پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
جمعی از کامیون‌داران ضرردیده در جریان کلاهبرداری نمایندگی ماموت دیزل،‌ رسیدگی سریع‌تر قوه قضائیه به این پرونده 200 میلیارد تومانی را خواستار شدند.

شعار سال: عادل دارابی یک خریدار کامیون‌ معترض اظهار داشت: حدود 18 ماه پیش به نمایندگی ماموت دیزل مراجعه کردیم و قرار شد کامیون ما را که صفر کیلومتر مدل 96 بود، خریداری کند و به جای آن، حواله تحویل کامیون با امکانات جدید برای 5 ماه بعد ارائه دهد.


وی افزود: کامیون‌های ما مدل‌های مختلفی از جمله ولوو FI500 بود که با قیمت 570 میلیون تومان آن را از ما خریداری کردند و در ازای آن، حواله تحویل کامیون ولوو FI500 جدید با امکانات بیشتر به ما ارائه شد.

وی تصریح کرد: ما به مدیران نمایندگی ماموت دیزل گفتیم که شما نمایندگی ماموت هستید و چطور می‌خواهید کامیون ولوو به ما تحویل دهید؟ آنها یک نامه جعلی به ما نشان دادند و گفتند که در حال خرید شرکت سایپا دیزل هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.


این راننده کامیون ادامه داد: علی م صاحب نمایندگی ماموت دیزل است، مالک شرکت کیمیا روغن البرز هم پسر «م» است که «م» می‌گفت چون من نمایندگی ماموت دیزل را دارم، نمی‌توانم نمایندگی سایپا دیزل را بخرم. به همین خاطر از طریق پسرانم در حال خرید سایپا دیزل هستم.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای ما کامیون ولوو ثبت‌نام کرد ولی پس از گذشت پنج ماه خبری از تحویل نشد. بعد از چندین مرتبه مراجعه به ما وعده تحویل کامیون دادند ولی هیچ وقت عملی نشد به طوری که هم اکنون با گذشت 18 ماه هنوز هیچ ماشینی به ما تحویل داده نشده است. قیمت کامیون‌ها هم تا دو میلیارد تومان بالا رفته است.

دارابی تصریح کرد: بعضی خریداران نیز که به این نمایندگی مراجعه کرده بودند مثلاً بابت کامیون، 500 میلیون تومان کارت کشیده بودند، ولی بعد از یک ماه که برای تحویل سند مراجعه کردند، متوجه شدند که سند کامیون در رهن بانک است و در واقع نمایندگی روی سند ماشین آنها وام گرفته است.

وی افزود: وقتی خریدار اعتراض کرده بود، اعلام کردند که اشتباه شده و یکی، دو ماه دیگر اصلاح می‌شود. در حالی که حالا متواری شده است. بانک هم می‌گوید باید 200 یا 300 میلیون تومان بدهید که سندتان آزاد شود.


وی با بیان اینکه بیش از 100 نفر در پرونده این نمایندگی درگیر ضرر و زیان هستند، گفت: این موضوع از سال 95 آغاز شده است. البته حالا صاحب نمایندگی دستگیر شده ولی با وجود صدور حکم جلب دو پسر وی، آنها متواری هستند.دارابی توضیح داد: یکی دیگر از تخلفات انجام شده نیز این است که از چک‌های سفیدی که بابت پرداخت اقساط کامیون نزدش بوده است، سوءاستفاده کرده و چک‌ها را در بانک گذاشته و روی آن وام گرفته‌ است.

وی تصریح کرد: بخشی از کامیون‌ها مربوط به مردم زلزله‌ زدهسرپل ذهاب است که حالا علاوه بر مشکل زلزله با این کلاهبرداری نیز روبه‌رو شده‌اند.

این کامیون‌دار معترض افزود: به گفته قاضی پرونده، رقم این پرونده بالای 200 میلیارد تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه زیان‌دیدگان این پرونده رانندگانی هستند که حالا به خاطر نداشتن ماشین از تأمین مخارج زندگی خود بازمانده‌اند، گفت: یکی از این رانندگان برای تأمین جهیزیه دخترش، کلیه‌اش را برای فروش گذاشته است.

یکی دیگر از کامیون‌داران معترض نیز در این مورد به فارس گفت: در این 18 ماه فقط با قرض گرفتن پول از دوستان و آشنایان، زندگی را اداره کرده‌ایم و شرمنده زن و بچه هستیم. حتی برای فاتحه‌خوانی فامیلمان هم نمی‌توانیم برویم. عروسی هم که نمی‌رویم، زندگی ما فلج شده است.

وی ادامه داد: پسرم کلاس اول است چند روز پیش که با کفش پاره به خانه آمد، گریه‌ام گرفت. ما خودمان همیشه به نیازمندان کمک می‌کردیم ولی حالا با مشکل روبه‌رو شده‌ایم.

وی با بیان اینکه اکثر این کامیون‌ها متعلق به دو یا سه نفر شریک است، گفت: روی 13 کامیون متعلق به سرپل ذهاب 175 نفر کسب روزی می‌کردند.

دارابی، کامیون‌دار در ادامه با بیان اینکه حدود 50 کامیون از نمایندگی ماموت دیزل طلب داریم، افزود: روی سند حدود 60 کامیون نیز وام گرفته شده است.

وی افزود: پرونده قضایی مربوط به این کلاهبرداری در شعبه پنج بازپرس اسلامشهر تشکیل شده است.

وی در پایان از تجمع اخیر کامیون‌داران معترض مقابل دادگستری اسلامشهر خبر داد و گفت: آن روز معاونت دادگستری استان تهران هم به اسلامشهر آمده بود که دستور رسیدگی به پرونده را صادر کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 1 مرداد 98، کد مطلب: 13980430000386: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین