پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۳۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
طبق اعلام گمرک ایران در هفت ماه نخست امسال بیش از ۹۱هزار و ۲۷۵ کیلوگرم انواع هورمون انسولین وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه ۳۱۵درصد رشد داشته است، اما واردات سرنگ و سرسوزن انسولین روندکاهشی داشته است.
  شعار سال: طی مدت اخیر تامین انسولین با حواشی همراه  و موضوع کمبود و کاهش واردات مطرح بوده است.

این در حالی است که اعلام  سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک از این حکایت دارد که در هفت ماه اول امسال واردات این کالا کاهش نداشته است .
 
وی در این زمینه توضیح داد: از ابتدای سال تا به امروز30مهرماه 91هزار و 275کیلوگرم هورمون انسولین وارد کشور شده که 89هزار و 988کیلو با کد تعرفه 30043190و هزارو 287کیلوگرم نیز با کدتعرفه 30043110 بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 21هزار و 995 کیلو گرم بوده است، رشد 315درصدی را شاهد بودیم.
 
لطیفی افزود: در بخش سرنگ های انسولین با این دو کد تعرفه، به ترتیب منفی 31درصد و مثبت 607 درصد نسبت به سال قبل در واردات تغییراتی اتفاق افتاده است.
 
دبیرشورای اطلاع رسانی گمرک تصریح کرد:30 کیلوگرم از مواد تشکیل دهنده انسولین با کد تعرفه29371200 نیز در این  مدت وارد کشور شده است.
 
لطیفی گفت: واردات سرسوزن انسولین نیز  نسبت به مدت مشابه  کاهش  52 درصدی را  تجربه کرده است که با تصمیمات و اقدامات سازمان های مرتبط جبران این موضوع  در حال پیگیری است.
 
سخنگوی گمرک افزود:حوزه سلامت همیشه موضوعی با اهمیت برای گمرک بوده است و گمرک ایران آمادگی دارد به شرط اخذ مجوزهای لازم از دستگاههای ذیمدخل به مانند واردات داروها و ماشین آلات مقابله با کرونا،  به صورت شبانه روزی به ترخیص کالاهای سلامت محور و داروها بپردازد.
 
به گفته وی این داروها از کشورهای آلمان، لهستان، ایتالیا بلژیک، هند، هلند، چین و فرانسه خریداری شده است.
 
این در حالی است که به تازگی کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو  اعلام کرده که آنچه که بعضا مشاهده می‌شود و ممکن است کمبود آن گزارش شود مربوط به برخی اقلام انسولین قلمی است که عموما وارداتی است و با توجه به تحریم‌ها و مشکلات و تاخیرهایی که در تامین ارز و نقل و انتقال پول و تبادلات بانکی عارض شده، بعضا ممکن است با تاخیر در ورود و کمبود مقطعی مواجه شده باشد. اما آنچه که قطعا مشخص است، آن است که با توجه به وجود انسولین ویال، هیچ بیماری بدون انسولین نخواهد ماند تا زمانی که محموله های فوریتی وارداتی به کشور وارد شوند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا ، تاریخ انتشار:   30 مهر1399  ، کدخبر:  99073022706،www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
یعنی انقدر یه فکرشون نرسید که باید سرنگ و سوزن هم باشه؟؟!!
فقط انسولین خالی آوردن که چی !!!مگه خوراکیه!!!!:(((((
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
تحریم غذا و دارو ،تحریم های غیرانسانی هستند که مردم هدف قرار می دهند و متاسفانه در داخل کشور هم سوءمدیریت ها باعث فساد شده و دود همه این بی تدبیری ها به چشم مردم میره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
به ذهنشون میرسه دوست عزیز من اما میدونی چیه؟ اون سودش براشون کم بوده! یا اینکه واقعا دستی تو کار هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین