پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۵۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
پس از حذف پارکبان‌ها، مدیران شهری برای جایگزینی مدیریت پارک حاشیه‌ای طرح‌های مختلفی را مطرح کردند که از آن جمله می‌توان به پارکومترهای حاشیه معابر اشاره کرد که آن هم موفقیتی در پی نداشت و مدیریت شهری را بر آن داشت تا به فکر طرح جدیدی در این راستا باشد.

شعار سال:رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تأیید ضمنی فعالیت پارکبان‌ها می‌گوید در تفرجگاه‌ها افرادی به‌عنوان پارکبان ایستاده‌اند و از مردم پول زور می‌گیرند.

حضور پارکبان‌ها در حاشیه خیابان‌های پایتخت از ابتدا با حرف و حدیث‌هایی همراه بود، مواردی همچون اضافه دریافت و یا زد و بند با مالکان مغازه‌ها در حاشیه معابر از نمونه‌های تخلفات آنها محسوب می‌شد که کارآمدی آن را زیر سؤال می‌برد.

این طرح بیش از داشتن مزایا، با نارضایتی شهروندان و مدیران شهری و البته نیروی انتظامی مواجه شد و به شکست انجامید.

پس از حذف پارکبان‌ها، مدیران شهری برای جایگزینی مدیریت پارک حاشیه‌ای طرح‌های مختلفی را مطرح کردند که از آن جمله می‌توان به پارکومترهای حاشیه معابر اشاره کرد که آن هم موفقیتی در پی نداشت و مدیریت شهری را بر آن داشت تا به فکر طرح جدیدی در این راستا باشد.

در همین خصوص طرحی با عنوان پارک حاشیه‌ای هوشمند راه‌اندازی شد تا به‌واسطه آن زمانی‌که شهروندان خودروی خود را در معبری پارک می‌کنند هر نیم‌ساعت یک‌بار خودرویی مجهز به دوربین پلاک‌خوان به محل مراجعه کرده و با ثبت پلاک در هر نیم‌ساعت هزینه آن را محاسبه و به مالک خودرو اعلام می‌کند؛ راننده نیز می‌تواند هزینه آن را از «سامانه تهران من» دریافت و پرداخت کند و دیگر نیازی به هیچ‌گونه پرداختی در محل نخواهد بود.

این طرح به‌صورت پایلوت در منطقه ۲ شهرداری تهران به اجرا درآمده و قرار است تا در راستای اجرای طرح‌های ترافیکی یکپارچه در شهر تهران در کلیه مناطق به‌تدریج اجرا شود.

با وجود این چند وقتی است زمزمه فعالیت مجدد پارکبان‌ها در شهر تهران به گوش می‌رسد؛ البته این زمزمه‌ها با مشاهدات میدانی در برخی معابر اصلی و مناطق پرتردد تهران از جمله مرکز شهر مطابقت دارد و مشاهده شده در مناطقی نزدیک به بازار تهران و میادین اطراف آن برخی پارکبان‌‌ها حضور دارند، موضوعی که نارضایتی محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران را در پی داشت.

علیخانی در اظهاراتی عنوان کرده بود که شهرداری تهران، شهر را رها کرده و مصوبه شورای شهر تهران در مورد ساماندهی شهر را اجرایی نمی‌کند و این موضوع باعث هرج و مرج می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران البته با تأیید ضمنی فعالیت مجدد پارکبان‌ها می‌گوید در تفرجگاه‌ها افرادی به‌عنوان پارکبان ایستاده‌اند و از مردم پول زور می‌گیرند و اگر مردم پول ندهند بلایی سر ماشین‌شان می‌آورند، بنابراین شهروندان مجبور هستند به این افراد پول زور بدهند.

به نظر می‌رسد درآمد بالای پارکبان‌ها که با استفاده از شیوه‌های نامناسب و بعضاً تهدیدآمیز اقدام به دریافت وجه از راکبان موتورسیکلت و خودروهای سواری می‌کنند چنان به زیر زبان برخی‌ها مزه کرده است که با وجود الکترونیکی شدن مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای معابر شهر بازهم تلاش دارند تا حضور فیزیکی در شهر داشته باشند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار:21آذر1398،کد خبر:449397،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۱
0
0
مردم چاره ای ندارن وای میسه راهنمایی میکنه برای جای پارک نفری هزار تومن هزار تومن جمع کنه تا بتونه زندگی کنه
ناشناس
United States of America
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
هنوز یه عده دارن از این راه پول در میارن و مردم هم پول میدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین