پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۶۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
رانندگان فعال در بخش سواری کرایه برون‌شهری در اکثر خطوط به‌دلیل کم بودن مسافر مجبور به شب‌خوابی در خودرو هستند زیرا خوابگاه مناسبی برای آنان وجود ندارد بنابراین در فصل سرما و گرما باید از بخاری و کولر خودروی خود استفاده کنند و همین امر موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود.

شعار سال:رانندگان فعال در بخش سواری کرایه برون‌شهری در اکثر خطوط به‌دلیل کم بودن مسافر مجبور به شب‌خوابی در خودرو هستند زیرا خوابگاه مناسبی برای آنان وجود ندارد.

یک راننده تاکسی سواری کرایه در مشکلات پیمایشی شدن اختصاص سهمیه سوخت به سواری‌های کرایه برون‌شهری گفت: یکی از مشکلات طرح اختصاص بنزین برحسب پیمایش برای سواری کرایه برون شهری، این است که ناوگان مذکور مانند اتوبوس نیست که فقط مسافت بین 2 شهر را طی کرده و خودرو در پارکینگ پایانه خاموش و تا سرویس بعد حرکت نکند.

 فرشاد فیروزان با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: رانندگان فعال در بخش سواری کرایه برون‌شهری در اکثر خطوط به‌دلیل کم بودن مسافر مجبور به شب‌خوابی در خودرو هستند زیرا خوابگاه مناسبی برای آنان وجود ندارد بنابراین در فصل سرما و گرما باید از بخاری و کولر خودروی خود استفاده کنند و همین امر موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود.

وی افزود: اکثر مسافران این خودروها در مبدأ از داخل شهر و در مقصد تا درِ منزل سفر می‌کنند که همین موضوع موجب طی مسافت بیشتر و در اکثر مواقع ماندن خودروها در ترافیک شهری و افزایش مصرف سوخت بیشتر می‌شود.

او تاکید کرد: همچنین در اغلب موارد، مسافران در شهرک‌ها و روستاهای اطراف شهر ساکن هستند و رساندن آنها به مقصد نهایی مستلزم رفت و آمد بیشتر و مصرف سوخت خواهد شد.

فروزان ادامه داد: رفت و آمد درون‌شهری رانندگان از دفاتر و پایانه‌ها تا منزل و برگشت برای روز بعد و حضور در محل کار نیز نیازمند بنزین مازاد است، حتی رانندگانی در این بخش فعال هستند که در حاشیه شهرها ساکن بوده و کیلومترها مسافت تا رسیدن به پایانه‌ها و رفتن به سرویس طی می‌کنند.

 وی خاطرنشان کرد: ناوگان سواری کرایه برای کارهای روزمره و رفت و آمدهای خانوادگی رانندگان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا هزینه خرید خودرو و تمام هزینه‌های تعمیر و نگهداری به عهده خود آنان است و در هیچ یک از موارد از سازمان و ارگان خاصی مورد حمایت و پشتیبانی قرار نگرفته‌اند که اکنون مجبور به تحمل و تحمیل این همه قانون و مقررات دست و پا گیر باشند.

این راننده گفت: به این مشکلات باید به شرایط خاص تردد در مسیرهای کوهستانی نیز اشاره کرد چرا که در برخی مسیرها از جمله همدان-قزوین در فصل سرما به‌دلیل وجود گردنه‌های سخت و برفگیر، مسافت سه ساعته چهار تا پنج ساعت طی می‌شود و گاهی رانندگان به همراه مسافران در گردنه‌ها، ساعت‌های طولانی در کنار جاده در کولاک گرفتار شده و منتظر پاکسازی جاده توسط ماموران راهداری هستند.

او اظهار کرد: در بعضی مسیرها رانندگان به ناچار و به دلیل نبود مسافر سرویس برگشت را خالی برمی‌گردند و با این طرح در چنین شرایطی، باید بنزین را به نرخ آزاد تهیه کنند که مقرون به صرفه نیست و عملاً مختصر درآمد آنان نیز از بین خواهد رفت.

 فیروزان افزود: ضمن این‌که در مسیرهای کوهستانی استفاده از گاز سی ان جی امکان‌پذیر نیست و تمامی خودروهای فعال در این بخش فقط از بنزین استفاده می‌کنند.

این فعال بخش مسافری جاده‌ای اظهار امیدواری کرد با بازنگری و دقت نظر مسئولان طرحی جدید در مورد چگونگی اختصاص سهمیه بنزین به سواری‌های کرایه، اجرایی شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تین نیوز،تاریخ انتشار:2دی1398،کد خبر:202115،www.tinn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
چاره ای دولت نداره در غیر اینصورت تاکسی ها با فروش بنزین درآمد کسب میکنن
پاسخ ها
پیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
دیروز واریزی پول داشتم اونم ۱۵۰ هزار تومان !!اگ بر اساس صورت وضعیت هم باشه کمترین حالت من ۵۰۰۰ هزار کیلومتر داشتم در صورتی ک برگشت چون خالی برمیگردیم کیلومتر لحاظ نمیشود ایا با ۱۵۰ هزار تومن من میتونم از ۱۰ تا ۳۰ ام سرویس ارائه بدم ب مسافران؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین