پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
نوش آبادی گفت: با توجه به بیماری صعب العلاج شجریان، امیدواریم حال او بهتر شود و درمان اثربخش باشد.

شعار سال:بیست و نهمین نشست خبری سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح سه شنبه برگزار شد.

وی در خصوص اظهارات وزیر ارشاد در خصوص انتقال محمدرضا شجریان و ادامه درمان در ایران اظهار داشت: استاد شجریان شجره موسیقی ایران است. بدیهی است که تمام توجهات حوزه هنر موسیقی و مسئولان فرهنگی به ایشان معطوف است. با توجه به بیماری صعب العلاج ایشان و تلاش‌های مسئولان فرهنگی هنری برای انتقال به ایران، امیدواریم حال ایشان بهتر شود و درمان اثربخش باشد. خبرهایی که رسیده مبنی بر بهبود حال ایشان است.
*موضع وزارت ارشاد درباره «رستاخیز» تغییری نکرده است
سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص فیلم «رستاخیز» اظهار داشت: موضع وزارت ارشاد تغییری نکرده است. اگر موضع تهیه کننده و کارگردان فیلم «رستاخیز» هم همان باشد، در این بن بست باقی خواهیم ماند. کمیته ای تشکیل شده بود که ظاهرا نتیجه و خروجی خاصی نداشته است. آنچه برای این فیلم اتفاق افتاد، نظر تعدادی از فقها و مراجع محترم بود که وزیر فرهنگ و ارشاد بنا بر ملاحظه نظرات، صدور مجوز اکران را به شرط افکت نور قرارداده است.
*هنوز هیچ چیز درباره نتیجه پرونده پزشکی کیارستمی مشخص نیست
نوش آبادی در خصوص موضع وزارت ارشاد در خصوص عباس کیارستمی گفت: ایشان فیلمساز مهمی بود که خدمات قابل توجهی در هنر سینما انجام داد و بنیانگذار سبک نوین در سینمای معناگرا بوده است. برای روشن شدن روند درمان و پرونده پزشکی ایشان کمیته‌ای تشکیل شده که نماینده خانواده ایشان نیز حضور دارند. هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و نیازمند گذشت زمان است.
*صدور مجوز کنسرت موسیقی بر عهده وزارت ارشاد
حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مصوبه جدید دولت گفت: در جلسه وزیران در خصوص ماده ۲۰ آیین‌نامه اداره اماکن عمومی، صدور مجوز اجرای صحنه ای موسیقی و تئاتر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. از نظر برقراری نظم و امنیت و بررسی ترافیکی نیروی انتطامی می‌تواند بدون دخالت فعالیت داشته باشد. متقاضیان برنامه های مذبور باید حداقل ۴۸ ساعت قبل از برنامه به نیروی انتظامی اطلاع بدهند تا از نظر ترافیکی تاییدیه داده شود. مکان و زمان برگزاری برنامه با ارائه دوکارت مربوط به برنامه انجام خواهد شد.
وی در ادامه در پاسخ به یک خبرنگار، در توضیح بیشتر در خصوص نحوه اختیارات نیروی انتظامی در برگزاری کنسرت‌ها گفت: این مصوبه دولت است و بر اساس این مصوبه قانونی، نقش نیروی انتظامی در حوزه بررسی ترافیکی و نظارت بر نظم مراسم کنسرت‌ها و نمایش صحنه ای است. اما اگر در نحوه اجرا نقصی وجود داشته باشد، باید دولت مصوبه کامل تری تصویب کند. در گذشته نیروی انتظامی درخواست داشت در صدور مجوز کنسرت ها و نمایش صحنه ای دخالت داشته باشد. اما طبق مصوبه دولت، صدور مجوز بر عهده وزارت ارشاد است. بارها ورود نیروی انتظامی کار مسئولان فرهنگ و هنر را آسان کرده است و این دو نهاد تعامل دارند.
*اجازه ورود و نفوذ محصولات مسموم به حوزه فرهنگی کشور را نمی دهیم
نوش آبادی در خصوص ولنگاری فرهنگی بیان کرد: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب توجه بیشتری به حوزه فرهنگ کشور معطوف شده است. ما اجازه ورود و نفوذ محصولات مسموم به حوزه فرهنگی کشور را نمی دهیم. به همین میزان هم انتظار داریم مسئولان بخش ها و حوزه های دیگر دولت نیز خود را مخاطب رهبر بدانند. وزارت ارشاد یک دهم بودجه را در اختیار دارد. بخش عمده بودجه در اختیار حوزه های دیگر دولت است. نظارت وزارت ارشاد همیشه بر محصولات فرهنگی هنری بوده است و در زمان مناسب با تخلف ها برخورد کرده ایم.
*قوانین ممیزی کتاب هنوز اصلاح نشده است
سخنگوی وزارت ارشاد در خصوص ممیزی کتاب گفت: در آغاز دولت یازدهم ممیزی کتاب به ناشران پیشنهاد شد اما آنها این مسئولیت را نپذیرفتند. همچنان این مسئولیت در اختیار وزارت ارشاد است و قوانین آن تغییر نکرده و اصلاح نشده است.
وی در خصوص انتشار بی‌رویه کتاب های قرآن و قیمت آنها گفت: با انتشار بی رویه قرآن‌ها، اغلاطی در متن و ترجمه وجود داشت که برطرف شده و قیمت را ناشران تعیین می‌کنند و ممکن است گاهی تخفیف هم در نظر بگیرند. اما تعیین قیمت برعهده ناشران است.
*همه مخاطبان شبکه‌های ماهواره، شبکه‌های معاند و مبتذل را نمی‌بینند
وی در خصوص استفاده از ماهواره بیان کرد: وزیر آمار افرادی که از ماهواره استفاده می کنند را ۷۰درصد اعلام کرد و این به این معنا نیست که همه این جمعیت حتما شبکه های معاند را رصد یا شبکه های نامناسب و مبتذل را تماشا می کنند. شبکه های مستند و علمی نیز در میان شبکه های ماهواره ای هست. اما اگر باید قانونی در این زمینه تصویب شود، همکاری همه نهادها را می طلبد.
*اقدامات وزیر ارشاد، حاصل خرد جمعی است
وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر تغییر اعضای شورای پروانه نمایش به خواست شخص وزیر گفت: این اظهار نظرها بر مبنای گمانه‌زنی های سیاسی است. اگر در برخی موارد شخص وزیر ورود می‌کند و اصلاحاتی ایجاد می کند، به دلیل اختیارات وی و پاسخگو بودن وی در برابر قانون و نهادهای نظارتی است. اتفاقا وزیر ارشاد دولت یازدهم با مشورت و نظرخواهی اقدامات را انجام می‌دهد.
نوش آبادی در خصوص ارسال پیامک تهدیدآمیز برای برخی خبرنگاران گفت: پیامک ها مجهول و بی نام و نشان بود و ما از خبرنگاران خواستیم توجهی نکنند. اما پیگیری ها نشان داد، افراد غیرمسئول این اقدام را انجام دادند که در صورت شکایت پیگیری خواهد شد.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص نظارت بر نمایش‌های تئاتر گفت: گاهی در اشعار شاعران یا نمایشنامه، جملاتی به کار می رود که با اغراق و غلو کردن همراه است. این ذات کارهای هنری و نمایشی است. ممکن است حواشی یا برداشت های گوناگون موجب توقف نمایش شود. به فرموده رهبر کبیر انقلاب «هنر متعالی باید بیانگر دردها و رنج های جامعه باشد». این نشان دهنده دقت نظر و مدیریت و نظارت ما بر نمایش ها و تئاتر است.
نوش‌آبادی در پایان در خصوص ماده ۶۸ قانون خدمات رسانی ایثارگران گفت: در دولت یازدهم این لایحه تصویب شد. هنرمند به کسی می‌گویند که در حوزه‌های مختلف هنری، اثر هنری خلق می‌کند و در شورای ارزشگذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمندان مشخص و معرفی می‌شوند. برای هنرمندان ایثارگر باید خدمات رسانی بیشتری انجام شود. براساس این مصوبه خدمات رسانی انجام خواهد شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 28 تير 1395، کد مطلب: ۵۶۹۶۶۲۱:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین