پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۳۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا در مورد دارو‌های موثر بر کرونا گفت: تنها اکسیژن، کورتن و داروی ضدانعقاد به کمک بیماران کرونایی که حال وخیمی دارند می‌آید.
شعار سال: طی دو هفته اخیر به‌دلیل اعمال محدودیت‌ها شاهد کاهش روند بیماری کرونا در جامعه هستیم. هرچند همین مقوله نیز نباید منجر به ساده انگاری شود. در حالی که در روز‌های اخیر سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان گفته است مردم بدانند این ویروس به مراتب از اردیبهشت پیچیده‌تر و شدیدتر است و این بیماری سنین پایین‌تر را تهدید می‌کند. او همچنین تاکید کرد که برای استان تهران احساس نگرانی می‌کنم، چون مترو، بازار‌ها و پاساژ‌ها مملو از جمعیت شده است. این مقوله یادآور روز‌های ملال‌آور اردیبهشت ۹۹ است. مترو، اتوبوس‌های درون شهری و پاساژ‌ها یکی از نقاط آسیب پذیر هستند.

شرکت‌ها بر اساس یک مدل ریاضی به بازگشایی مشاغل می‌پردازند
مصطفی قانعی، رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا درباره آخرین روند مرگ‌ومیر‌های کرونایی در کشور گفت: وضعیت در هر یک از شهر‌ها با رنگ‌های مشخص بیان می‌شود. این مقوله برمبنای محاسبات ریاضی است که این محاسبات نشان دهنده میزان انتقال و خطر است.
او افزود: بنابراین این مقوله مشخص می‌کند که بازگشایی شرکت‌ها و مراکز تجاری بر مبنای یک مدل ریاضی است.
قانعی تاکید کرد: بنابراین این وضعیت باعث بروز مراقبت‌ها به شکل مناسب شده است. برای مثال در وضعیت نارنجی بر مبنای شرایط تصمیم‌گیری می‌شود. این در حالی است که هر گونه کم و کاستی در این زمینه باعث بازگشت شرایط به وضعیت قرمز شده است.

کاهش مرگ‌ومیر‌ها به شکل یکباره امکان‌پذیر نیست
این پزشک متخصص با بیان اینکه بر این مبنا اقتصاد و اشتغال مردم تعیین می‌شود، افزود:. نکته قابل توجه این است که از وقتی تعطیلات دو هفته‌ای آغاز شد روند مرگ رو به کاهش گذاشت. کاهش مرگ‌ومیر‌ها به شکل یکباره امکان‌پذیر نیست بلکه این مقوله به‌دلیل تدابیر دو هفته قبل بوده است.
قانعی گفت: برکات ناشی از محدودیت‌های دو هفته‌ای هم در هفته‌های آتی مشخص می‌شود.
رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا تاکید کرد: بنابراین با توجه به شرایط کرونا معیاری در دست است که بتوان به حفظ اقتصاد و سلامت مردم پرداخت. مدل اعمال شده می‌تواند به حفظ اقتصاد و سلامت کمک کند.

۵۰ درصد بیماران آی سی یو درمان می‌شوند
قانعی درباره آخرین وضعیت بیمارستان‌های کشور افزود: هر روز از سوی وزارت بهداشت تعداد بیماران کرونایی بدحال اعلام می‌شود. برای مثال در بین ۵ هزار بیمار بدحال کرونایی شانس موفقیت در نجات بیماران آی سی یو ۵۰ درصد است؛ بنابراین مشخص است که با سیستم مراقبتی می‌توان ۵۰ درصد از مرگ این افراد پیشگیری کرد. می‌توان این مدل ریاضی را بررسی کرد که در دو هفته آینده چه اتفاقی می‌افتد.

بررسی تعداد مرگ‌ومیر‌های کرونا تا ۱۰ روز آینده
او تاکید کرد: جمعیت فوتی در بین بیماران بستری در آی سی یو است؛ بنابراین مرگ کرونایی‌ها بر اساس محاسبات در ۱۰ روز آینده مرگ از ۲۵۰ کمتر نمی‌شود. هم‌اکنون ورود مراکز درمانی کاهش یافته و تعداد بیماران آی سی یو نیز کم شده است.
این پزشک متخصص درباره روند اعلام آمار مرگ‌ومیر‌های کرونایی از سوی مسئولان بهداشت و درمان کشور ادامه داد: از لحاظ روانشناسی امید، بشارت، ترس و خوف در اعلام یک خبر موثر است. افراد در صورت کاهش میزان مرگ‌های کرونایی باید بدانند که هنوز آمار مرگ و میر کاهش یافته است، اما رعایت افراد باعث کاهش بیماری می‌شود. باید امید داشت که در صورت اقدام مثبت اتفاق مناسبی رخ خواهد داد.
قانعی تاکید کرد: باید نتیجه اقدامات مثبت و منفی اعمال افراد مشخص شود.

فقط اکسیژن، کورتن و داروی ضدانعقاد موثر در درمان کرونا هستند
او درباره آخرین وضعیت دارو درمانی در بیماران کرونایی گفت: به جز اکسیژن، کورتن و داروی ضدانعقاد هیچ داروی موثر برای کاهش مرگ بیماران کرونایی وجود ندارد.

از اول دی کارآزمایی فاز انسانی واکسن ایرانی کرونا آغاز می‌شود
قانعی درباره روند تولید واکسن کرونا در کشور افزود: انتظار داروی معجزه‌گر نباید داشت. چندین بار بحث شده که در کشور ما واکسن کرونا فاز انسانی خود را آغاز کرده و از اول دی شروع می‌شود و مابقی شرکت‌های تولید کننده نیز در اواخر دی و بهمن فاز انسانی را آغاز می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۹۹۶۴۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
هزینه‌های درمان و بستری شدن برای کرونا خیلی بالاس نمیشه که اینطوری کسی برای درمان اقدام نمیکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
و اون وجه سکه اینه که نیمی دیگرشون هم میمیرن چرا همیشه میخوایم روشن فکر بازی در بیاریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
همون قدر که خبر های منفی از کرونا می‌شنویم خبرهای مثبتی هم داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین