پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱
یک عضو کمیسیون انرژی گفت: سال گذشته در بحث درآمدی ما مشکلاتی داشتیم و با کسری بودجه رو به رو شدیم برای همین بود که آقایان تصمیم گرفتند قیمت بنزین آن هم در وسط سال افزایش پیدا کند.

شعار سال : علی بختیار ، درباره بودجه سال ۹۹ گفت: بودجه‌ای که برای سال ۹۹ به مجلس شورای اسلامی آمد، واقعی نیست مخصوصا در بخش درآمدهای نفتی نه تنها واقع بینانه نیست بلکه بسیار هم آرمان‌گرایانه نوشته شده است.

این عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در تمامی بخش‌های بودجه سال ۹۹ غیر واقعی بودن مشهود است، عنوان کرد: باید گفت روی بودجه سال آینده کار کارشناسی عمیق صورت نگرفته است. 

وی ادامه داد: آقای نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه یکی از مهم‌ترین کارهایش این است که یک بودجه دقیق، کارشناسی شده با قابلیت اجرایی شدن ارائه دهد اما به نظر می‌رسد این کار صورت نگرفته است و ما برای سال ۹۹ با یک بودجه آبکی رو به رو هستیم که باید گفت متاسفانه نمی‌تواند آن تحولات لازم را با توجه به شرایط کشور ایجاد کند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به مقتضیاتی که بودجه سال ۹۹ دارد ما کار سنگینی در صحن مجلس و کمیسیون‌های تخصصی و فرعی برای بررسی آن داریم. 

وی تاکید کرد: با این بودجه‌ای که راهی مجلس شده است به نظر می‌رسد در سال آینده اداره کشور کار سختی باشد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که سازمان برنامه و بودجه وقت کافی برای تدوین بودجه سال آینده نگذاشته است، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه بدنه خوبی دارد یا برای تدوین بودجه وقت نگذاشته یا رئیس آن چیزی غیر از آنچه کارشناسان تائید کرده‌اند به ما داده است، زیرا این بودجه غیرقابل عملیاتی و دست نیافتنی است.

وی یادآور شد: سال گذشته در بحث درآمدی ما مشکلاتی داشتیم و با کسری بودجه رو به رو شدیم برای همین بود که آقایان تصمیم گرفتند قیمت بنزین وسط سال افزایش پیدا کند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بنا بود قیمت بنزین افزایش پیدا کند آن را در بودجه لحاظ می‌کردند، اظهار کرد: مشخص است هنگامی که در بودجه درآمدها پیش‌بینی نمی‌شود وسط سال یک کار ناپخته و خامی انجام می‌دهند که نتیجه‌اش مسائل اجتماعی و امنیتی برای کشور می‌شود.

وی گفت: بودجه سال آینده این امکان را به ما نمی‌دهد که خلاقیت و یا ابتکاری در آن لحاظ کنیم.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به طور مثال در بودجه سال ۹۶ توانستیم ۱۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی را از طریق بخشودگی سود جرائم تسویه کنیم و یا برای تکمیل زیرساخت‌ها قیر رایگان در بودجه قرار دادیم.

وی تاکید کرد: بودجه امسال و سال آینده هیچ خلاقیت و نوآوری ندارد حتی با شرایط کشور هم همخوان نیست.

بختیار با اشاره به تحریم‌ها گفت: می‌گویند کشور در شرایط تحریمی قرار دارد، اتفاقا از این فضا می‌توانیم استفاده و تهدید را به فرصت تبدیل کنیم، مگر ما در بحث بنزین واردکننده نبودیم هنگامی که تحریم شدیم با اتکا به نیروی داخل امروز صادرکننده هستیم.

وی ادامه داد: در رابطه با بحث پارس جنوبی هنگامی که مشاهده کردیم خارجی‌ها نمی‌توانند با شرکت‌های داخلی وارد میدان شدیم و اتفاقات خوبی هم رقم خورد. مثال دیگری که می‌توانم برای شما بیاورم توانستیم برای روستاهای کشور با استفاده از منابع خورشیدی برق تجدیدپذیر به وجود بیاوریم، همه این‌ها به واسطه ابتکارات ما در بحث بودجه‌ریزی بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امروز ظرفیت دانشگاه‌های ما بسیار بالا است می‌توانیم با استفاده از همین پتانسیل‌ها راه حلی برای مبارزه با تحریم‌ها پیدا کنیم. 

وی تاکید کرد: هنگامی که مردم مشاهده کنند غیر از بازار ارز و سفته جاهای مطمئن دیگری برای سرمایه گذاری وجود دارد آن‌جا قطعا ورود خواهند کرد همین امر به فضای تولید و کسب و کار کمک شایانی خواهد کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند ریل گذاری در گشایش فضای کسب و کار، گفت: ادارات در امر تسهیل سازی فضای کسب و کار واقعا بی خاصیت هستند فقط پرونده تکمیل می‌کنند، ما برای چه به آن ها بودجه می‌دهیم وقتی خروجی ندارد، مردم ناراضی هستند، فعالان اقتصادی و کارآفرین مشکل دارند. باید همه این مشکلات در بررسی بودجه لحاظ شود.

 وی گفت: جلسات خوبی را در کمیسیون انرژی برای بررسی بودجه سال آینده با وزارت نیرو و نهادهای ذی ربط داشتیم و در صددیم تا مشکلات را بر طرف کنیم زیرا این بودجه، بودجه ای نیست که بتواند معضلات کشور را بر طرف کند.

 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار 29 آذر 98 ، کد خبر : 846551 ، ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین