پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۸۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: از مهر ماه سال جاری طرح همیار گردشگر به منظور حفظ منابع میراث فرهنگی و توسعه گردشگری در مدارس کشور اجرا می‌شود.

شعارسال: مهدی علی‌اکبرزاده در حاشیه همایش معاونان و اعضای شورای تربیتی آموزش و پرورش استان قزوین در قزوین اظهار داشت: طرح همیار پلیس طرح بسیار خوبی بود که در مدارس کشور اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح همیار پلیس موجب نهادینه شدن فرهنگ رعایت قوانین راهنما و رانندگی در کودکان و دانش‌آموزان می‌شود و با توجه به صحبت‌هایی که با سازمان میراث فرهنگی صورت گرفته است از مهر ماه سال جاری طرح همیار گردشگر به منظور حفظ منابع میراث فرهنگی و توسعه گردشگری در مدارس کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: بیش از 98 درصد بودجه‌ای که دولت برای آموزش و پرورش در نظر می‌گیرد صرف حقوق و دستمزد فرهنگیان می‌شود.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه تنها یک درصد از بودجه‌ای که به آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد در امور عمرانی هزینه می‌شود، ادامه داد: از آنجا که دولت به آموزش و پرورش بودجه فرهنگی نمی‌دهد نیاز است تمام نهادها در این زمینه با آن همکاری و مشارکت داشته باشند.

*پایه و اساس هر نظام و ملتی را نیروی انسانی آن جامعه می‌سازد

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان در کلاس درس باید پا به پای معلمان و در مطالب درسی مشارکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که بر روی آن‌ها تأثیر مثبت و مطلوبی دارند به مدارس دعوت و در جلسات شرکت داشته باشند تا با توجه به اهمیت نقش آموزشی، میزان مشارکت و تأثیرگذاری دانش‌آموزان افزایش یابد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: تمام انسان‌ها بر رفتار یکدیگر تأثیرگذار هستند و اگر این موضوع را به عنوان یک واقعیت اجتماعی قبول کنیم، موفق می‌شویم تا نقش مؤثری در موفقیت دیگران داشته باشیم.

علی‌اکبرزاده با بیان اینکه پایه و اساس هر نظام و ملتی را نیروی انسانی آن جامعه می‌سازد، اضافه کرد: دانش‌آموزان در سنین آموزش تأثیر فراوانی را از معلمان خود می‌گیرند و باید معلمان و مربیان هم از این فرصت استفاده کرده و نیروی انسانی سالمی را به جامعه تحویل دهند.

وی با اشاره به نقش فضاهای مجازی در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فضاهای مجازی و استفاده دانش‌آموزان از آن نقش مخربی بین روابط آن‌ها و والدین ایجاد کرده است به طوری که این خلأ امروز در جامعه احساس می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: فضاهای مجازی موجب ایجاد فاصله بین کودکان و اولیاء دانش‌آموزان شده و فرزندان را از حقیقت‌های جامعه و خانواده غافل کرده است.

علی‌اکبرزاده ادامه داد: معلمان به ویژه مربیان آموزشی و فرهنگی نقش بسزایی در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان دارند و باید با تلاش در مناسبت‌های دینی آن‌ها را با تربیت اسلامی آشنا کنند و این مهم‌ترین نقش هر معلمی است.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان در مفیدترین عمر زندگی خود بیشتر اوقات مشغول فراگیری مطالب درسی و مدرسه هستند و تمام نگرانی والدین هم این است که کودکان و نوجوانان از مطالب درسی و کلاس‌های فوق برنامه به نحو احسن استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی والدین از تربیت اجتماعی دانش‌آموزان غافل هستند، تصریح کرد: دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی فاقد مهارت‌های لازم در روابط اجتماعی هستند که باید با آموزش این مهارت‌ها گسترش یابد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 22 شهریور 1395، کدمطلب: 13950622000124 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین