پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۷۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
بر اساس مصوبه سقف معافیت مالیاتی ۱۴۰۰، مدیری که ۳۳ میلیون تومان یعنی سقف حقوق را بگیرد، باید ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان مالیات بپردازد که دریافتی وی ۲۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌شود. این میزان مالیات تقریباً بیش از دو برابر دریافتی یک کارگر است.

  شعار سال:حواشی مدل افزایش حقوق در کمیسیون تلفیق همچنان ادامه دارد، بر اساس اعلام رسمی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه عملا پیشنهاد دولت در مجلس برای افزایش  حقوق کارمندان عینا پذیرفته شده است.
 
زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس گفت: کمیسیون تلفیق پیشنهاد دولت برای افزایش 25 درصدی حقوق و مزایای کارکنان دولت را برای سال آینده تصویب کرد، اما سقف پرداخت حقوق را 15 برابر حداقل حقوق یعنی 33 میلیون تومان تعیین کرد. بر این اساس نمایندگان میزان سقف حقوق را از 21 برابر به 15 برابر حداقل حقوق کاهش دادند.
 
اما سقف پاداش بازنشستگی 475 میلیون تومان تعیین شده است، همچنین سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت به استثناء اعضای هیات علمی و قضات 4 میلیون تومان تعیین شد.
 
بر اساس مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه، از حقوق بین 4 تا 8 میلیون تومان 10 درصد، حقوق بین 8 تا 12 میلیون تومان 15 درصد، حقوق 12 تا 18 میلیون تومان 20 درصد، حقوق 18 تا 24 میلیون تومان 25 درصد، حقوق 24 تا 32 میلیون تومان 30 درصد مالیات اخذ خواهد شد. همچنین مازاد بر 32 میلیون تومان در ماه 35 درصد مالیات بر حقوق لحاظ خواهد شد.
 
بر این اساس، مدیری که 33 میلیون تومان یعنی سقف حقوق را بگیرد، باید 6 میلیون و 450 هزار تومان مالیات بپردازد که دریافتی وی 26 میلیون و 550 هزار تومان می شود. این میزان مالیات تقریبا بیش از دو برابر دریافتی یک کارگر است.
 
گفتنی است، در لایحه بودجه دولت درامد 16 هزار میلیارد تومانی برای مالیات بر حقوق کارمندان دولت (بخش عمومی) پیش بینی شده بود. همچنین چهار پایه مالیاتی برای حقوق کارمندان دولت لحاظ شده بود.
 
سال گذشته کمیسیون تلفیق با تغییر پیشنهاد 5 پله‌ای دولت برای مالیات بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی، تعداد این طبقات مالیاتی را به 4 پله کاهش داد. در حالی که دولت مازاد درآمد بالای 18 میلیون در پله پنجم را مشمول مالیات 30 درصد دانست؛ اما کمیسیون تلفیق با حذف آن، مالیات 25 درصدی را در آخرین پله تصویب کرد. گرچه استدلال تلفیق برای حذف پله پنجم، شمول مشاغلی است که از جمله نیازهای حیاتی کشور به شمار می‌روند.
 
به گزارش تسنیم، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 قانون مالیات های مستقیم، در سال 1399 سالانه مبلغ سیصد و شصت میلیون 360،000،000 ریال تعیین شده بود. یعنی امسال سقف معافیت ماهانه حقوق کارمندان 3 میلیون تومان بود که با مصوبه کمیسیون تلفیق (تایید پیشنهاد دولت) این سقف معافیت یک میلیون تومان افزایش یافت.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 3  بهمن  1399  ، کدخبر: 2436927،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین