پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۲۱۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش با بیان اینکه ظرفیت بهشت زهرا (س) تا سه سال آینده تکمیل می شود، گفت: محل جدید دفن اموات تهرانی های تا پایان سال ۹۸ مشخص می شود.

شعار سال: حسن خلیل آبادی روز چهارشنبه در نشست تخصصی گورستان و اهمیت آن در جوامع شهری در بهشت زهرا (س) اظهار داشت: مطالعات مکان یابی دفن اموات پایتخت توسط یک مشاور آغاز شده و به محض جانمایی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دفن چند گزینه‌ای مطابق با الگوی شهری کشورهای توسعه یافته باید در کلانشهر تهران اجرا شود، عنوان کرد: دفن اموات پایتخت باید به صورت پراکنده و منطقه‌ای در شمال، جنوب، غرب و شرق صورت گیرد تا از فشار به یک محل مشخص مانند بهشت زهرا (س) کاسته شود.

خلیل آبادی ادامه داد: جانمایی جدید محل دفن اموات پایتخت می‌تواند حتی در داخل بافت شهری صورت گیرد، اموات هر منطقه باید در نزدیکی محل خود دفن شوند تا بازماندگان با خیال آسوده‌تری به زیارت اهل قبور بروند.

وی در ادامه اظهار داشت: سازمان بهشت زهرا (س) با دارا بودن مرقد مطهر امام خمینی (ره)، گلزار ۳۰ هزار شهید دفاع مقدس، چهار هزار شهید گمنام، ۲۲۰ شهید مدافع حرم و دو هزار و ۵۰۰ نفر از مشاهیر ایران اسلامی ظرفیت تبدیل شدن به یک جاذبه توریستی و گردشگری را دارد.

عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش یادآور شد: ۷۵۰ هکتار فضای سبز، هتل امام خمینی (ره)، قرار گرفتن در مسیر تردد مسافران استان‌های جنوبی و فرودگاه امام خمینی (ره) می‌تواند محل مناسبی برای گردشگری در جنوب تهران ایجاد کند.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه امروز گورگردی در صنعت توریست کشورهای مختلف تبدیل به یک منبع درآمدزا شده است، اضافه کرد: سازمان بهشت زهرا (س) با همکاری اداره میراث فرهنگی و شهرداری تهران می‌تواند از طریق تبلیغات، این محل معنوی را به یکی از جاذبه‌های گرشگری استان تهران تبدیل کند.

به گزارش ایرنا، نشست تخصصی گورستان و اهمیت آن در جوامع شهری روز چهارشنبه به مناسبت چهل و نهمین سالروز تأسیس بهشت زهرا (س) با حضور حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و جمعی از پژوهشگران و اندیشمندان حوزه مرگ در سالن همایش‌های تخصص سازمان بهشت زهرا (س) برگزار شد.

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران قرار دارد، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز شد، این آرامستان در ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر با مساحت ۵۸۴ هکتاری یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 26 تیر 98، کد مطلب: 83400243: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین