پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۵۳۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸
امیرحسین بنی صدر کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس، بازاری است که در مقایسه با بازار‌های موازی دیگر، از ریسک کمتری برخوردار است و بهترین بازار میان بازا‌رهای دیگر برای سرمایه گذاری است.

شعار سال:یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس، بازاری است که در مقایسه با بازار‌های موازی دیگر، از ریسک کمتری برخوردار است و بهترین بازار میان بازا‌رهای دیگر برای سرمایه گذاری است.

 شاخص بورس چندی است که بر مدار صعودی طی می‌شود و رشد این شاخص باعث شده است تا مردم سرمایه‌های خود را از بازار‌های دیگر خارج و وارد این بازار کنند. اما برخی معتقدند که شاخص بورس بعد از رکوردشکنی‌های اخیر خود در آینده، یک افتی را تجربه خواهد کرد.

اما این سوال مطرح است که رشد متوالی شاخص بورس تا چه زمانی ادامه دارد و دلیل این تداوم در بازار سرمایه چیست؟

در همین رابطه امیرحسین بنی صدر، کارشناس بازار سرمایه درباره رشد شاخص‌ها در بازار بورس گفت: در بازار بورس یکسری مقاومت‌ها از سوی برخی صورت گرفت ولی بازار سرمایه توانست به راحتی این مقاومت‌ها را رد کند. بسیاری از کارشناس معتقد بودند که شاخص بورس در پله ۳۳۰ یا ۳۶۰ هزار واحدی خود، یک تکان اصلی به خود می‌دهد که این اتفاق نیفتاد و شاخص بورس این اعتقادات و نظریه‌ها را رد کرد.

وی درباره دلایل تداوم رشد بازار سرمایه گفت: بسیاری از بازار‌های مالی موازی نظیر طلا و سکه و ارز در این مدت به خوبی رشد نکرد، لذا نقدینگی از این بازارها به سمت بازار بورس حرکت کرد. بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کردند تحولاتی که برای بازار‌های موازی دیگر افتاده است می‌تواند حجم نقدینگی را از بازار بورس خارج و دوباره به بازار‌های موازی وارد کند که این اتفاق محقق نشد.

بنی صدر ادامه داد: یکی از دلایل تداوم رشد بازار سرمایه این است که چشم انداز‌ روشنی در بازار‌های دیگر وجود ندارد و حتی قابل مشاهده نیست که این نقدینگی که در این بازار‌ها وجود دارد خارج و وارد بازار‌های موازی دیگری شود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اصلی‌ترین اتفاق در تداوم بازار بورس، ورود نقدینگی است. مردم پول خود را که در دست دارند باید در یکی از بازار‌ها سرمایه گذاری کنند که بخشی از آن در بانک‌ها سرمایه گذاری شد و حجم اصلی نقدینگی همچنان در بازار بورس می‌چرخد و همچنان این نقدینگی از بازار بورس خارج نشده است.

بنی صدر اظهار کرد: بازار بورس، بازاری است که در مقایسه با بازار‌های موازی دیگر، از ریسک کمتری برخوردار است و بهترین بازار میان بازا‌رهای دیگر برای سرمایه گذاری است؛ علت آن هم این است که در بازار‌های دیگر سیاستگذاری و کنترل روی بازار‌ها بسیار سخت و اندک است، اما در بازار بورس، سیاستگذاری کامل و کنترل بسیاری در آن صورت می‌گیرد.

این کارشناس بازار بورس گفت: کنترل بر بازار‌های موازی مانند بازار ارز و بازار مسکن باعث ایجاد تورم می‌شود، اما در بازار بورس اینطور نیست. بازار بورس نوعی کمک به صنایع در کشور است لذا حجم نقدینگی آن قابل کنترل است و سیاستگذاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

بهترین گزینه برای جذب نقدینگی در کشور، بازار بورس است

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از وضعیت فعلی بازار سرمایه چیست و آیا رشد و جهش در این بازار موقتی است یا ادامه دار خواهد بود؟ عنوان کرد: در همه‌ بازار‌ها اگر جهش بزرگی را شاهد هستیم باید منتظر اصلاح قیمت در آن بازار هم باشیم. واقعیت این است که بازار بورس نسبت به گذشته از رشد بیشتری برخوردار بوده است و این خطری است که بسیاری از تحلیلگران از آن می‌ترسند و آن را نوعی تهدید برای بازار سرمایه می‌دانند.

بنی صدر تاکید کرد: امروز باید در بازار بورس یک اصلاح قیمتی صورت گیرد و یا دوره استراحتی وجود داشته باشد تا هیجان این بازار کم‌کم فروکش کند و یک دفعه این بازار با افت شاخص مواجه نشود و بتواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه بیان کرد: بسیاری از فعالان در بازار‌های موازی و بورس منتظر فرصتند تا زمانی که بازار‌های موازی بخواهد رشد کند، نقدینگی از این بازار‌ها خارج و به بازا‌رهای روبه رشد وارد شود و مردم نیز دنبال این هستند که دارایی خود را حفظ و در کنار آن افزایش دهند و وقتی ببینند بازار دلار و یا بازار طلا رشد چشمگیری دارد، سرمایه خود را از آن بازار‌ها بیرون آورده و در بازار‌های در حال رشد سرمایه گذاری می‌کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اقتصاد24،تاریخ انتشار:12دی1398،کد خبر:51022،eghtesaad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
0
0
بورس از طریق جذب و به کار انداختن سرمایه‌های راکد، حجم سرمایه‌گذاری در جامعه را بالا می‌برد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین