پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
با رونمایی «داشبورد مدیریتی طرح‌های پژوهشی» امکان تحلیل، مقایسه، گزارش‌گیری و پیگیری روند تغییرات اطلاعات طرح‌های پژوهشی کشور فراهم می‌شود.

شعار سال: داشبورد مدیریتی طرح‌های پژوهشی، با بهره‌گیری از فناوری هوش سازمانی از گنجینه اطلاعات سامانه سمات ملی بهره می‌برد و بخشی از رصدخانه پژوهش و فناوری ایرانداک و ابزاری مدیریتی و راهکاری تصمیم‌یار در حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور است.

سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی ملی (سمات ملی) که در سال 1385 راه‌اندازی شده، جایگاه داده‌های علمی و پژوهشی تولید شده در داخل کشور است و این شبکه اطلاعاتی ابزار و جایگاهی را برای یکپارچه‌سازی اطلاعات پژوهشگران، سازمان‌ها و نهادها و نشریات علمی کشور فراهم می‌آورد و قراردادهایی مانند نام پدیدآوران، نامه نشریه‌ها و... را دریافت می‌کند.

همچنین پیاده‌سازی داشبورد مدیریتی طرح‌های پژوهشی کشور با ساده‌سازی و ایجاد درک سریع دیداری، برجسته‌سازی نقاط کلیدی و حذف جزئیات درباره وضعیت طرح‌های پژوهشی کشور، تصمیم‌گیری درباره این موضوع را برای سیاست‌گذاران آسان‌تر می‌کند.

گفتنی است، کاربرد این داشبورد در سطح ملی است زیرا امکان بازبینی کلی و سریع وضعیت طرح‌های پژوهشی کشور را فراهم می‌سازد و به مدیران برای سیاست‌گذاری‌ها کمک شایانی می‌کند.

افزون‌بر این، بهره‌گیری از فناوری هوش سازمانی، امکان گزارش، نمایش، تحلیل و مقایسه آماری طرح‌های پژوهشی را بر پایه معیارهایی چون دوره‌های زمانی اجرای طرح، شمار طرح‌های پژوهشی، اعتبار طرح‌ها، سازمان‌های ثبت‌کننده و همچنین کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌کننده طرح‌ها به دست می‌دهد.

داشبورد مدیریتی طرح‌های پژوهشی با بیش از 30 شاخص و در شش زیر صفحه یک نگاه، شمار طرح‌های پژوهشی، اعتبارات، نقشه، نگاه مقایسه‌ای و جدول گزارش‌ساز طراحی شده است.

گفتنی است، «داشبورد مدیریت طرح‌های پژوهشی» را پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور طراحی و پیاده‌سازی کرده است و این داشبورد دوشنبه یکم شهریور ماه 1395 در تالار سخن ایرانداک رونمایی می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395، کد مطلب: 95050119517:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین