پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
هر از گاهی تیم‌هایی مختلف از دولت و دیگر نهادها برای بازدید از مناطق مختلف جنوب استان کرمان به این منطقه سفر می‌کنند.

شعار سال : طی یک ماه گذشته اعضای هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاونان چهار وزارتخانه از طرح‌های روی زمین مانده جنوب استان بازدید کردند که این بارقه امیدی در دل مردم برای تصمیم‌گیری مسئولان ایجاد کرد.

همچنین معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با هیئتی از پروژه‌های فرهنگی، علمی، تاریخی و گردشگری جنوب استان بازدید کرد.

در این بازدیدها کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نزدیک موانع و کمبودهای پروژه‌های روی زمین مانده را بررسی کردند تا راهکارهایی برای سامان‌دهی به این پروژه‌ها پیدا کنند.

*برداشتن گرد و غبار محرومیت از چهره جنوب استان کرمان

جنوب استان کرمان با داشتن ظرفیت‌های مختلف و منحصر به فرد در کشور و گنج‌های بسیار نهان و آشکار روزگاران بسیاری است که در رنج و محرومیت است.

با وجود فعالیت‌ها و خدمات بسیار زیاد دولت‌های مختلف در جنوب استان هنوز این منطقه با شاخص‌های کشوری فاصله زیادی دارد.

کمبود زیرساخت‌ها در زمینه‌های مختلف و عدم توجه جدی به برخی زیرساخت‌ها منجر شده است تا با پیشرفت زمان و نمایان‌ شدن مشکلات زیربنایی، محرومیت منطقه خود را به خوبی نشان دهد.

پس از گذشت سال‌ها نیم نگاه دولت‌های مختلف به حوزه جنوب استان تا اندازه‌ای از بار محرومیت این منطقه کاسته، اما آنچه امروز این منطقه نیاز دارد، عزم جدی و حرکت‌های جهادی و حساب‌شده است تا غبار و گرد محرومیت از چهره جنوب استان برداشته شود و زمینه توسعه بیشتر این منطقه فراهم شود.

*رقم بسیار تأمل‌برانگیز از پروژه‌های عمرانی در کشور

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حاشیه سفر خود به جیرفت اظهار داشت: در کشور با پدیده پروژه‌های نیمه‌تمام مواجه هستیم و برآورد این است که حدود 400 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز است.

واعظ مهدوی با بیان اینکه با وضعیت اعتباری که داریم، تکمیل این پروژه‌ها 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد، افزود: با این وضعیت باید برای پروژه‌های جدید با احتیاط عمل کنیم، اما ضرورت‌های خیلی شدید را می‌بینیم و برای پروژه‌های موجود هم باید سیاست‌هایی اتخاذ کنیم که زودتر و بهتر تکمیل کنیم که دو سیاست را در این راستا دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یکی اینکه برای تشویق مردم و خیران در پروژه‌ها، پروژه‌هایی که با مشارکت‌های مردمی 50 درصد اعتبارات آن‌ها داده شود، 50 درصد دیگر اعتبار مورد نیاز را دولت به سرعت می‌پردازد.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابراز داشت: اقدام دیگر اینکه کمک‌های فنی و اعتباری و فعالیت‌های بخش خصوصی برای تحقق اهداف توسعه کشور مانند احداث سالن ورزشی یا سینما که می‌توانیم مابه‌التفاوت نرخ بهره وام‌هایی که بانک‌ها می‌دهند تا نرخی که برای بخش خصوصی بهینه باشد، تأمین اعتبار کنیم تا برای سرمایه‌گذار کاهش پیدا کند، بنابر‌این از طریق برنامه‌های اعتباری بخش خصوصی را که در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری فعالیت می‌کنند، حمایت می‌کنیم.

170* مدرسه تخریبی در جیرفت

در این بازدید فرماندار جیرفت با اشاره به مشکلات و فرسوده بودن مدارس این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر 170 مدرسه در جیرفت فرسوده و تخریبی هستند که نیاز به مقاوم‌سازی و بازسازی دارند.

احمد امینی‌روش با بیان اینکه در مراکز بخش‌های جبالبارز، ساردوئیه، اسماعیلی و مرکزی جیرفت مدارس غیر‌مقاوم بسیار زیادی وجود دارند، خاطرنشان کرد: این مدارس به ویژه در زمستان جان دانش‌آموزان را مورد تهدید قرار می‌دهد.

وی در حاشیه بازدید از مجموعه ورزشی تختی جیرفت با اشاره به فرسوده بودن این ورزشگاه و کمبود یارانه ورزشی در جیرفت افزود: این مجموعه قدمتی بالای 50 سال دارد که می‌طلبد برای فراهم‌ کردن فضای ورزشی مناسب برای جوانان به ویژه ورزشکاران رشته‌های مختلف این ورزشگاه سامان‌دهی و بهسازی شود.

*پیشرفت موزه جنوب کرمان همچنان به اندازه حفر یک گودال

فرماندار جیرفت در حاشیه بازدید از زمین ساخت موزه جیرفت بیان داشت: این موزه از سال 1390 کلنگ‌زنی شده و همچنان با حفر یک گودال باقی مانده است.

وی از نبود مکانی مناسب برای اشیای تاریخی جیرفت خبر داد و گفت: به دلیل نبود فضای مناسب اشیای برگشت داده شده از کشور انگلستان در خارج از جیرفت نگهداری می‌شوند.

مدیر پایگاه جنوب‌شرق در حاشیه بازدید از شهر قدیم و تپه‌های باستانی کنارصندل تصریح کرد: با توجه به کاوش‌های صورت‌گرفته و عدم اعتبار مورد نیاز برای کاوش‌ها ادامه مطالعات متوقف شده است.

نادر علیدادی‌سلیمانی افزود: شهر قدیم جیرفت و مسجد جامع شهر قدیم که در پی کاوش‌هایی به دست آمده است، اکنون به علت نبود پوشش مناسب در معرض خطر نابودی است که می‌طلبد اعتبار فوری برای این بخش دیده شود.

*بازدید از پروژه‌های دانشگاه جیرفت

در ادامه بازدید‌های این هیئت، پروژه‌های دانشگاه جیرفت هم از جمله مسجد، خوابگاه‌های دانشجویی و کتابخانه دانشگاه مورد بازدید قرار گرفت که در نشست جمع‌بندی این سفر در دانشگاه جیرفت برای کمک به طرح‌های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی قول همکاری داده شد.

گزارش این بازدیدها در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای تعیین شاخص‌ها ملاک است و اعتبارات تخصیصی به مناطق مختلف بر اساس شاخص‌ها توزیع خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس، تاریخ نشرخبر : 10 آبان ۱۳۹۴ کد مطلب: 13940810000548 www. farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین