پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۹۹۷۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
در جلسه هم‌اندیشی برگزاری هفته تهران مدیران شهرداری به احیاء خانه‌های قدیمی، افتتاح پارک ۲۴ هکتاری، جنگ تحمیلی در تهران، احیاء تکایای قدیمی و ایجاد خانه موزه‌های تخصصی تاکید کردند.

شعار سال: صبح امروز جلسه هماهنگی برگزاری هفته تهران در شورای شهر به ریاست احمد مسجدجامعی برگزار شد که نمایندگان شهرداری تهران به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود پرداختند که کاظمی – رییس ستاد گردشگری تهران – با بیان این‌که نه فقط شهرداری و شورا بلکه سازمان‌های دیگر برای روز تهران فعال شده‌اند، گفت: شورای انقلاب فرهنگی و انجمن حکمت و فلسفه سلسله نشست‌هایی را طراحی کردند و همچنین شبکه تهران برای هفته تهران ویژه برنامه‌هایی دارد که شورا و شهرداری می‌توانند با آن‌ها همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی هفته تهران برعهده روابط عمومی شورا و شهرداری گذاشته شده، اما در صورتی که جزییات برنامه‌ها در اختیار مسئولان نیز قرار داده شود می‌توانیم برای تبلیغات آن کمک کنیم.

در ادامه گنجی – نماینده مرکز ارتباطات شهرداری تهران- در این جلسه اظهار کرد: آیین نکوداشت روز تهران در میدان مشق برگزار می‌شود و از آنجایی که روز پایانی هفته تهران همزمان با اربعین حسینی خواهد بود، این ویژه برنامه را در ابتدای هفته برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که هفته تهران از شمیران و با آیین نکوداشت شمیرانات برگزار خواهد شد، ادامه داد: ما کمیسیون‌های مختلف شورای شهر را نیز در هر روز هفته تهران دخیل کردیم به گونه‌ای که یکشنبه روز مکتب تهران و معماری است که با همت کمیسیون شهرسازی شورا برگزار می‌شود. همچنین دوشنبه روز تهران و محیط زیست است که کمیسیون محیط زیست شورا در این حوزه همکاری نزدیکی داشته‌اند.

نماینده مرکز ارتباطات ادامه داد: روز سه‌شنبه راهپیمایی دوچرخه‌سواران با پرچم‌های حسینی و همچنین بررسی صد سال حمل و نقل شهری را خواهیم داشت که کمیسیون حمل و نقل شورا در این برنامه به ما کمک خواهد کرد و روز چهارشنبه به مناسبت هفته دفاع مقدس به مکتب ایثار و تهران پرداخته می‌شود که تقدیر از کادر درمان را نیز در این روز خواهیم داشت.

گنجی با بیان این‌که پنجشنبه با توجه به این‌که اربعین حسینی است به بررسی مکتب تهران و عزاداری‌های آن خواهیم پرداخت که در این مراسم تکایای معروف تهران و تقدیر از پیرغلامان را خواهیم داشت، اظهار کرد: روز پایانی هفته تهران نیز به نکوداشت ری اختصاص داده شده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های پیشنهادی زیادی برای برگزاری مراسم هفته تهران ارائه شده که بسیاری از آن‌ها مورد تایید قرار گرفته و اجرایی می‌شود، تصریح کرد: دو روزنامه جام جم و همشهری ویژه‌نامه تهران را منتشر خواهند کرد و این در حالی است که در این هفته بزرگداشت پیرغلامان و معرفی تکایا را نیز خواهیم داشت.

نماینده مرکز ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: وزارت امور خارجه پیشنهاد کرده است که در چهار سفارتخانه مراسم روز تهران برگزار شود و این در حالی است که رونمایی از شش کتاب صد ساله هنر‌هایی همچون کارتونی و کاریکاتور و ... را خواهیم داشت و همچنین مسابقه عکس آیین‌های عزاداری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین شب تهران در خانه سیمین و جلال برگزار شده و ۵۰ تا از اولین‌های تهران را احصا کردیم که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. همچنین به پیشنهاد فخاری – عضو شورای شهر – سلسله گفتگو‌هایی تحت عنوان «هفت شهر عشق» با موضوع گفتگو در مورد هنر‌های شهری را خواهیم داشت و اجرای مجازی مسابقه شبیه‌سازی تهران، تکیه آنلاین، تاریخ شفاهی تهران و ... را نیز در این مدت خواهیم داشت.

ایجاد خانه موزه شمیرانات و ری در پایتخت

همچین برزین ضرغامی - رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران - با بیان این‌که امسال می‌توان با همکاری وزارت آموزش و پرورش یا کانون فکری به کودکان ویژه برنامه‌هایی همچون برگزاری مسابقه نقاشی داشته باشم، اظهار کرد: باید در ایجاد مکتب تهران مباحث نظری را نیز مورد توجه قرار داد و به همین دلیل می‌توانیم با کمک دانشگاه‌های هنری تولید ادبیات برای مکتب تهران را داشته باشیم.

وی ادامه داد: خانه صانعی از معماران برجسته تهران در منطقه یک قرار دارد که می‌تواند به خانه موزه شمیران و خیابان شریعتی به مانند اتفاقی که در خیابان ولیعصر رخ داد تبدیل شود و این در حالی است که ما ایجاد خانه موزه ری را نیز در دستور کار قرار دادیم و حتی پیشنهاد شد این خانه موزه در مجموعه برج طغرل ایجاد شود، اما گویا مرحوم ملک خانه‌ای در شهر ری دارد که شاید بتوانیم آن را احیاء کنیم، اما باید بگویم ایجاد خانه موزه شمیرانات و روی در دستور کار قرار دارد.

لزوم تملک دفتر گل‌آقا به عنوان موزه طنز

محسن فتاحی - مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران – نیز با بیان این‌که امسال چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را خواهیم داشت، اظهار کرد: می‌توانیم امسال به بررسی تهران در جنگ تحمیلی بپردازیم و این در حالی است که تقارن هفته تهران و محرم نیز این ظرفیت را ایجاد کرده تا در مورد تکایای تهران و تبدیل آن‌ها به برخی موزه‌ها اقدام جدی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که هویت‌بخشی به اماکن تهران در دستور کار قرار گرفته به گونه‌ای که از افراد شاخص درخواست کردیم که برای این اماکن داستان بنویسند و این مکان‌ها از زبان اول شخص پیرامون اتفاقاتی که برایشان رخ داده توضیحاتی ارائه دهند، گفت: همچنین لازم است که دفتر گل‌آقا به عنوان موزه طنز تملک شود، چرا که شنیده شده قرار است این ملک با همسایه بغلی تجمیع شود که باید فکری به حال آن شود.

رونمایی از تهران دورت بگردم

در ادامه محمد حسین حجازی – مدیرعامل اراضی عباس‌آباد – با بیان این‌که ششم مهرماه روز گردشگری است و ۱۴ مهرماه روز تهران است، گفت: جشنواره مجازی قصه‌های تهران از طریق روایتگری پیشینه محلات شاخص تهران با توجه به آثار موزه‌ای و معرفی جاذبه‌های گردشگری را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی رادیو گردشگر و بازی تهران را به گرد یا تهران دورت بگردم که روایت تهران قدیم تاکنون را خواهیم داشت در دستور کار قرار گرفته و این در حالی است که در بخشی از اراضی سازه‌های تهران قدیم را آماده کردیم که بسیار مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت و همچنین در گنبد مینا ویژه برنامه «آسمان تهران» را برگزار خواهیم کرد.

توجه به گردشگری شمیرانات

در ادامه موسوی – شهردار منطقه یک – در مورد ویژه برنامه‌های هفته تهران اظهار کرد: در بحث مکتب تهران در مورد نقش تهران در تمرکز قدرت مرکزی و نقش آن در اقتصاد ایران می‌توان سلسله نشست‌هایی برگزار کرد و این در حالی است که شمیرانات می‌تواند از منظر گردشگری بسیار مورد توجه قرار گیرد.

راه‌اندازی افتتاح موزه سلامت روان به مناسبت صد سالگی بیمارستان روزبه

همچنین آبادیان – شهردار منطقه ۱۱ - نیز با بیان این‌که سال گذشته موزه تیمورتاش، دخانیات و خیابان ولیعصر برپا شد، گفت: امسال نیز به مناسبت صد سالگی بیمارستان روزبه، موزه سلامت روان را افتتاح خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که پول خرید ملک خانه پدری فروغ پرداخت شده، اما هنوز با اتحادیه قصابان در مورد تملک خانه انیس الدوله در حال مذاکره هستیم چرا که آن‌ها در ازای دادن این خانه تاریخی ملکی مشابه می‌خواهند که با سازمان املاک این مساله پیگیری می‌شود، گفت:‌در مورد مکتب تهران لازم است که به مرکز مطالعات شهرداری ماموریتی داده شود تا در هفته تهران کرسی‌های آزاداندیشی و هم‌اندیشی در حوزه‌های مختلف تهران برگزار شود.

افتتاح پارک ۲۴ هکتاری به مناسبت روز تهران

همچنین محمد مختاری – رییس سازمان بوستان‌ها – گفت: در روز ۱۴ مهرماه در یکی از قدیمی‌ترین محلات تهران پارک ۲۴ هکتاری را افتتاح می‌کنیم و می‌خواهیم قدیمی‌ترین درختان در محلات تهران را ثبت کنیم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، تاریخ انتشار 22 شهریور    99، کد خبر:   99062216187، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین