پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تمدید ممنوعیت پرواز‌های مستقیم و غیر مستقیم به لندن تا ۲۰ اسفند امسال خبر داد.
شعار سال: همزمان با شیوع کرونای جهش یافته در انگلیس و سپس به چند کشور افریقایی، امریکای لاتین و اروپای غربی و شمالی در ماه‌های اخیر که به کرونای انگلیسی مشهور شد، پرواز‌های مستقیم و سپس کانکشن به لندن از ابتدای دی ماه امسال متوقف و این ممنوعیت پرواز تا پایان بهمن ماه تمدید شد.

پس از آنکه خبرگزاری مهر از امکان خرید بلیت پرواز‌های کانکشن به لندن خبر داد، سازمان هواپیمایی کشوری به دفاتر فروش بلیت و نمایندگی‌های ایرلاین‌های منطقه و همچنین برخی آژانس‌های صدور بلیت پرواز‌های خارجی هشدار داد که حق فروش بلیت پرواز‌های رفت و برگشت به لندن به صورت پرواز‌های کانکشن (غیر مستقیم) را نداشته و در صورت فروش بلیت پرواز لندن، جریمه خواهند شد.

ابوالقاسم جلالی معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تمدید ممنوعیت پرواز‌های مستقیم و غیر مستقیم به لندن تا ۲۰ اسفند امسال خبر داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تمدید آن برای پرواز‌های نوروزی نیز وجود دارد یا خیر؟، گفت: با توجه به شرایط کشور انگلیس که در حل واکسیناسیون گسترده علیه کروناست، احتمال عدم تمدید ممنوعیت پرواز‌های لندن برای نوروز ۱۴۰۰ بسیار بالاست.

جلالی افزود: با این حال تصمیم گیری نهایی به عهده ستاد مقابله با کروناست.

هیچ آژانسی بلیت پرواز کانکشن ندارد

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد درحال‌حاضر به دلیل فشار‌های سازمان هواپیمایی کشوری، هیچیک از اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی اقدام به فروش بلیت پرواز‌های غیر مستقیم با ایرلاین‌های منطقه به لندن نمی‌کنند.

سفر به لندن از مسیر دوحه با تعویض هواپیما

اما یک مسافر ایرانی که روز گذشته به لندن سفر کرده بود، درباره نحوه پرواز به انگلیس از ایران به خبرنگار مهر اظهارکرد: از وب سایت قطر ایر ویز بلیت پرواز تهران-دوحه و سپس دوحه-لندن را خریداری کرده است.

وی افزود: دو ماه قبل که به ایران آمده بود، با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی به تهران سفر کرد، ولی برای بازگشت به لندن، مجبور به استفاده از پرواز‌های قطر ایر ویز شد.

صنعت هوانوردی ایران؛ مقیدترین کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی

این شهروند ایرانی مقیم لندن ادامه داد: به دلیل فشار‌های سازمان هواپیمایی کشوری و ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه امام خمینی (ره) به دقت رعایت می‌شود؛ حتی اگرچه قبلاً اعلام شده بود که محدودیت فروش بلیت تا ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز، به پرواز‌های خارجی اختصاص ندارد، اما در پرواز روز گذشته تهران-دوحه، ردیف میانی هواپیما خالی بود؛ ضمن اینکه مسافران ۱۰ نفر ۱۰ نفر به هواپیما منتقل می‌شدند و همه پروتکل‌ها رعایت می‌شد.

وی ادامه داد:، اما در فرودگاه دوحه به دلیل آنکه فرودگاه لندن از پذیرش بخش مهمی از ایرلاین‌های منطقه غرب آسیا و شمال افریقا خودداری می‌کند، با حجم انبوهی از مسافر مواجه بودیم؛ ضمن آنکه قطر ایر ویز نسبت به انجام پروتکل‌ها مقید نبود و ۱۰۰ درصد ظرفیت پرواز دوحه-لندن پُر بود.

قیمت بلیت پرواز تهران-دوحه-اندن ارزان‌تر از پرواز مستقیم با ایرلاین ملی

به گفته این شهروند ایرانی، نرخ بلیت پرواز برگشت وی با این ایرلاین کشور حاشیه جنوبی خلیج‌فارس، علی رغم آنکه چند مسیره بود و مجبور شدیم هواپیمای اولی را ترک کرده و با هواپیمای دیگری به لندن برویم، اما از پرواز مستقیم لندن-تهران که دو ماه قبل با ایرلاین ملی کشورمان انجام دادم، ارزان‌تر بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: برخی مسافران با پرواز دوحه-لندن به انگلیس سفر می‌کنند

حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز با تأیید احتمال وجود پرواز‌های غیر مستقیم و چند مسیره به لندن با ایرلاین‌های منطقه، گفت: هیچ شرکت هواپیمایی یا آژانسی حق فروش بلیت پرواز مستقیم یا کانشکن (بدون نیاز به تغییر هواپیما) به لندن را ندارد.

وی ادامه داد: اگر ایرلاینی چنین اقدامی کند، جریمه خواهد شد، اما برخی مسافران با پرواز به فرودگاه یک کشور جنوب خلیج‌فارس سفر می‌کنند و سپس با تعویض هواپیما، از آنجا به لندن می‌روند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۵۴۴۳۵، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
پس اين كروناي انگيلسي چطوري به ايران اومده؟ نكنه دوباره پاي هواپيمايي ماهان وسطه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین