پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۸۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی روبات «پیوند نشا» را از محصولات این دانشگاه دانست که با توجه به مأموریت ساخت پروژه طرح ملی خودکفایی بذر یاریگر واحد مبارکه - مجلسی در سرای نوآوری بذر خواهد بود.
شعارسال:رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی روبات «پیوند نشا» را از محصولات این دانشگاه دانست که با توجه به مأموریت ساخت پروژه طرح ملی خودکفایی بذر یاریگر واحد مبارکه - مجلسی در سرای نوآوری بذر خواهد بود.
 
حمیدرضا روناسی  با اشاره به فعالیت‌ها و دستاوردهای مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه-مجلسی اظهار کرد: «مرکز رشد واحد مبارکه اسفند سال ۱۳۹۴ راه‌اندازی و نخستین مجوز هوش تجاری یا هوشمندی کسب و کار در مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های آزاد به واحد مبارکه داده شد.»
 
وی افزود: «در واقع هوش تجاری یا همان Business Intelligence می‌تواند در همه حوزه‌ها حتی در کشاورزی و نیز مدل‌های کسب و کار ورود پیدا کند. درواقع هوش تجاری می‌تواند با کمک رشته‌هایی مانند کامپیوتر و اقتصادسنجی و ... در همه حوزه‌ها مدل‌سازی تا آن مدل را به درآمدسازی و فناوری هدایت کند. این فلسفه هوش تجاری است و موفق شدیم مجوز مرکز رشد را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بگیریم.
 
رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه-مجلسی ادامه داد: «اکنون در این مرکز ۱۷ واحد فناور، هسته و ... داریم و موفق شده‌ایم ۳۰ تا ۴۰ درصد از فعالیت‌های آنها را به سمت هوش تجاری ببریم و بقیه واحدهای فناورمان هم که فعالیت‌های مختلفی دارند به مروز درگیر می‌شوند. با توجه به مأموریتی که در سرای نوآوری داده شده و مراکز رشد موجود باید در سراها هماهنگ عمل کنند، واحدهای فناور جدیدمان را به سمت حوزه‌های بذر، گلخانه‌ و نهاده‌های کشاورزی خواهیم برد.»
 

 روناسی خاطرنشان کرد: «مرکز رشد واحد مبارکه - مجلسی ۱۷ واحد زیرمجموعه دارد که شامل شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌ها و واحدهای فناور می‌شود، یک واحد مجوز شرکت دانش‌بنیان گرفته و یکی هم در حال طی مراحل اخذ مجوز است.»
 
تولید کود نانوزئولیت هیدروکسی آپاتیت
 
وی درباره برجسته‌ترین محصول و دستاورد مرکز رشد واحد مبارکه-مجلسی یادآور شد: «یکی از محصولات و تولیدات برجسته‌مان کود «نانوزئولیت هیدروکسی آپاتیت» است که شاید بتوانیم بگوییم با توجه به مأموریت جدید هم هم‌خوانی بیشتری دارد. مرکز رشد اکنون در حال تجاری‌سازی این محصول بوده و با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بیرون از دانشگاه تعامل شده و روند تجاری‌سازی‌ در حال طی‌شدن  است.»
 
رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه-مجلسی یادآور شد: محصول دیگر این مرکز که دانشگاه با آن مشارکت کرده است، «گردگیر نانو» است. محصول دیگر «روبات پیوند نشا»ست که جزء واحدهای فناور جدید پذیرفته شده و اکنون نمونه اولیه آن را ساخته‌ایم و در مرحله تجاری‌سازی‌شدن است. می‌توانیم بگوییم این روبات پیوند نشا، برجسته‌ترین دستاورد و محصول ماست.
 

 وی خاطرنشان کرد: «از آنجایی که مأموریت احداث پروژه طرح ملی خودکفایی بذر کشور به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه - مجلسی محول شده، شاید بتوانیم بگوییم که این محصول ارزنده‌ترین خروجی مرتبط با این مأموریت در سرای نوآوری بذر باشد.»
 
خودگردانی مرکز رشد مبارکه-مجلسی
 
روناسی در پاسخ به این پرسش که مرکز رشد واحد مبارکه-مجلسی چه‌قدر در بحث کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای مؤثر بوده است، بیان کرد: «ساختار مرکز رشد با ساختار سراهای نوآوری و پارک‌های علم و فناوری متفاوت است. مراکز رشد، مرکز هزینه و مرکز حمایتی هستند و همه تلاش‌شان این است که بتوانند از واحدها حمایت کنند؛ اما با وجود حمایتی‌بودن این مرکز، می‌توانیم مدعی باشیم که تقریباً جزء نخستین مراکز رشد هستیم که هزینه و درآمدهای‌مان بالانس است، یعنی خودگردانیم و دیگر باری روی دوش دانشگاه نیستیم.»
 
وی ادامه داد: «شاید بزرگ‌ترین ادعای ما این موضوع باشد که در مرکز رشد موفق شدیم این خودگردانی را انجام دهیم و دیگر هزینه‌ای روی دست دانشگاه نمی‌گذاریم. سراهای نوآوری و پارک‌ها باید درآمدزا باشند؛ اما مراکز رشد در واقع مانند همان بذری است که پرورش داده می‌شود. مانند انکوباتور است که یک چیز نارس وارد آن شده و حمایت می‌شود، مرکز رشد نیز باید مانند انکوباتور باشد.»
                                                    
                                                                                                                       
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   آنا  ،تاریخ انتشار:   18 بهمن    1398،کدخبر: 470242  ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
کشاورزی صنعتی و علمی تنها راه گشای کشور در امینت غذایی در شرایط افتضاح محیط زیستیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین