پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۶۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کارشناسان و مراکز پژوهشی اعتقاد دارند اگر کمیسیون تلفیق مجلس حاضر به اصلاح چشمگیر لایحه بودجه 99 نشود، سال آینده با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی مواجه خواهیم شد که منجر به تورم، رکود و فشار بیشتر به مردم می شود.

شعارسال:کارشناسان و مراکز پژوهشی اعتقاد دارند اگر کمیسیون تلفیق مجلس حاضر به اصلاح چشمگیر لایحه بودجه 99 نشود، سال آینده با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی مواجه خواهیم شد که منجر به تورم، رکود و فشار بیشتر به مردم می شود.
 
 در سال های اخیر و با توجه به تشدید تحریم های نفتی آمریکا، میزان صادرات نفت کشورمان به شدت کاهش یافته و دولت با کسری بودجه شدیدی مواجه شده است.
 
با توجه به همین موضوع و همچنین با عنایت به سایر مشکلات مهم اقتصادی کشور، مقام معظم رهبری در آذرماه 97 دستور اصلاح ساختار بودجه را صادر کردند.
 
دولت به بهانه کمبود وقت، حاضر به اصلاح ساختار در لایحه بودجه 98 نشد. در نتیجه، دولت در ماه های ابتدایی سال جاری با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی مواجه شد و مجبور به اصلاح چشمگیر بودجه امسال در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا شد.
 
با وجود تجربه سال جاری، دولت برای سال آینده هم قصد دارد همان راه قبلی را ادامه دهد و به همین دلیل، لایحه بودجه 99 هم تقریبا بدون هیچ توجهی به اصلاحات ساختاری بودجه تهیه شده است. از طرفی همچنان سهم نفت در بودجه بالاست و از طرف دیگر، خبری از اصلاحات مالیاتی (مانند حذف معافیت های مالیاتی یا افزایش پایه های مالیاتی) و همچنین کاهش هزینه های دولت نیست. در نتیجه، کارشناسان و مراکز پژوهشی اعتقاد دارند سال آینده با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی مواجه خواهیم شد.
 
با توجه به انتقادهای گسترده کارشناسان و مراکز پژوهشی، انتظار می رود کمیسیون تلفیق مجلس نسبت به اصلاح چشمگیر لایحه بودجه 99 اقدام نماید. در غیر این صورت، هم اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در تورم، رکود و فشار بیشتر به مردم در سال آینده شریک هستند و هم مجددا شاهد تکرار اتفاق سال جاری یعنی کنار گذاشته شدن مجلس از تصمیم گیری نهایی درباره بودجه 99 خواهیم بود.
 
ویدئویی درباره این موضوع در ادامه آمده است:
 
تعداد بازدید : 4

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   فارس  ،تاریخ انتشار:  7  دی   1398،کدخبر:  13981006000710 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
0
0
در این مجلس عزم و توان این کار رو نمی بینن از این جماعت بر نمیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین