پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
معاون رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه احتمالا برای اجرای توافق هسته‌ای زمان بیشتری از آنچه پیش بینی شده است نیاز شود اجرای این توافق را برای صلح و پایداری منطقه مهم دانست.

شعارسال: معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان که به اتریش سفر کرده است در گفتگو با روزنامه "وینر سایتونگ" در پاسخ به این پرسش که آیا توافق هسته ای با ایران در صورتی که طرف مقابل به ویژه آمریکا به تعهدات خود عمل نکند می تواند لغو شود گفت: این یک توافق چند جانبه بود که هر دو طرف با تلاش بی وقفه به آن دست پیدا کردند.

اگر یک طرف به آن پایبند نباشد بنابراین ما با مشکلات بزرگی مواجه می شویم. انتظارات در افکار عمومی از این توافق بسیار بالا است. خوشبختانه با توجه به سیاست اطلاع رسانی رئیس جمهو ما موفق شده است مردم را درباره برخی دلایل تاخیر در اجرای این توافق از جمله مسائل بانکی همرا با جزئیات آن آگاه کند.

وی در ادامه گفت: ایران به دقت به تعهدات خود در این توافق هسته ای پایبند است و همچنین آژانس بین الملل انرژی اتمی هم اخیرا دوباره این مسئله را تایید کرده است. اجازه بدهید من تاکید کنم که ما نمی توانیم بگوییم که هیچ چیز اجرا نشده و هیچ پیشرفتی در این راستا وجود نداشته است. در بسیاری زمینه ها سرمایه گذاری هایی وجود داشته و همچنین فروش نفت ایران افزایش پیدا کرده است. همچنین یک رشد سرمایه گذاری و اقتصادی وجود دارد و ما همچنین پیشرفت هایی را در همه بخش ها می بینیم. حالا ما باید فقط بگوییم که همه چیز شاید با سرعت مطلوب و مورد انتظار پیش نرفته است. یک نمونه از دستاوردهایی که می توان به آن اشاره کرد این است که ما تا کنون 14 قرارداد در زمینه محیط زیست با کشورهای مختلف بسته ایم که اجرا شده است.

ابتکار در ادامه در پاسخ به این پرسش که شما نقش آمریکا را که هنوز در بازگشت ایران به تجارت های بانکی مانع تراشی می کند چگونه می بینید و آیا واشنگتن بالاخره در این راستا حرکتی می کند گفت: من امیدوارم که این اتفاق بیفتد، بنابراین این توافق برای همه اهمیت زیادی دارد و همچنین در آمریکا افرادی هستند که یک راه حل برای مسائل و یک رابطه واقعی با ایران را می خواهند. شاید این روند به بهبود روابط بین واشنگن و تهران منجر نشود اما این توافق هسته ای برای صلح و پایداری منطقه مهم است. یک ایران قدرتمند می تواند نقش کلیدی در این راستا ایفا کند.

وی پیش بینی درباره چگونگی برخورد رئیس جمهور بعدی آمریکا با توافق هسته ای ایران را دشوار دانسته و گفت: هیچ یک از نامزدها آشکارا درباره این توافق اظهار نظر نکرده اند. اما آمریکا ازاین توافق حمایت کرده است. طبیعتا ما باید همچنین بگوییم که مخالفانی وجود دارند و گروه های لابی صهیونیستی مخالف این توافق هستند. آن ها خواهان هیچ امنیتی در منطقه نیستند اما باید منتظر بمانیم و هنوز زود است که در این باره اظهار نظر کنیم.

معاون رئیس جمهور کشورمان در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا شما فکر می کنید این توافق لغو شود گفت: نه من فکر نمی کنم. در پایان عقل پیروز شده و این توافق اجرا می شود. فقط شاید زمان بیشتری از آنچه پیش بینی شده است نیاز باشد.

ابتکار در ادامه از مناسبات تنگاتنگ و دوستانه بین دو کشور ایران و اتریش خبر داده و درباره وعده های دولت روحانی مبنی بر آزادی رهبران اپوزیسیون از جمله کروبی و موسوی ، معرفی منشور حقوق شهروندی و آزادی بیشتر برای جوانان گفت: خیلی کارها انجام شده است و ما تنها به زمان نیاز داریم. همچنین باید در نظر داشت که رئیس جمهور در بعضی مواردی که شما نام بردید قدرت و اختیارات محدودی دارد. در مجموع انسان ها احساس می کنندکه تحولات در مسیر درستی قرار دارد.

وی همچنین از پیشرفت ها و تحولات زیادی در زمینه حقوق زنان در ایران خبر داد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 25 شهریور 1395، کدمطلب: 1187237 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین