پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۳۰
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم توجه دولت به تحقق اقتصاد مقاومتی در لایحه برنامه ششم توسعه گفت: روند ارجاع برنامه توسعه ششم به مجلس شورای اسلامی قانونی نیست.

شعار سال:

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی درباره اشکالات وارده به لایحه برنامه ششم توسعه اظهار داشت: برنامه‌ای که دولت داده است بر اساس نظر کارشناسان و نمایندگان دوره قبل، برنامه نیست بلکه احکامی است که دولت به عنوان برنامه ارائه کرده است و می‌گوید که این‌ها احکامی است که ما نیاز داریم برای تدوین برنامه ششم و برنامه را دولت می‌نویسد.

وی افزود: در گذشته رویه این‌گونه نبوده است بدین‌صورت که در 5 برنامه‌ای که پس از پیروزی انقلاب نوشته شده دولت پیشنهاد‌های خود را در قالب برنامه به هیئت رئیسه مجلس تحویل داده و این برنامه در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار می‌گرفته و پس از آن در کمیسیون‌های تخصصی و در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه برنامه فعلی احکام است، ادامه داد: در دوره گذشته اکثر کمیسیون‌ها کلیات برنامه را رد کردند و در دوره جدید مجلس شورای اسلامی، 5 ماده به برنامه اضافه شده و با امضاء آقای نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مجلس ارائه شده است، بنابراین روند ارجاع برنامه توسعه ششم به مجلس شورای اسلامی قانونی نیست چراکه بر اساس آیین‌نامه مجلس، لازم است برنامه با امضاء رئیس‌جمهور تحویل مجلس داده شود.

وی بیان کرد: رویه در گذشته این‌گونه بود که رئیس‌جمهور برای بودجه و برنامه توسعه در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده و از کلیات آن دفاع می‌کرد اما رئیس‌جمهور در مجلس حضور پیدا نکرد، از سوی دیگر گفته شده این لایحه در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است کفایت می‌کند، در حالی که چون برنامه ششم تصویب نشده بود، جزء لایحه‌هایی است که دولت باید آن را ارجاع می‌داد.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با اشاره لزوم در نظر گرفتن منویات رهبر معظم انقلاب در تدوین برنامه توسعه ششم گفت: در برنامه توسعه ششم توجهی برای تحقق اقتصاد مقاومتی نشده است، همچنین رهبر معظم انقلاب تأکیداتی را درباره موضوعات فرهنگی داشته‌اند و توجه کمی به مباحث فرهنگی شده است و در مجموع برنامه ارائه شده ایرادها و اشکالات زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که این ایرادها در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برطرف شود، البته اگر برنامه تغییر زیادی کند، مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد چراکه از حالت لایحه خارج می‌شود و این موضوع با اصل 75 مغایر است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلسگفت: در حال حاضر کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شده و در حال بررسی برنامه هستند و این کمیسیون‌ها، نظرات خود را تا هفته آینده به کمیسیون تلفیق اعلام می‌کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 28 مرداد 1395، کد مطلب:1161023:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین