پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: سامانه اجرای طرح LEZ سامانه‌ای آی. تی محور بوده و هیچ استثنایی در اجرا وجود ندارد.

شعار سال: مازیار حسینی در حاشیه ملاقات مردمی ۱۸۸۸ با اشاره به نتیجه کارشناسی آتش سوزی شهران گفت: هفته گذشته در دبیرخانه کمیسیون زیربنای دولت جلسه ای برگزار شد که من و معاون مالی و اداری شهرداری تهران نیز حضور داشتیم. کارشناسان دستگاه های متعددی از جمله زمین شناسان در حال بررسی موضوع هستند و گزارشاتی نیز در این زمینه ارایه شده است.

وی افزود: بخشی از موارد مطروحه در جلسه مذکور، معقول و بخشی جای بحث داشت اما آنچه که مشخص و مسلم است این است که شهر تهران شبکه آبی فرسوده دارد. به طوری که بالغ بر ۱۲، ۱۳ درصد نشت شبکه آب در معابر شهری داریم. (آب به حساب نیامده در این محاسبات رقم بیشتری است). از سوی دیگر خاک تهران خاک آبرفتی است و قابلیت شستشو دارد و ریزدانه های آن با هر جریان آب زیرزمین شسته می شود. این بدان معنی است که در جایی که نشت شبکه وجود دارد حفره ای در زیرشبکه به وجود می آید. در عین حال هر جایی که تونل ترافیکی وجود داشته باشد به طور اتوماتیک به عنوان زه کش طبیعی عمل می کند، لذا در تمامی مسیرهایی که تونل های ترافیکی وجود دارد و نشتی وجود داشته پتانسیل ایجاد حفره افزایش می یابد.

معاون ترافیک شهرداری پایتخت تاکید کرد: اشکال از ساخت مترو نیست چرا که مترو در عمق ۲۰ تا ۳۰ متر پایین تر از محل حادثه شهران در حال احداث بوده است، اما به طور طبیعی در معابری که نشت زیاد آب وجود دارد این پتانسیل برای ایجاد حفرات به وجود می آید. به طوری که در نقاط مختلف شهر این اتفاق در نشست زمین به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: راه حل اصلی این است که به عنوان یک طرح فوریتی و با تامین بودجه از محل پیشگیری مدیریت بحران شهر نسبت به نوسازی و بازسازی شبکه آب اصلی تهران در معابر ترافیک اقدام شود. در کنار آن باید کانال مشترک تاسیسات شهری نیز به عنوان اصلی ترین راهکار مورد تاکید قرار گیرد.

مازیار حسینی ادامه داد: متاسفانه به شبکه تاسیسات یکپارچه شهری توجه ویژه نمی شود. چنانکه این اتفاق در تونل صدر- نیایش برای برق ۲۳۰ ولت افتاد. اکنون مسایل زیست محیطی موجود در تونل با این شبکه یکپارچه برطرف شده است. به طوری که اکنون روی کابل های روی تونل می توان دست کشید اما متاسفانه به تجربه موفق تونل نیایش توجهی به آن نمی شود. لذا انتظار داریم دوستان در مجلس، دولت و شهرداری به شبکه تاسیسات شهری توجه ویژه داشته باشند. قاعدتا اگر وظیفه ای تکلیفی به عنوان مجری به ما داده شود حتما انجام خواهیم داد.

وی با پرداختن به عامل حادثه شهران افزود: گاز در آنجا معلول بود نه علت. در عین حال با توجه به اینکه قوه قضاییه در حال رسیدگی به پرونده و بررسی مقصر حادثه است رسیدگی به خسارت آسیب دیدگان در حادثه در دست اقدام است. پس از اعلام مقصر براساس رای قاضی محترم مقصر مکلف به خسارت خواهد بود.

معاون شهردار تهران درباره جلسه۱۸۸۸سه شنبه هم خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات در سامانه ۱۸۸۸ معوقات پیمانکاران برای کارگران بود. یکی از مواردی که همیشه مورد تاکید شهردارتهران بود تسویه حساب پیمانکاران با کارگران است که متاسفانه برخی از پیمانکاران برعکس عمل می کنند و ابتدا سود خود را برمی دارند و سپس حق و حقوق کارگران را پرداخت می کنند که این مهم خط قرمز ماست. امروز هر گونه تماسی با این مضمون داشتیم دستور رسیدگی داده شد و حتما با پیمانکار خاطی برخورد می شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت نکردن حق بیمه کارگران یکی دیگر از مسائل مطرح شده بود، اعلام کرد: با سیاست هایی که طی سالهای جاری اعمال شده این موارد کاهش پیدا کرده اما مواردی که امروز مطرح شده دستور پیگیری داده شده ا ست.

حسینی با اشاره به اجرای طرح LEZ در شهریور ماه سال جاری گفت: با اجازه طرح LEZ شهروندان باید مطالبه گر رعایت قوانین و رعایت استانداردها باشند، چرا که در طرح LEZ الزام به داشتن معاینه فنی است و اکنون معاینه فنی سیستماتیک شده و جعلی بودن آن به صفر رسیده است، لذا شهروندان باید توجه داشته باشند و مطالبه گر استانداردها باشند. تصور می کنم هیچ یک از شهروندان سلامت و جان خود و دیگران را به خطر بخواهند بیاندازند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: شهروندی که یک خودروی با آلایندگی بالا استفاده می کند و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کند یک حق عمومی را رعایت نکرده که در شرع و قانون قابل پذیرش نیست.

وی در پاسخ به اینکه آیا خودروهای دولتی هم شامل طرح کاهش می شوند، گفت: معتقدم ابتدا باید خودروهای دولتی و عمومی وارد عمل شوندو به طور حتم بین خودروهای دولتی و خودروهای شخصی هیچ تبعیضی قائل نخواهیم شد. سامانه اجرای طرح LEZ سامانه ای آی. تی محور بوده و هیچ استثنایی در اجرا وجود ندارد. بالطبع انتظار داریم دستگاه ها پیشروتر از مردم عمل کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 12 مرداد 1395، کد مطلب: 3730247:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین