پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۷۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
با وجودی‌که دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتقال هر مرکز نظامی از شهرها به‌ویژه کلانشهر تهران از مدت‌ها پیش اعلام شده بود اما اعتراض اعضای شورای شهر تهران روند پیشرفت انتقال پادگان ۰۶ را پس از ۱۰ سال مجدداً به تعویق انداخت.

شعار سال: در تمام شهرها، شهروندان با پرداخت عوارض و مالیات به‌دنبال آن هستند تا مدیران شهری با استفاده از این منابع مالی شرایط را برای بهبود کیفیت زندگی آنان فراهم کنند اما در سه سال گذشته چنین رویکردی لااقل در مدیریت شهری پایتخت دیده نشده و به‌نظر می‌رسد شعار «تهران، شهری برای همه» که از سوی شورای شهر پنجم مطرح شد شعاری بیش نبود!

واگذاری پادگان ۰۶ به مدیریت شهری تهران درحالی با همکاری ارتش و تایید نهادهای بالادستی صورت گرفته بود که هنوز جوهر امضای این تفاهمنامه خشک نشده با اعتراض شورای شهری‌ها ملغی شد، همین موضوع دلیلی برای گزاره بالا است که نشان می‌دهد مدیریت شهری تهران وقعی برای شهروندانش قائل نیست.

در جریان جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تهران علی اعطا سخنگوی این شورا در تذکری در خصوص تفاهمنامه واگذاری پادگان ۰۶ به اعتراضات خودش و چند عضو دیگر شورا اشاره کرد اما محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران او را از ادامه این تذکر بازداشت و عنوان کرد که بنابر گفته مسئولان (ارتش) موضوع ۰۶ دیگر تمام شده است. 

البته در پایان جلسه روز گذشته شورا محسن هاشمی در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع واگذاری پادگان ۰۶ اظهار کرد: «وقتی ما تفاهم‌نامه ۰۶ را امضاء کردیم برخی از اعضای شورا آمده و گفتند که این حرکت خوبی نبوده است و باید همه آن پارک می‌شد و نباید مجوز ۶۰۰ هزار متر بارگذاری داده می‌شد در حالی‌که این پهنه S بوده و می‌توانند فعالیت‌هایی داشته باشد ولی سوءتفاهم‌هایی به‌جود آمد. فرض بر این بود که شهرداری نسبت به این موضوع رضایت دارد اما وقتی دید ارتش مورد سؤال قرار گرفته و کار باارزششان به ضدارزش تبدیل شده ارتش پایش را عقب کشیده است.

پیش از این امیر سرتیپ رضا خرم‌طوسی مدیرعامل بنیاد تعاون آجا عنوان کرده بود که «برای ما مهم است که در چه فضایی حرکت می‌کنیم، چه کسی را با این اظهارات ناراحت می‌کنیم؟ اگر که اظهارنظرهای خام آقایان که خالی از منطق تخصصی و علمی است ادامه داشته باشد و ما جو را نامناسب ببینیم دوست نداریم در یک جو نامناسب و منفی اقدام مفید ملی را انجام دهیم... من اتفاقاً با آقای حناچی هم صحبت کردم و مطرح کردیم و اگر ببینیم فضا، فضای مسموم، آلوده و ناجوری است چرا ما بیاییم و توافق کنیم. همین الان که اتفاقی نیفتاده صفر صفر شویم. وقتی‌ که این اقدام به‌جای این‌که یک خدمت ملی تلقی شود این‌طور به‌نظر بیاید که اجحافی به شهر تهران تحمیل می‌کند چه الزامی برای انجام آن است.»

مشخص نیست هدف شورای شهر تهران از اظهاراتی که بر روندهای مفید تأثیر می‌گذارد و بر پیشرفت آنها سایه می‌اندازد چه قصد و نیتی است؟ شورایی که پس از سه سال از فعالیتش هیچ کارنامه قابل قبولی به جز نام‌گذاری خیابان‌های پایتخت و تحمیل فشار بر مردم با افزایش عوارض  شهری ندارد به چه دلیل با اینگونه اقداماتی که به جهت رفاه وضعیت شهرنشینی شهروندان صورت می‌گیرد مخالفت می‌کند؟

اعضای شورای شهر تهران بدون نظارت بر عملکرد شهرداری به‌منظور تحقق رفاه شهری برای شهروندان، تنها بر صندلی‌شان در خیابان بهشت تکیه زده و ایرادات و مشکلات را با نطق و توئیت اعلام کرده و سپس از آن می‌گذرند و زمانی‌هم که می‌بینند سخنانشان کاری از پیش نمی‌برند موضوع استعفایشان را مطرح می‌کنند.

وجودی‌که شهردار تهران تلاش می‌کرد نتیجه جلسات فشرده و کارشناسی شورای‌عالی شهرسازی و معماری را به نفع خود مصادره کند اما این اظهارات شورائیان اشتیاق ارتش را برای پیگیری این موضوع به یأس تبدیل کرده و کارنامه شهردار منتخبشان را در انتهای مسیر ریاستش بر بهشت خالی‌تر از خالی کرد.

در همین خصوص احمد صابری ظفرقندی در گفتگویی و در ارتباط با اظهارات برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با تفاهمنامه ۰۶ گفت: شورای‌عالی معماری و شهرسازی به ریاست خود رئیس جمهور بوده و اکثریت نظر اعضای این شورا حائز اهمیت است.

وی با بیان این‌که در این تفاهم‌نامه امضای رئیس شورای شهر نیز وجود دارد، عنوان کرد: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه شورای‌عالی معماری و شهرسازی صاحب رأی است و در صورتی‌که اعضای شورای شهر نسبت به این موضوع اعتراض دارند باید مصوبه‌ای مبنی بر مخالفت شورای شهر تهران با این تفاهم‌نامه به تصویب برساند و پس از آن این مصوبه به شورای‌عالی معماری و شهرسازی برود.

این کارشناس حوزه شهری افزود: این مصوبه باید به رئیس شورای‌عالی که رئیس جمهور است منعکس شده و پس از طرح در این شورای‌عالی اگر بتواند نظر شهرداری را مبنی بر مخالفت جلب کند باید نظر ستاد فرماندهی کل قوا را نیز در ارتباط با این موضوع اخذ کند چون ممکن است رهبری این موضوع را قبلاً تأیید کرده باشد و این دوستان قصد هوا کردن این موضوع را داشته باشند.

صابری ظفرقندی با بیان این‌که نظر مقام معظم رهبری مبنی این است که هر مرکز نظامی به‌ویژه در کلانشهرها باید از شهر خارج شوند، گفت: این مصوبه مربوط به حدود ۳۰ سال پیش است ولی هنوز اجرا نشده است.

حال باید منتظر بود تا شاید این پروژه که پس از یک وقفه ۱۰ ساله به نتیجه رسیده بود ولی توسط شورای شهری‌ها عقیم ماند شاید در دوره بعدی مدیریت شهری به نتیجه برسد.

تا اینجای کار به‌نظر می‌رسد شورای شهر دوره پنجم نه تنها کاری انجام نمی‌دهد بلکه تا جایی هم که دستش می‌رسد اجازه نمی‌دهد کاری به نفع مردم پیش رود.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، به تاریخ: ۲۳ تیر ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۰۱۲۱۷، www.ana.press

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Russian Federation
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
0
0
چرا اول اجرا می کنند بعد اعتراض می کنند؟
چرا تصمیم نمی گیرند چکار کنند بعد اجرا کنند؟مگه قبل هر طرحی مطالعه و بررسی نمیشه ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین