پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۰۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰
مطالعات زیست محیطی پروژه میدان جمهوری توسط شرکت «مهندسین مشاور آمودراه» انجام شده است و این شرکت از نظر سازمان برنامه و بودجه صلاحیت لازم برای مطالعات زیست محیطی را ندارد.
شعار سال:اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان جمهوری کرج از همان ابتدا با حواشی زیادی رو به رو بود و منتقدان از زوایای مختلف به نقد پروژه پرداختند تاجایی که شورای شهر شهرداری را مکلف کرد تا پروژه به مدت 20 روز متوقف شود تا بررسی های بیشتری در رابطه با آن صورت بگیرد.
 
شهرداری کرج در حالی این پروژه را  کلید زد که نقدهای زیادی در رابطه با پروژه مطرح بود. با توجه قرار گرفتن باغ فاتح در محدوده میدان جمهوری و حضور چند صد اصله درخت در این محوطه یکی از انتقادات جدی نداشتن پیوست زیست محیطی برای پروژه بود.
 
در صورت اجرای پروژه حدود 360 درخت باید در مسیر میدان جمهوری جابه‌جا شوند که بر اساس اظهارات کارشناسان تعداد زیادی از این درخت ها قابلیت انتقال ندارد و ادعای شهرداری مبنی بر حفظ و نگه‌داری از درختان در محلی دیگر یک ادعای غیر فنی است. 
 
شهرداری کرج بعد از مواجه شدن با انتقادات فعالان محیط زیست مدعی شد در راستای احترام فعالان محیط زیست و در پاسخ به مطالبات مردمی پیوست زیست محیطی طرح را هم تهیه کرده است. پیوستی که بر اساس اظهارات کارشناسان متعدد از نظر علمی چندان غنی نبود و انتقادات زیادی درباره محتوای آن وجود دارد.
 
اما بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد ادعای شهرداری کرج از اساس محل سوال است چراکه مطالعات زیست محیطی صورت گرفته توسط شرکت «مهندسین مشاور آمودراه» شرکت مشاور گروه طرح و ساخت انجام شده است و این شرکت از نظر سازمان برنامه و بودجه صلاحیت لازم برای انجام مطالعات زیست محیطی را ندارد و به بیان دیگر پیوست زیست محیطی پروژه جمهوری فاقد اعتبار است.
 

شرکت های فعال در حوزه عمرانی در سامانه جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی رتبه بندی می‌شوند و تخصص های آن بر اساس استانداردهای فنی رتبه‌بندی می‌شود و در شرکت نامبرده دارای رتبه (grad) زیست محیطی نیست.
 

 حالی که مهلت  20 روزه شورای شهر کرج برای بررسی بیشتر پروژه در حال اتمام است ابهامات این پروژه همچنان پا برجاست و شهرداری کرج پاسخ مناسبی به مباحث مطرح شده نداده است و هر روز ابعاد جدیدی از این پروژه حاشیه دار روشن می‌شود.
 
دیروز علی درویش پور معاون امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه با توجه به اینکه پروژه مذکور در حال حاضر متوقف شده و به فصل سرما نزدیک می‌شویم گفت: هفته گذشته اینجانب طی مذاکره و مکاتبه ای که با شهردار کرج داشتم؛ تعیین تکلیف پروژه بصورت اصلاح طرح فعلی و یا جایگزینی با طرح‌های مناسب را متذکر شدم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری  فارس، تاریخ انتشار: 15 آبان  1399  ، کدخبر:13990814000761  ،www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
ممنون از شعار سال برای این همه ارتباط مردمی خوبی که داره و مساله های مردم رو انتقال میده و پیگیری میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
0
0
یعنی من اصلا نمیتونم بفهمم که تو این کرج برای فعالیت های عمرانی چرا این کارو میکنن و چه خبره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین