پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
دومین گزارش تخصصی "دیده بانی علمی کووید 19" در حوزه علوم انسانی ،با عنوان "کشاورزی، روستا و کووید" توسط دکتر عبدالرضا رکن الدین افتخاری تهیه و در اختیار عموم قرار گرفت.این گزارش به برخی آثار سوء ویروس کرونا بر جامعه روستایی، عشایری و بخش کشاورزی اشاره می کند. همچنین محدودیت و ممنوعیت صادرات محصولات، کاهش قابل توجه محصولات کشاورزی، تهدید امنیت غذایی در دوره شیوع ویروس و اهمیت حمایت از کسب و کارهای روستایی، عشایری و کشاورزی را بررسی می کند.

شعار سال:در راستای تولید و اشاعه محتوای علمی و اطلاعات معتبر، دومین گزارش تخصصی "دیده بانی علمی کووید 19" در حوزه علوم انسانی منتشر شد.

این گزارش با عنوان "کشاورزی، روستا و کووید" توسط دکتر عبدالرضا رکن الدین افتخاری استاد گروه برنامه ریزی روستایی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تهیه و در اختیار عموم قرار گرفت.

دومین گزارش تخصصی
این گزارش به برخی آثار سوء ویروس کرونا بر جامعه روستایی، عشایری و بخش کشاورزی اشاره می کند. همچنین محدودیت و ممنوعیت صادرات محصولات، کاهش قابل توجه محصولات کشاورزی، تهدید امنیت غذایی در دوره شیوع ویروس و اهمیت حمایت از کسب و کارهای روستایی، عشایری و کشاورزی را بررسی می کند.
گفتنی است اولین گزارش تخصصی "دیده بانی علمی کووید 19" در حوزه علوم انسانی تحت عنوان "چهار پرسش اساسی درباره کرونا" پیش از این توسط دکتر عباس منوچهری استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه منتشر شده بود.

در ابتدای این گزارش این چنین آمده است؛ويروس عالم گیر كرونا و بیماري ناشی از آن به طور قطع بر شئونات مختلف زندگی اعم از اجتماعی- فرهنگی، اقتصادي و زيست محیطی و بر تعاملات انسانی بیشترين تأثیر را داشته است. فعالیت هاي مختلف بشري از جمله فرآيندها و فعالیتهاي اقتصادي تحت تأثیر اين ويروس قرار گرفته است. جامعه روستايی و عشايري و بخش كشاورزي بدون اينکه به راحتی قابل محاسبه باشد تحت تأثیر آثار سوء بسیار زياد اين بیماري قرار گرفته و خسارات زيادي را متحمل شده است.برآورد شده است كه كروناويروس در اقتصاد جهانی میلیاردها دلار درآمد را از بین ببرد. در اين بین، روستايیان، عشاير و كشاورزان كمتر در محاسبات مورد توجه هستند. بعلاوه در اين محاسباتِ بیشتر خدمات محور، به كشاورزي، روستا و عشاير اجحاف می شود. چنانچه مديريت مطلوب اعمال نگردد و اين بی توجهی به بخشی از جامعه كه همان جامعه روستايی و عشايري است استمرار يابد، خسارت بیش از گذشته گسترش خواهد يافت. آسیب هايی كه اين بیماري به اقتصاد جامعه روستايی و عشايري و بخش كشاورزي وارد می نمايد، زياد بوده و پیامدها و آثار آن بی ترديد زيانبار و غیرقابل جبران.

گزارش تخصصی دیده بانی علمی کووید19

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دانشگاه تربیت مدرس،تاریخ انتشار:2اردیبهشت1399،کد خبر:12982،www.modares.ac.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین