پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۱۳۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها و اعضای هیأت علمی به دنبال جذب دانشجوی با کیفیت دکتری هستند، اما وزارت علوم هم به دانشگاه‌ها اعلام کرده است که باید تمام ظرفیت خود را در پذیرش دانشجوی دکتری تکمیل کنند.
شعار سال:علی خاکی صدیق درباره علت بالا رفتن حد نصاب دانشگاه ها برای دعوت به مصاحبه داوطلبان کنکور دکتری ۹۹، اظهار داشت: پذیرش دانشجوی دکتری امری است که باید بین دانشجو و استاد صورت بگیرد؛ بنابراین باید توافقی بین استاد و دانشجو روی موضوعی که قرار است کار شود، حاصل شود.
 
وی با بیان اینکه در اصل استاد باید فرد را انتخاب کند، افزود: دانشگاه ها و اعضای هیأت علمی به دنبال جذب دانشجوی با کیفیت دکتری هستند اما وزارت علوم هم به دانشگاه ها اعلام کرده است که باید تمام ظرفیت خود را در پذیرش دانشجوی دکتری تکمیل کنند.
 
معاون آموزشی وزیر علوم با ذکر مثالی، گفت: به عنوان مثال اگر رشته ای در دکتری ۱۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد،‌ سال های گذشته فقط بخشی از این ظرفیت پر می شد اما امسال باید هر ۱۰ ظرفیت تکمیل شود.
 
خاکی صدیق با بیان اینکه وزارت علوم در خصوص کاهش پذیرش دانشجو مصوبه ای برای دانشگاه ها نداشت، ادامه داد: دانشگاه ها بر حسب گروه های آموزشی، شرایط دانشکده ها، تعداد اعضای هیأت علمی و دیگر شرایطی که دارند، تراز را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند؛ بنابراین وزارت علوم برای تعیین تراز دانشگاه ها هیچ اقدامی انجام نمی دهد.
 
 تعدادی از داوطلبان کنکور دکتری ۹۹ که به مصاحبه دعوت نشده اند در نامه ای به مسوولان آموزش عالی خواستار تغییر حد نصاب ها برای دعوت به مصاحبه شدند. در نامه یکی از این داوطلبان آمده است: عاجزانه تقاضا داریم به مسأله حدنصاب های مصاحبه دکتری امسال دانشگاه ها خصوصا دانشگاه های تراز اول رسیدگی بفرمایید. در اندک زمان باقی مانده، در حق داوطلبان بی انصافی شده است.
 
یکی دیگر از داوطلبان نوشته است: من یکی از داوطلبان کنکور دکتری سال ۹۹ هستم و نسبت به تراز اعلام شده دانشگاه های شهر تهران اعتراض دارم. لازم به ذکر است تراز دانشگاه ها نسبت به سال قبل بیش از هزار واحد بالاتر اعلام شد؛ در صورتی که دانشگاه ها باید حداقل سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می کردند ولی در بعضی از رشته ها حتی کمتر از ظرفیت دعوت به مصاحبه شده اند.
 
داوطلبان در حالی این ادعا را مطرح می کنند که سازمان سنجش آموزش کشور به ایرنا اعلام کرد سه برابر و نیم ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در مقطع دکتری، دعوت به مصاحبه شده اند. کنکور دکتری ۹۹ نهم مردادماه امسال با رقابت بیش از ۱۷۰ هزار نفر در ۶۰ شهر کشور برگزار شد. بعد از اعلام نتیجه اولیه آزمون دکتری، ۴۲ هزار نفر برای مصاحبه به دانشگاه ها دعوت شدند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری   خبرآنلاین، تاریخ انتشار:  31شهریور 1399  ، کدخبر: 1434752 ،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین