پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
کمیسیون اروپا به تازگی فهرست شرکت‌‌های هوایی را که مطابق با استانداردهای ایمنی بین‌المللی نیستند به روز رسانی کرده است . در آخرین نسخه به روز رسانی فهرست سیاه شرکت‌های هواپیمایی، ۹۷ شرکت حضور دارند

شعار سال: طبق گفته اتحادیه اروپا، برخی از شرکت‌ها استانداردهای ایمنی لازم را برای فرود در خاک کشورهای عضو این اتحادیه رعایت می‌کنند. در آخرین نسخه به روز رسانی فهرست سیاه شرکت‌های هواپیمایی، ۹۷ شرکت حضور دارند.
 
طبق این فهرست تمامی شرکت‌های هواپیمایی ۱۵ کشور استانداردهای ایمنی بین‌المللی را رعایت نمی‌کنند بنابراین تمام آن‌ها در فهرست سیاه قرار گرفته‌اند که شامل ۹۰ شرکت هوایی می‌شود. افغانستان از جمله این شرکت‌ها است که تمام شرکت‌های هوایی آن در فهرست سیاه اروپا قرار دارد.
 
برخی شرکت‌ها از یک کشور از پرواز در اتحادیه اروپا منع شده‌اند که این موضوع درباره هفت شرکت از جمله خطوط هوایی آسمان ایران و یا ایر زیمبابوه صدق می‌کند. اما دو شرکت نیز هستند که به طور کامل در فهرست سیاه قرار نگرفته‌اند اما مشمول محدودیت هستند. یکی از از آن‌ها ایران ایر و دومی ایرکوریو کره‌شمالی است.
فهرست ۱۵ کشوری که تمام شرکت‌های هواپیمایی آن‌ها در فهرست سیاه اروپا است:
 
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی افغانستان
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی آنگولا
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی ارمنستان
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی کنگو
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی جمهوری دموکراتیک کنگو
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی جیبوتی
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی گینه استوایی
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی اریتره
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی قرقیزستان
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی لیبریا
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی لیبی
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی نپال
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی سائوتومه و پرنسیپ
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی سیرالئون
    تمامی شرکت‌های هواپیمایی سودان
 
شرکت‌های دیگری که در فهرست سیاه قرار دارند:
 
    هواپیمایی آویور ایرلاینز ونزوئلا
    هواپیمایی بلو وینگ سورینام
    هواپیمایی آسمان ایران
    هواپیمایی عراق (ایراکی ایر ویوز)
    هواپیمایی مدویو ایرلاین نیجریه
    هواپیمایی زیمبابوه
    هواپیمایی اسکول ایرلاینز روسیه
 
شرکت‌های دارای محدودیت:
 
    ایران ایر
    ایر کوریو کره شمالی
 
 ایران ایر در حالی در فهرست شرکت‌های دارای محدودیت قرار دارد که تنها با هواپیماهای خاص و مشخص می‌تواند در آسمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پرواز درآید.
 
البته اعمال این محدودیت جدید نیست و ایران ایر بیش از یک دهه است که در این فهرست و حتی فهرست سیاه اروپا قرار گرفته است. کمیسیون اروپا در ماه مارس ۲۰۱۰ در بیانیه‌ای گفته بود که به دلیل ملاحظات ایمنی باید فعالیت‌های ایران ایر به اتحادیه اروپا محدود شود. در سال ۲۰۱۶ و پس از توافق هسته‌ای ایران این محدودیت‌ها کمتر شده بود و کمیسیون اروپا گفته بود که ایران ایر به غیر از بوئینگ ۷۲۴ و فوکر ۱۰۰ از دیگر هواپیمای خود می‌تواند در پرواز به اروپا استفاده کند.
 
ایران ایر در حال حاضر به شهرهای اروپایی هامبورگ، فرانکفورت، کلن، گوتنبرگ، استکهلم، آمستردام، پاریس، وین، مادرید، لندن، میلان و رم پرواز دارد.
 
شرکت هواپیمایی آسمان نیز در سال‌های اخیر به فهرست سیاه اروپا اضافه شده است.
 
هواپیمایی ماهان نیز یکبار در این فهرست سیاه قرار گرفته بود. این شرکت بعدها توانست با رعایت مسائل ایمنی از این فهرست خارج شود. اما تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت باعث شد تا راه آن به اروپا نیز بسته شود.
 
در آخرین به روز رسانی این فهرست شرکت‌های هواپیمایی مولداوی از فهرست سیاه حذف شدند. تمام خطوط هوایی در مولداوی به‌دنبال بهبودهای ایجاد شده در ایمنی هوایی در این کشور گواهینامه بین‌المللی دریافت کرده‌اند. با این حال یک شرکت هواپیمایی روسیه به دلیل نگرانی درباره توانایی این شرکت در انطباق با استانداردهای بین‌المللی به این فهرست اضافه شده است.
 
این فهرست هر سال دو بار به روز رسانی می‌شود.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری یورونیوز  ، تاریخ انتشار:   18آذر 1400، کدخبر: ،www.per.euronews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین