پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
نماینده سابق مجلس گفت: آرزو می‌کنم در آینده یک مجلس موازی با پارلمان کنونی تشکیل دهیم. اما آن مجلس در نوع کار، نحوه انتخاب نمایندگان و حتی کسانی که رأی می‌دهند کاملا با مجلس کنونی متفاوت باشد. زیرا در آن مجلس می‌توان با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و باتجربه برنامه‌های بلندمدت و کارشناسی برای کشور تبیین کرد.

شعار سال: محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس دهم نیز در خصوص زندگی شخص خود پس از دوران نمایندگی، گفت: پس از مجلس دهم تمرکز خود را معطوف به فعالیت در نظام «بهداشت و درمان» کردم و هم اکنون نیز در بیمارستان در حال خدمت هستم.

وی در مواجهه با این سوال که آیا اخبار و مذاکرات مجلس جدید را دنبال می‌کند؟، ابراز داشت: بنده تمامی جلسات و دستورکار هفتگی مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم را دنبال می‌کنم و البته همیشه اولین منبع خبری برای من، خبرگزاری خبرآنلاین است.

عضو سابق هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با آرزوی توفیق برای منتخبین جدید در پارلمان، بیان داشت: مجلس جدید کار خود را به تازگی آغاز کرده و بنده نیز از خداوند می‌خواهم تمامی نمایندگان در کار خود موفق باشند، اما این مجلس چند ایراد دارد که به نظر من باید به آنها اشاره کرد.

جمالی نوبندگانی گفت: برخی ایراد می‌گرفتند که چرا مجلس دهم از نظر متقاضی برای حضور در کمیسیون فرهنگی با چالش عدم استقبال مواجه شد، اما در عمل مجلس جدید همانند پارلمان دهم رفتار کرد. مجلس دهم از نظر تعداد نمایندگان روحانی، یک دوم مجلس یازدهم، شخصیت حوزوی داشت؛ اما شاهد بودیم که در همین مجلس نیز استقبالی برای حضور در کمیسیون فرهنگی شکل نگرفت.

وی گفت: امروز از جمع ۲۳ نفر اعضای کمیسیون صنایع، ۱۳ نفر تحصیلات غیرمرتبط با این کمیسیون دارند. در کمیسیون «کشاورزی و محیط زیست» مجلس یازدهم نیز افرادی حضور پیدا کرده‌اند که تحصیلات و یا تجاربی با این حوزه ندارند. حتی در کمیسیون بهداشت مجلس نیز یک یا دو نفر از نمایندگان با مدارک تحصیلی در حوزه علوم انسانی حضور پیدا کرده‌اند.

بهبود معیشت جز با همکاری قوا عملیاتی نخواهد شد


این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با یادآوری سفارشات مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس دهم، بیان داشت: رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس «دهم» با ایشان به این موضوع تأکید کردند که دولت باید تا انتهای فعالیت خود در دوران مسئولیت، تلاش کند. متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس جدید رفتاری از خود نشان دادند که ایشان مجبور شدند دوباره به این موضوع اشاره کنند.

وی ادامه داد: باید نمایندگان جدید در سال اول فعالیت خود با دولتمردان در سال پایانی کارشان، همکاری و تعامل کنند. اگر مجلس جدید شعار «تأمین» و «بهبود معیشت» مردم را سر می‌دهد، باید بداند که جز با همکاری و تعامل با دولتی‌ها به این مهم دست پیدا نخواهد کرد.

جمالی نوبندگانی با تأکید بر جایگاه نظارتی پارلمان، ابراز داشت: بنده معتقدم نمایندگان حق دارند از ابزار نظارتی و حتی «نقد» استفاده کنند، اما این موضوع نیز باید در یک فضای تعاملی مطرح شود.

برخی از نمایندگان هیجان زده عمل می‌کنند


این عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان گفت: بخش زیادی از نمایندگان کنونی سابقه نمایندگی ندارند. متاسفانه نوعی هیجان زدگی در بین این نمایندگان وجود دارد که نمونه‌های آن در مجلس قبل نیز به چشم می‌خورد. متاسفانه این دست از نمایندگان با فضای مجلس آشنایی کافی ندارند و بر اساس یک سلسله اطلاعات محدود سعی می‌کنند که امور را به پیش ببرند.

وی با ابراز تأسف از وقایع پیش آمده در زمان حضور محمدجواد ظریف در پارلمان، تصریح کرد: اتفاقاتی که در خصوص حضور وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس رخ داد، به هیچ عنوان در شأن پارلمان نبود. قطعا آقای ظریف نیز در فعالیت خود بدون ایراد نیست، اما نمایندگان باید نقدهای خود را در یک فضای معقولانه، حتی در کمیسیون تخصصی و یک جلسه غیرعلنی با ایشان در میان می‌گذاشتند.

نماینده مردم فسا در پارلمان دهم گفت: بنده فکر می‌کنم بهتر است نمایندگان با حضور در کمیسیون‌های تخصصی بیشتر زمان خود را حول مسائل تخصصی بگذارند و در آنجا نیز با طرح و برنامه حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد: به نظر من حضور وزرا در صحن علنی پارلمان به سبک فعلی مشکلی را حل نمی‌کند و لازم است دولت و مجلس در یک فضای کارشناسی با هم صحبت کنند. در شرایط فعلی این دو قوه باید یک برنامه اورژانسی برای کشور طراحی کنند و در مسیر حل مشکلات بر اساس اولویت‌ها گام بردارند.

جمالی نوبندگانی با انتقاد از بروز برخی رفتارها در مجلس جدید، ابراز داشت: یکی از اتفاقات ناپسندی که در مجلس یازدهم به چشم می‌خورد، موضوع منازعات قومیتی و منطقه‌ای است که باید جلوی این کار نیز گرفته شود. البته این موضوع مربوط داخل کشور نیست و حتی برخی از نمایندگان مجلس در موضوع مناقشه بین «ارمنستان» و «آذربایجان» اظهارنظر غیرکارشناسی کرده بودند.

جمالی نوبندگانی اظهار داشت: نمایندگان مجلس جدید باید تمام تمرکز خود را معطوف به تحقق آن دسته از شعارهای انتخاباتی کنند که با زندگی مردم رابطه مستقیم دارد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس «انقلابی» باید بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب از حاشیه‌ها دوری کنند. بنده نیز به عنوان یک نماینده ادوار مجلس از نمایندگان فعلی می‌خواهم به جای تمرکز برای حضور مجدد در مجلس آینده، تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کنونی مردم کنند.

جمالی نوبندگانی در پاسخ به این پرسش که آیا این روزها حس دلتنگی نسبت به کار در فضای پارلمان دارد؟، بیان داشت: بنده از ۱۴ سالگی تلاش کردم که برای انقلاب و جمهوری اسلامی خدمت کنم. امروز نیز به این نتیجه رسیده‌ام که اگر در جایی شرایط برای خدمت فراهم نباشد، برای آن مجموعه احساس دلتنگی نکنم.

مشکلات کشور ریشه اقتصادی دارد/ باید یک مجلس جدید تأسیس کنیم


وی در جواب این سوال که اگر امروز در مجلس یازدهم حضور داشت، چه موضوعی را در اولویت کاری خود قرار می‌داد؟، گفت: بنده بیشتر تمرکز خود را صرف پیگیری مشکلات معیشتی، مسکن و اشتغال مردم می‌کردم. در حوزه تولید نیز تلاش می‎کردم تا جریان تولید در کشور شکوفا شود، زیرا دولت‌ها و مجالس مختلف به این موضوع کم توجهی کرده‌اند.

این نماینده سابق پارلمان ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کنونی، به دلیل دوری از «علم اقتصاد» و پرداختن به امور «دلالی» و «سفته بازی» است. مردم نیز متاسفانه از ترس از دست رفتن ارزش پول خود به سمت سرمایه گذاری در بازار ارز، طلا و حتی مسکن رفته‌اند که همین مسائل؛ مشکلات کنونی را رقم زده است.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم تأکید کرد: بخشی از اقتصاد کشور ما نیز تحت تأثیر عوامل خارجی است و برخی از بیرون مرزها با ایجاد شایعه به بازار داخل لطمه می‌زنند. توجه به بودجه نویسی درست و اصولی از جمله مواردی است که اگر در مجلس فعلی حضور داشتم، به آن توجه جدی می‌کردم.

جمالی نوبندگانی در پایان گفت: بنده آرزو می‌کنم در آینده یک مجلس موازی با پارلمان کنونی تشکیل دهیم. اما آن مجلس در نوع کار، نحوه انتخاب نمایندگان و حتی کسانی که رأی می‌دهند کاملا با مجلس کنونی متفاوت باشد. زیرا در آن در مجلس می‌توان با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و باتجربه برنامه‌های بلند مدت و کارشناسی برای کشور تبیین کرد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار 24 مرداد    99، کد خبر:   426109، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین