پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶
رانت گسترده‌ای که در بخش‌های مختلف صنعت نفت و پتروشیمی وجود دارد، یکی از مهمترین موانع پیش روی توسعه و رونق این صنعت به ویژه درخصوص استفاده از سرمایه انسانی متخصص و کارامد است.

شعار سال: افراد سودجو و فاسد به هر جایی و وسیله چنگ می زنند تا حداکثر سوءاستفاده را از این صنعت بکنند. یکی از این رانت خوران سودجو، که هویت و مداخله هایش در روی کار آوردن افراد نالایق در حوزه نفت و پتروشیمی خصوصا در خصولتی های کشور بر «نفت ما» محرز است و از ارتباط بسیار نزدیک خود با یکی از وزیران دولت رئیسی که از قضا در دولت احمدی نژاد هم وزیر بوده حداکثر سوءاستفاده را کرده و میکند، بنا دارد با استفاده از روابط و نفوذ خود بر مقامات و مسئولین استانی و مرکزی، در انتخاب مدیر عامل پتروشیمی جم نیز مداخله کند. فعالیت های وی و شبکه ارتباطی او برای تحمیل افراد نالایق به عنوان مدیر عاملِ یکی از بزرگترین و مهم ترین مجموعه های پتروشیمی کشور، بر سایت نفت ما پوشیده نیست و در آینده ابعاد مهمی از فعالیت های سوء او در سایر هلدینگ ها و شرکت های کشور نیز افشا خواهد شد. افرادی که توسط این دلال رانت خوار و با چند لایه پوشش به مقامات استانی از جمله استاندار بوشهر به عنوان گزینه های بومی مدیر عاملی پتروشیمی جم معرفی شده اند و استاندار بوشهر هم بی خبر از پشت پرده ها و از سر ناآگاهی طی نامه ای آنها را به وزیر رفاه معرفی کرده است نه تنها فاقد سابقه قابل قبول هستند بلکه در صورت انتصاب در مرحله اول باید پاسخگوی منویات و دستورات فسادآلود آقای دلال باشند!

ناگفته پیداست که انتخاب افراد نا کارآمدی که با لابیگری این دلال در طول سالهای گذشته و حتی در دولت آقای رئیسی به عنوان مدیر عامل برخی پتروشیمی های کشور انتخاب شده اند چه تاثیر مخربی بر عملکرد، کارایی و گسترش فساد در این شرکت ها خواهد داشت. پایگاه خبری و تحلیلی «نفت ما» از آنجا که حمایت از منافع ملی و توسعه اقتصادی در حوزه نفت و پتروشیمی را رسالت خود می داند، چنانچه فرد دلال و رانت خوار مذکور، به اعمال فشار و نفوذ خود برای تحمیل گزینه های نالایق برای مدیریت پتروشیمی های کشور از جمله پتروشیمی جم ادامه دهد، چاره ای جز افشای نام و هویت او، شبکه ارتباطیش و وزیر حامی او ندارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نفت ما  ، تاریخ انتشار:   2 دی 1400، کدخبر: ،www.naftema.com،142527

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین