پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۳۲۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
معاون آموزشی وزارت بهداشت از اقدامات وزارت بهداشت درباره پیشگیری از وقوع تخلف در پایان نامه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: پایان نامه‌های علوم پزشکی اختیاری هستند.

شعارسال: معاون آموزشی وزارت بهداشت از اقدامات وزارت بهداشت درباره پیشگیری از وقوع تخلف در پایان نامه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: پایان نامه‌های علوم پزشکی اختیاری هستند.

دکتر باقر لاریجانی گفت: وزارت بهداشت یک کار بسیار وسیعی در حوزه پایان نامه‌ها انجام داده است و گزارش تحقیقی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تخلف در پایان نامه‌ها ارائه شد از سوی وزارت بهداشت انجام گرفت.

وی افزود: ما وضعیت مشکلاتی که در پایان نامه‌ها وجود دارد را گزارش کردیم اما در مجموع دانشگاه‌های علوم پزشکی از همه بخش‌ها تخلفات کمتری دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: از زمان ارائه آن گزارش، ما وضعیت پایان نامه‌های تحصیلی را دنبال کرده‌ایم و به تازگی بازبینی در مورد پایان نامه‌های تحصیلی انجام داده‌ایم که در ماه‌های آینده نهایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از پایان نامه‌های حوزه علوم پزشکی اختیاری است و تاکید کردیم به دانشگاه‌های علوم پزشکی که نیازی به اجبار در ارائه پایان نامه در گروه پزشکی نیست.

لاریجانی یادآور شد: به دنبال این هستیم که پایان نامه‌ها الکترونیک شده و به مقاله علمی تبدیل شوند. این پروژه تقریباً به زودی تکمیل شده و به دانشگاه ها اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی شورای اخلاق در پژوهش تشکیل شده است تا به تخلفاتی که در زمینه آموزش و پژوهش در بخش پایان نامه‌ها رخ می‌دهد به طور جدی رسیدگی شود. این کمیته‌های اخلاق بر رعایت اخلاق در موضوعات پژوهشی و مقالات تاکید جدی دارند.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری تحلیلی مفدا ، تاریخ انتشار: 17 شهریور 1398 ، کدخبر:116646 ،www.mefda.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین