پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۵۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس درباره رسیدگی به پرونده عیسی شریفی، معاون محمد باقر قالیباف در شهرداری تهران گفت: «ممکن است شریفی به آقای قالیباف در مدت ۱۲ سال خیانت کرده باشد، اما هیچ جا ندیده‌ام که آقای قالیباف از ایشان تبری جسته باشد.»

شعار سال:میرسلیم در پاسخ به این سوال که آیا به پرونده فساد مالی عیسی شریفی، به صورت عادلانه و شفاف رسیدگی شده است، اینطور اظهار داشت:«در مورد عادلانه بودن حکم من حق اظهار نظر ندارم زیرا مسئولیت آن با دستگاه قضائی است و مراحل مختلف تجدید نظر و دیوان عالی را طی کرده است و اگر هم بخواهم نظر بدهم خارج از حیطۀ مسئولیتم به عنوان نمایندۀ مردم است اما امیدوارم در مورد چنان پروندۀ پیچیده‌ای، عادلانه رسیدگی صورت گرفته باشد و چهار ماه پیش از این، مسئولان امر به من اطمینان دادند که در بررسی این پرونده تحت فشار نیستند.»
 
ابهامات بسیار زیاد است
 
او با بیان اینکه ابهامات زیادی درباره این پرونده وجود دارد، گفت:«دربارۀ شفافیت ، متأسفانه باید بگویم که ابهامات بسیار زیادی برای مردم وجود دارد که شایسته است دستگاه قضا بر مبنای مفاد سند تحول قضائی حتما پاسخ جامع و کافی به مردم ارائه دهد. جرمی که رخ داده باید حتما تبیین شود تا همگان بدانند چه دقتی دستگاه قضائی در رسیدگی به انحرافات داشته و همۀ متخلفان بدانند که نمی توانند از زیر بارعدالت فرار کنند و همۀ مجرمان یقین کنند که دیر یا زود گرفتار می شوند؛ ان شاءالله این عبرتی بشود و در آینده شاهد تکرار چنان تخلفات و جرائمی نباشیم و حقوق عمومی مردم پایمال نشود.»
 
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: «مسائلی که متوجه آقای عیسی شریفی می‌شود به دو بخش قابل تقسیم است : یک بخش احتمالا جنبۀ نظامی دارد و افشای عمومی آن شاید مصلحت نباشد؛ من از آن خبر ندارم. بخش مهمتر پروندۀ ایشان به عملکردش در شهرداری و به عنوان جانشین یا معاون اصلی شهردار بر می‌گردد که اصلا مناسبتی با جبهه و جنگ و امور نظامی ندارد و حتما باید شفاف سازی شود؛ و الا سند تحول قضائی نادیده گرفته شده است. من در حال حاضر پاسخ شفافی برای موکلینم ندارم و امیدوارم از توضیحات کافی و کامل مسئولان قضائی بهره‌مند شوم تا بتوانم پاسخگوی مردم با رعایت مصالح کشور و جامعه باشم.»
 
فساد شهرداری در دوره قالیباف به اوج رسید
 
میرسلیم با اشاره به سابقه این جرم ها در شهرداری نیز گفت:«وجود تخلف و جرم در شهرداری سابقۀ طولانی دارد و منحصر به دوران آقای قالیباف نمی شود و این شکل از انحراف از 1374 آغاز شد و ابعاد آن هر سال گسترده‌تر شد و در دوران آقای قالیباف با خطاهای همکارانی از ایشان از جمله آقای عیسی شریفی به نقطۀ اوج خود رسید. آقای عیسی شریفی از شهریور 1396 بازداشت شده و بازجویی از ایشان بیش از سه سال به درازا کشیده است و حکم صادرشده اثبات کنندۀ فسادی عمیق است.»
 
او افزود: «آنچه بر همۀ ما روشن است این که ایشان مرتکب خلاف و جرم شده و این ارتکاب بویژه در هنگامی انجام گرفته که معاون آقای قالیباف بوده است. ممکن است ایشان به آقای قالیباف در مدت 12 سال خیانت کرده باشد و آقای قالیباف با اعتمادی که به او داشته متوجه آن انحرافات نشده باشد و در آن صورت شخص آقای قالیباف باید مدعی باشد، اما تا امروز من هیچ جا ندیده‌ام که آقای قایباف از ایشان تبری جسته باشد».
 
گفتنی است عیسی شریفی، قائم مقام محمدباقر قالیباف در دوره شهرداری متهم به فساد مالی گسترده در دوران شهرداری قالیباف است که در شهریور سال 1396 بزداشت شد. پس از سه سال‌ونیم، دادگاه عیسی شریفی، معاون محمدباقر قالیباف را به ۲۰ سال حبس و رد مال به ارزش ۴۸۰ میلیارد تومان محکوم کرد. در حالی که هنوز ابهامات و سوال‌های بسیاری درباره پرونده شریفی و ارتباطش با محمد باقر قالیباف وجود دارد و هم‌چنان اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری فراز ، تاریخ انتشار: 13 بهمن 1399  ، کدخبر: ،www.faraz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا حميدي
Netherlands
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
1
0
متاسفانه امثال ميرسليم به دليل خود بزرگ بيني و حب جاه طلبي بيشتر وقت و زمان خود را براي سرك كشيدن به مسائل غير مرتبط صرف مي كنند بلكه بتوانند خوراكي براي نشريات و رسانه ها پيدا كنند و خود را مطرح كنند
پس وقتي براي مجلس نمي ماند
چشمها را بايد شست
جورديگر بايد ديد جناب ميرسليم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین