پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
مدیر مجمع نوشت افزار ایرانی_اسلامی گفت: توقع داریم اگر دولت تولید نوشت افزار ایرانی را حمایت نمی کند، حداقل فضای بازار را مدیریت کند که فضا، طبیعی جلو برود.

شعار سال: سعید حسینی مدیر مجمع نوشت افزار ایرانی_اسلامی گفت: امسال، هفتمین سال برگزاری نمایشگاه ایران نوشت است که از ۱۴ الی ۲۵ مردادماه دایر است و از ساعت 10 الی 22 پذیرای مردم خواهد بود.

وی افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ تولید کننده نوشت افزار ایرانی با پنج هزار محصول، حضور خواهند داشت. این تولید کنندگان علاوه بر تولید نوشت افزار ایرانی، محتوا‌های فرهنگی و علمی در زمینه‌های مختلف نیز تولید می‌کنند.

مدیرعامل مجمع ایران نوشت در خصوص حمایت دولت از این مجموعه گفت: امسال متاسفانه با توجه به شرایط ارزی کشور و افزایش قیمت دلار با افزایش چند برابری قیمت کاغذ مواجه هستیم، البته این افزایش چند برابری قیمت کاغذ با افزایش قیمت دلار مرتبط نیست؛ چراکه دلار چهار برابر افزایش قیمت داشته، اما قیمت کاغذ با افزایش هفت برابری مواجه بوده است؛ یعنی حتی اگر با دلار آزاد، کاغذ وارد کنیم و نه دلار دولتی و نیمایی، قیمت کاغذ باید منطقا ۳۰۰ تومان میشد در صورتیکه در حال حاضر قیمت دلار ۵۰۰ تومان است و تنها عاملی که منجر به افزایش قیمت کاغذ و این فضای غیر طبیعی در بازار شده، بی تدبیری و عدم مدیریت مناسب بازار است که قیمت کاغذ را هفت برابر افزایش داده و این فشار افزایش قیمت بر دوش مردم ویژه طبقه متوسط و ضعیف جامعه است و قطعا این افراد در خرید نوشت افزار دچار مشکل جدی خواهند بود.

حسینی ادامه داد: توقع داریم اگر دولت تولید نوشت افزار ایرانی را حمایت نمی‌کند، حداقل فضای بازار را مدیریت کند که فضا، طبیعی جلو برود.

وی در خصوص وضعیت نمایشگاه نوشت افزار ایرانی بدون حمایت دولت گفت: این نمایشگاه ساختاری مردمی و خودجوش دارد که با وجود عدم حمایت‌های دولت، شاهد وضعیت خوبی برای برپایی آن هستیم و امسال برنامه‌های متنوعی را همچون رونمایی از چند محصول که برای اولین بار در ایران تولید شده اند، خواهیم داشت.

سعید حسینی گفت: عدم حمایت دولت و این فشار شدید اقتصادی ناظر به مردم است؛ تولید کننده با سختی و بر اثر عدم مدیریت صحیح بازار توسط دولت اقدام به تولید محصول ایرانی می‌کنند و مردم نیز تحت فشار شدید افزایش قیمت‌ها هستند.

وی افزود:‌ای کاش تولید نوشت افزار ایرانی و این نمایشگاه توسط دولت حمایت می‌شد تا می‌توانستیم افزایش قیمت در نوشت افزار را کنترل کنیم و محصولات را با قیمت مناسب‌تر و طبیعی تری به مردم عرضه کنیم؛ باایم وجود، اما تولید کننده‌ها سعی می‌کنند تا با کم کردن قیمت محصولات خود با وجود کسب سود کمتر، شرایط خوبی را برای عرضه محصولات ایرانی در نمایشگاه ایجاد کنند و کالا را ارزان‌تر به دست مخاطب برسانند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 13 مرداد 98، کد مطلب: 782237: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین