پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۱۶۵۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲
اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به خرید تجهیزات آموزشی مدارس مناطق محروم و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای ارتقاء پوشش تحصیل دانش آموزان از جمله ردیف‌های درنظر گرفته شده در بودجه آموزش و پرورش است که نسبت به سال جاری، ۱۹۸ درصد رشد داشته، اما با این حال به نظر می‌رسد که این میزان بودجه نمی‌تواند نیاز‌های دانش آموزان مناطق محروم را پوشش دهد.
شعار سال:  با توجه به مشکلات عدیده دانش آموزان مناطق محروم در دستیابی به عدالت آموزشی، به نظر می رسد حتی اختصاص 400 میلیارد تومان به خرید تجهیزات آموزشی دانش آموزان این مناطق نیز گره ای از مشکلات آنها باز نکند.

مقامات دولتی پس از ارائه بودجه سال 1400 از رشد 40درصدی بودجه وزارت آموزش و پرورش نسبت به  بودجه سال گذشته این وزارت خانه خبر داده اند؛ بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 99 بالغ بر 65 هزار میلیارد تومان بود که در سال آتی به 94 هزار میلیارد تومان می رسد.

اختصاص 400 میلیارد تومان به خرید تجهیزات آموزشی مدارس مناطق محروم  و هزار و 700 میلیارد تومان برای ارتقاء پوشش تحصیل دانش آموزان از جمله ردیف های درنظر گرفته شده در بودجه آموزش و پرورش است که نسبت به سال جاری، 198 درصد رشد داشته اما با این حال به نظر می رسد که این میزان بودجه نمی تواند نیازهای دانش آموزان مناطق محروم را پوشش دهد.

 با شیوع بیماری کرونا در سالهای 98 و 99 و عدم حضور دانش آموزان در کلاس های درس، بیشتر جلسات آموزشی به صورت آنلاین برگزار شدند اما متاسفانه به دلیل نبود تجهیزات فنی مورد نیاز اعم از لپ تاپ و گوشی های هوشمند و یا حتی عدم پوشش دهی اینترنت، تعداد زیادی از دانش آموزان از ادامه تحصیل باز ماندند.
در حال حاضر بخش اصلی بودجه وزارت آموزش و پرورش در قالب جدول شماره 7 و بودجه‌ هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای پیش بینی شده است.

این ارقام بودجه در ردیف‌های 127500 تا 128000 ( 25 ردیف) مشخص شده است.  بودجه ستادی وزارت آموزش و پرورش در بخش اعتبارات هزینه‌ای 481 میلیارد و 31 میلیون و 400 هزار تومان و در بخش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای 129 میلیارد و 500 میلیون تومان است و براین اساس بودجه وزارت آموزش در قالب 25 ردیف  از (ردیف 127500 تا 128000) معادل 111 هزار و 106 میلیارد تومان که اعتبارات هزینه‌ای معادل 105 هزار و 997 میلیارد تومان و اعتبارات سرمایه‌‌ای 5 هزار و  108 میلیارد تومان است  که 89 هزار میلیارد تومان نیز به آموزش و پرورش استان‌ها اختصاص یافته است. ( به شماره ردیف 1275003).

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی امتداد
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
مناطق محروم عزیز ما واقعا تحت فشار هستن و نمیدونم تا به کی باید این همه مشکل داشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین