هر گروه آزمایشی جداگانه پرینت گرفته و نسبت به شناسایی حوزه امتحانی خود در هر گروه آزمایشی اقدام کنند.

* حوزه امتحانی داوطلبان گروه‌های آزمایشی مختلف بر روی کارت ورودی هر داوطلب درج شده است و داوطلبان بخصوص در شهرهای بزرگ باید از امروز برای شناسایی حوزه خود اقدام کنند تا در روز آزمون به موقع سر جلسه حاضر شوند.

* آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه علوم انسانی ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۱۳ تیر ۹۸ و آزمون گروه آزمایشی هنر ساعت ۱۵ پنجشنبه ۱۳ تیر ۹۸، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح جمعه ۱۴ تیرماه ۹۸ و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ساعت ۱۵ جمعه ۱۴ تیر ۹۸برگزار می‌شود.

* داوطلبان باید نیم ساعت پیش از آغاز هر آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند زیرا درهای ورود به حوزه‌های امتحانی در صبح روزهای امتحان، رأس ساعت هفت و بعدازظهرها رأس ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بسته می‌شود.

* داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، کارت ملی یا شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشند.

* داوطلبان باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک کن، مداد تراش و سنجاق همراه داشته باشند.

* داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، وسایل محاسباتی و هرگونه وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه حافظه دار (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتتر هوشمند و)، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون خودداری کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 12 تیر 98، کد مطلب: 13980411000505:www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین