پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۲۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
بیش از چهل کشور جهان از چین خواستند دست از آزار اقلیت‌های قومی و مذهبی در استان سین کیانگ بردارد؛ و از این کشور خواستند سازوکار لازم برای ورود کارشناسان بین‌المللی برای بازدید از این استان را فراهم کند.

  شعار سال:به نقل از الجزیره، ۴۳ کشور عمدتاً غربی چین را به آزار و شکنجه مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌های قومی و مذهبی در سین‌کیانگ متهم کردند و از این کشور خواستند سازوکار لازم برای ورود کارشناسان بین‌المللی برای بازدید از این استان را فراهم کند. بیانیه مشترک این کشورها تاکید کرده که همه نگران گزارش‌هایی در مورد وجود اردوگاه‌های موسوم به بازآموزی عقیدتی و سیاسی در سین کیانگ هستند.
 
بیانیه این ۴۳ کشور را سفیر فرانسه در سازمان ملل و در جلسه شورای حقوق بشر این سازمان قرائت کرد. این سومین بار در سال جاری است که آمریکا و کشورهای غربی از شورای حقوق بشر سازمان ملل برای محکومیت رفتار چین با اقلیت اویغور استفاده می‌کنند.
 
چین به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور و شکنجه آنها متهم است. چین همچنین به اتخاذ تکنیک‌هایی برای کنترل مذهبی، اجتماعی و جمعیتی اویغورها متهم است. چین همه این اتهامات را رد کرده و سیاست‌های خود در استان سین‌کیانگ را تنها برای مقابله با تروریست‌ها می‌داند.
 
هفته پیش یک موسسه استرالیایی گزارشی افشاگرانه از برخی روش‌های حزب کمونیست چین برای کنترل اویغورها منتشر کرده بود.
 
در همین حال ۶۲ کشور به رهبری کوبا در مقابل کشورهای غربی از چین حمایت کرده و گزارش‌ها در مورد بدرفتاری با مسلمانان اویغور را اطلاعات غلط توصیف نمود.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا  ، تاریخ انتشار: 30مهر 1400، کدخبر: ، www.fa.shafaqna.com،1248105

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
0
چرا باید بیشتر جاها با مسلمانان رفتار بدی داشته باشند؟ چه کار بدی در حقشون کردن که میخوان اذیت کنن؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین