پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
یک کارمند خوب باید انعطاف پذیر، زیرک و فرز باشد. آن‌ها باید بتوانند به تغییر مداوم نیاز‌ها و خواسته‌های مشتری واکنش نشان دهند. این یکی از مهمترین ویژگی‌های یک کارمند خوب است که مدیران همیشه به دنبال آن هستند. طبق تحقیقات انجام شده تقریباً ۷۳% از کارفررمایان دوست دارند روحیه کارمندان خود را در شرایط سخت و دشوار کاری ببینند.
شعار سال:
۱. روحیه کاری، هدف گذاری و بدست آوردن آن
یک کارمند خوب باید انعطاف پذیر، زیرک و فرز باشد. آن‌ها باید بتوانند به تغییر مداوم نیاز‌ها و خواسته‌های مشتری واکنش نشان دهند. این یکی از مهمترین ویژگی‌های یک کارمند خوب است که مدیران همیشه به دنبال آن هستند. طبق تحقیقات انجام شده تقریباً ۷۳% از کارفررمایان دوست دارند روحیه کارمندان خود را در شرایط سخت و دشوار کاری ببینند.

برای مثال کارمندانی که اهداف بلند مدتی را برای خود تعیین کرده اند یا به اهداف از پیش تعیین شده کارفرمای خود پاسخ مناسبی می‌دهند و حاضرند فراتر از هر روز آمدن به سر کار و رفتن به منزل برای مجموعه کاری خود زحمت بکشند.

۲. قابل اعتماد: پیوسته مطیع دستورات
۷۳ درصدی که در قسمت قبل مطرح شد به موضوع قابل اعتماد و اطمینان بودن یک کارمند خوب بسیار دقت می‌کنند؛ و از نظر آن‌ها بین دو کارمند که تنها یکی از آن‌ها قابل اعتماد است، تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. کارمندی که متعهد می‌شود تا کاری را در زمان مشخص و دقیق خود به انجام برساند با کارمندی که هر زمان که خودش راحت بود کار کند، به قول معروف زمین تا آسمان فرق می‌کند.

مدیران این را هم در نظر داشته باشند که اگر کارمندی غیر قابل اعتماد در تیم کاری خود داشته باشند، همین موضوع می‌تواند باعث شکست مجموعه کاری او شود.

۳. نگرش مثبت: ایجاد محیط کاری خوب
تقریباً نزدیک به ۷۲% نگرش مثبت برای کارمندان و همکاران آن‌ها مفید است. نگرش مثبت منجر به سازندگی و کارایی بیشتر کارمندان و برقراری محیط بهتر برای خلاقیت بیشتر کارکنان می‌شود. کارمندان خوب و عالی رتبه همیشه به خاطر نگرش مثبت و تلاشی که برای انجام اموراتشان انجام می‌دهند افراد معتبر و ارزشمندی به حساب می‌آیند.

یکی از ویژگی‌های مثبتی که یک کارمند خوب داراست، قدرت پذیرش شکست و توانایی آن‌ها در حفظ انگیزه شان است.

۴. خودشکوفایی: کار مفید با کمی راهنمایی
تعداد کثیری از کارفرمایان بر این باوراند که خودشکوفایی یکی از مهمترین ویژگی‌ها و مهارت‌های یک کارمند خوب است. هنگامی که بحث پیدا کردن کارکنان خوب به میان می‌آید، مدیران به دنبال افرادی هستند که ابتکار عمل داشته و کار‌ها را با تشویق یا بدون تشویق در حد عالی انجام می‌دهند.

شور و اشتیاق و علاقمندی به کار اغلب برای هدایت کارمندان و ایجاد انگیزه در میان آن‌ها کافیست. این خودشکوفایی نیز رابطه مسقیم با اعتماد به نفس برقرار می‌کند که خود یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کارمند خوب است.

۵. تیم گرا: نهایت بهره گیری از همکاری
کارمندان خوبی که هم اکنون در اختیار دارید، را در نظر بگیرید. آیا آن‌ها در کنار دیگران عملکرد خوبی دارند؟ آیا آن‌ها با یک تیم به راحتی همکاری می‌کنند؟ طبق آمار‌های عددی، ۶۰ درصد از مسئولین استخدام، به دنبال افرادی هستند که روحیه کار تیمی داشته باشند و به عبارتی تیم گرا باشند.

اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها دلیل موفقیت خود را تنها کار تیمی می‌دانند؛ بنابراین اگر قصد استخدام فرد یا افرادی را برای سازمان یا شرکت خود دارید، حتماً به این ویژگی او هم توجه ویژه داشته باشید.

۶. ارتباط مؤثر: درک مزایای وضوح بیان
یکی دیگر از مهارت‌ها و ویژگی‌هایی که یک مدیر خوب از کارمند قوی و ارزشمند خوب انتظار دارد، توانایی او در برقراری ارتباط مؤثر است. کارکنان ایده آل اهمیت برقراری ارتباط مؤثر و مشکلات به وجود آمده از یک پیغام را درک می‌کنند. مدیران هنگامی که این خصوصیت را در کارمندان خود جستجو می‌کنند، می‌توانند درباره روش‌های آن‌ها برای برقراری ارتباط سؤال بپرسند.

اگر پاسخ‌های آن‌ها (کلامی و غیر کلامی) با انتظارات شما منطبق باشد، ممکن است آن‌ها به یک کارمند خوب تبدیل شوند.

۷. انعطاف پذیر: سازگار بصورت معنادار
در انتها گردآوری این لیست که به انعطاف پذیری ختم می‌شود؛ یک کارمند خوب کورکورانه، چشمش را بر روی تغییر نمی‌بندد، اما در عوض آن را با آغوشی باز می‌پذیرد و از آنجاییکه این تغییرات برای کسب و کار واجب است، با آن‌ها سازگاری پیدا می‌کند.

آیا کارمندان شما با عناصر ناشناخته شغلی خودشان سازگاری دارند؟ آیا آن‌ها تمایل دارند مهارت‌های جدیدی را فرا بگیرند و با تغییر هدف سازگار باشند؟ اگر کارمندان شما از خودشان انعاطاف پذیری نشان دهند، شما می‌توانید مطمئن باشید که آن‌ها به راحتی با محیط کار خود نیز سازگار خواهند بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت ماهان تیموری، تاریخ انتشار: 2 دی 1398،  www.mahanteymouri.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین