پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۶۱۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه واگذاری‌های املاک دوره پنجم اگر خلاف مقررات باشد، پرونده به پرونده در شورا مطرح می‌شود، گفت: اولین مصوبات شورای پنجم این بود که از آن تاریخ به بعد املاک شهرداری بدون مصوبه شورا واگذار نشود که این اتفاق نیفتاد و ما آن‌ها را بررسی می‌کنیم.
شعار سال: چندی پیش عضو شورای شهر تهران از واگذاری بی‌حساب‌وکتاب املاک و باغات توسط اعضای سابق شورای شهر تهران پرده‌برداری کرد و نسبت به واگذاری باغی به‌متراژ ۴هزار مترمربع به یکی از خانم‌های نماینده مجلس ششم انتقاد کرد، اما ماجرا به کجا ختم شد؟

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ششم با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده به خبرنگار برنا گفت: این پرونده فعلا در دست بررسی است. قصد داریم تا واگذاری املاک دوره پنجم را پرونده به پرونده بررسی می‌کنیم.

او افزود: پرونده‌ای را که بنده تذکر دادم دقیق‌تر بررسی کردیم. هیچ یک از اطلاعاتی که ارائه شده اشتباه نبود.

امانی تاکید کرد: جز اولین مصوبات شورای پنجم این بود که از آن تاریخ به بعد املاک شهرداری بدون مصوبه شورا واگذار نشود، اما ملکی که واگذار شده مصوبه شورا ندارد.

عضو شورای شهر ششم با بیان اینکه این ملک به شکل عجیب و غریب بدون مصوبه شورا واگذار شده است، گفت: چهار عضو شورا واگذاری یک ملک را امضا کردند.

امانی ادامه داد: سیر مراحل قانونی را طی می‌کنیم. جلسه‌ای با مسئولین منطقه ۳ برگزار کردیم. سابقه این ملک احصا شده است. یکبار این ملک در دهه ۷۰ با دستور شورا به این مجموعه واگذار شده و در دوره پنجم مجدد این واگذاری صورت گرفته است.
 
واگذاری املاک در دوره پنجم را پرونده به پرونده بررسی می‌کنیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه بیان کرد: علیه من بیانیه دادند و عنوان کردند که این مجموعه فرهنگی بوده است، اما بنده می‌گویم اگر قرار است از مجموعه‌ای استفاده فرهنگی شود باید گفت که ما سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داریم. باید این ملک در اختیار آن سازمان قرار می‌گرفت و از آن طریق تصمیم گیری می‌شد و مجموعه‌های فرهنگی از آن استفاده می‌کردند.

او در پاسخ به این سوال که چند ملک به این ترتیب در دوره گذشته واگذار شده، گفت: اجازه بدهید عددی اعلام نکنم و باید بررسی بیشتر داشته باشیم.

امانی در خصوص واگذاری املاک طی سه دهه اخیر در مدیریت شهری افزود: به واگذاری املاک در دوره‌های پیشین رسیدگی شده و آن‌ها تعیین تکلیف شده اند.

او گفت: واگذاری‌های دوره پنجم اگر خلاف مقررات باشد، پرونده به پرونده در شورا مطرح می‌شود.

امانی در رابطه با امکان شکایت شهرداری از مجموعه‌های متخلف گفت: گزارشی به شهردار تهران می‌دهیم و آقای شهردار در این رابطه تصمیم گیری می‌کند.

عضو شورای شهر ششم در پایان گفت: مصوبه شورا را حتما در خصوص واگذاری املاک را دنبال می‌کنیم که البته وظیفه شهرداری است، اما ما نظارت می‌کنیم و آنچه خلاف مقررات بوده را به اطلاع شهرداری و مردم می‌رسانیم و مراحل بازپس گیری را طی خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۷۰۸۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین