پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۱۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
وزیر نیرو گفت: کسانی که در بخش خانگی الگوی مصرف بالایی دارند، تغرفه برقشان ۱۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.
شعار سال: وزیر نیرو گفت: کسانی که در بخش خانگی الگوی مصرف بالایی دارند، تغرفه برقشان ۱۶ درصد افزایش پیدا می‌کند.

 در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اقدامات اخیر وزارت نیرو برای جلوگیری از مصرف بیش از حد برق چه تدابیری در تابستان امسال اندیشیده‌اید و سازو کار وزارت نیرو برای مشتریان پرمصرف چیست؟، گفت: بنای ما برای اصلاح مصرف، جریمه کردن نیست. ما بیشتر بر روی افزایش آگاهی‌ها و احساس مسئولیت مشترک کار می‌کنیم.

اردکانیان گفت: محاسبات نشان می‌دهد که امسال باید حدود سه هزار مگاوات مصرف را مدیریت کنیم و این مدیریت مصرف را می‌توان از راه‌های مختلفی انجام داد. یکی از این راه‌ها، اصلاح تعرفه است؛ به این صورت که برای کسانی که الگوی مصرف بالایی در بخش خانگی دارند ۱۶ درصد تعرفه افزایش پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تعرفه‌ها برای تأمین منابع مالی نیست، تصریح کرد: ما به دنبال توجه مصرف‌کنندگان به مدیریت مصرف هستیم. این گروه از مصرف کنندگان که تعدادشان کم اما مصرفشان زیاد است، فقط کافی است ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.

وزیر نیرو بیان کرد: تغییر ساعات اداری استان‌ها، یکی از اقدامات موثر در صرفه‌جویی برق است. بعلاوه تعویض ۱۰ میلیون لامپ فلورسنت ادارات در شهرهای بزرگ و استان‌ها با لامپ ال‌ای دی را در دستور کار قرار دادیم و همچنین سرویس و تعمیر حدود ۵ میلیون کولر آبی و حدود یک میلیون کولر گازی توسط شرکت‌های توزیع برق در حال انجام است.

وزیر نیرو بیان کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده با صنایع بزرگ در شهرک‌های صنعتی، مقرر شد با هماهنگی این صنایع در ساعات معینی از  روز،کاهش مصرف برق داشته باشند و در عوض، وزارت نیرو در ساعات دیگری از روز، برق را با قیمت تخفیفی به آنها بدهد که این کاهش مصرف لطمه‌ای به تولیدشان نزند و در عین حال، فشار هم از روی شبکه در ساعات اوج بار برداشته می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی کشاورزان، چاه‌های کشاورزی آنها در چهار ساعت اوج بار خاموش می‌شود و در ساعت دیگری از سیستم تشویقی برخوردار می‌شوند. در مجموع می‌توانیم بگوییم اگر در هفته گذشته چنین برنامه‌ای نداشتیم، اوج بار شبکه به  ۵۷ هزار مگاوات می‌رسید که با اعمال این برنامه‌ها به ۵۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات کاهش پیدا کرد. تأثیر این اقدامات در این است که خاموشی نداشته باشیم و تابستان را با آسایش و امنیت خاطر بیشتری با کمک یکدیگر سپری کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 5 مرداد 1398، کدخبر: 7007909 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
0
0
یک کاری میکنن دیگه مردم برن بمیرن با این افزایش تعرفه ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین