پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۸۵۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
کمتر متخصص مطلعی را خواهید یافت که از عملکرد، شفافیت و پاسخگویی سازمان مدیریت بحران کشور راضی باشد. رئیس سازمانی که به اعتقاد بعضی از متخصصان معلوم نیست چکاره است و دربش به کدام پاشنه می‌چرخد، از نداشتن دانش مقابله با حادثه و نامناسب بودن شرایط فیزیکی ساختمان علت اصلی حادثه مدرسه شین آباد و مسجد ارگ می‌گوید. استاد نجار عزیز، لطفا گزارش عملکرد شفاف همراه با شیوه هزینه کرد بودجه بده برادر. اگر هم وقت داشته و افتخار دادید، متمایلیم اندکی در خصوص میزان تحقق شرح وظایف سازمان بر اساس مصوبات قانونی صحبت کنیم.
شعار سال: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور به نقل از سازمان مدیریت بحران، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در مراسم رونمایی از طرح "سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده" که با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معاون سازمان پدافند غیر عامل کشور و همچنین مدیران کل مدیریت بحران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور به صورت مجازی شرکت کرد.

به گفته نجار، این طرح شامل چهار بخش اصلی یعنی آموزش مدیران، پرسنل و تشکیل گروه مدیریت بحران مدرسه از طریق آموزش‌های مجازی و به روز، کاهش خطرپذیری مدارس از طریق بازدید و بررسی اجزای غیرسازه‌ای و ارائه برنامه کاهش مخاطرات، آموزش آمادگی در برابر سوانح برای دانش آموزان و والدین آن‌ها و ارائه تجهیزات اولیه و کاربری امداد و نجات به مدارس واجد شرایط است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه یکی از راهکار‌های افزایش ایمنی مدارس، آموزش و توانمند سازی کارکنان و دانش آموزان و کاهش مخاطرات مدارس است، گفت: به طور کلی مدرسه آماده مدرسه‌ای است که آسیب‌پذیری آن به حداقل رسیده، توان مقابله با حوادث را داشته و در صورت بروز حادثه، کمترین تلفات و خسارات را متحمل شده و در عین حال بتواند در کوتاه‌ترین زمان، کارآیی مؤثر خود را بازیابد.

نجار درباره نوع آموزش‌های پیش بینی شده در زیرساخت ملی مدرسه آماده نیز گفت: با توجه به شرایط کرونا امکان آموزش مجازی نیز در این سامانه پیش بینی شده است و می‌توان آموزش‌ها به دانش آموزان و والدینشان را به صورت مجازی هم پیش برد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: شناسایی و مشخص کردن مخاطرات مدرسه، در اختیار داشتن برنامه کاهش مخاطرات، فراهم آوردن زیر ساخت‌های ارتباطی مدرسه برای مشارکت خانواده دانش آموزان و سازمان‌های خدمات اضطراری، دارا بودن تقویم آموزشی برای آمادگی پرسنل و دانش آموزان در مواجهه با حوادث، تجهیز مدرسه به سیستم‌های هشدار و اعلام خطر و تجهیز مدرسه به اقلام مورد نیاز مقابله با حوادث بخشی از ویژگی‌های طرح مدرسه آماده است.

وی در ادامه توجه به مهارت آموزی و دانش مهارتی در اجرای طرح مدرسه آماده را مهم برشمرد و بر مدل سازی در زمان برگزاری مانور‌های آمادگی در مدارس تاکید کرد.

گفتنی است با توجه به ذی نفعان و دست اندرکاران حوزه مدیریت بحران و آموزش و پرورش «سند همکاری ملی طرح مدرسه آماده» بین وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، سازمان پدافند غیر عامل و شهرداری تهران در مراسم گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران منعقد شد.

فاز اول این برنامه در ۱۰ کلانشهر کشور شامل تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، قم، کرج، اهواز، کرمانشاه و ارومیه اجرایی می‌گردد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۱۴۲۴۵، ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
من حتي معقتد هستم كه همون بهتر كه ما همچين سازماني نداشته باشيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
اينكه مديريت بحران در ايران ضعيفه شكي نيست ولي ما نبايد با حرف هامون انگيزه هاشون رو كم كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
0
0
حادثه و بحران در ايران جز جدايي ناپذير زندگي ملت شده ترو خدا جدامون نكنيد از هم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین