پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۶۴۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
سخنگوی آموزش و پرورش گفت: «تمام تأکید ما آموزش حضوری است و تصمیمی برای بازگشت به تحصیل آنلاین نداریم. توقع ما این است که در این حوزه مسئولان تصمیم‌گیرنده نسبت به استمرار آموزش‌های حضوری توجه داشته باشند و قرار نیست مدارس همیشه فدای سایر دستگاه‌ها شوند. آیا با تعطیلی آموزش‌وپرورش گردوغبار از بین خواهد رفت.»
شعار سال: سخنگوی آموزش و پرورش می‌گوید تعطیلی مدارس به هر دلیلی به نفع دانش‌آموزان نیست؛ بگذارید آموزش و پرورش تصمیم بگیرد

این‌بار تهران برای آلودگی هوا و نه کرونا، در وضعیت نارنجی قرار گرفت و بلافاصله موجی از هشدار‌ها را نسبت به شرایط پیش آمده ایجاد کرد. حالا در این شرایط، از یک‌سو وزارت بهداشت شرایط را خطرناک توصیف کرده و اعلام می‌کند مدارس باید تعطیل شوند و از سوی دیگر، آموزش و پرورش که به‌تازگی آموزش حضوری‌اش را آغاز کرده، با هرگونه تعطیلی و ازسرگیری آموزش مجازی مخالفت می‌کند.

به‌گفته حامد یزدی مهر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران، هر نوع تعطیلی باید در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران مطرح شود. آنجاست که نسبت به شرایط پیش‌رو، تصمیم‌گیری می‌شود.

براساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در پایتخت، کاهش کیفیت هوا، انباشت آلاینده‌های جوی و ذرات معلق گزارش شده که شرایط ناسالمی را برای تمام گروه‌های سنی ایجاد کرده است. با اینکه روز گذشته بر شدت این آلودگی در تهران افزوده شد، اما براساس اعلام روز گذشته عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، مناطق غربی و شمال غربی کشور ازجمله استان‌های تهران، البرز، خوزستان، کردستان، لرستان، کرمانشاه و بخشی از استان گیلان با پدیده گرد و خاک مواجهند. او به نمایندگی از وزارت بهداشت اعلام کرد که مدارس در مناطق درگیر با پدیده گرد و خاک روز شنبه به‌صورت مجازی تشکیل شوند و فعالیت‌های ورزشی هم تعطیل شود، زیرا گرد و خاک ادامه خواهد داشت: «آلودگی شدید هوا ناشی از توفان و گردوغبار در برخی نقاط کشور وجود دارد. این گرد و خاک در کشور عراق تشکیل شده و وزش باد آن را به آسمان ایران رسانده است. شاخص آلایندگی دیروز بیش از ۳۰۰ بود و امروز غلظت کمتری دارند، اما طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، در چنین وضعیت جوی مدارس باید تعطیل شوند.»

تعطیلی به هر دلیلی به نفع دانش‌آموزان نیست
حدود یک هفته از بازگشایی مدارس پس از ۲ سال کرونایی می‌گذرد و روز گذشته پیش از برگزاری جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، زمزمه‌های تعطیلی کلاس‌های درس این‌بار به‌دلیل آلودگی هوا شنیده می‌شد. صادق ستاری‌فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره این موضوع گفت: «تعطیلی مدارس به هر دلیلی به‌نفع دانش‌آموزان نیست، تصمیم‌گیرنده درباره درخواست وزارت بهداشت برای تعطیلی مدارس، ستاد مدیریت بحران است، اما تقاضای ما هم این بود که پس از گذشت این مدت از آموزش مجازی، دوباره کلاس‌ها تعطیل نشوند. البته تا پایان سال تحصیلی هم مدت زمان زیادی باقی نمانده و ما باید از فرصت حداقلی باقیمانده بیشترین بهره را به نفع دانش‌آموزان ببریم.»

تعطیلی مدارس با تشدید آلودگی هوا، اما اتفاق تازه‌ای نیست، پیش از کرونا هم مدارس با افزایش شاخص آلودگی هوا، تعطیل می‌شدند. این بار هم وزارت بهداشت با توجه به دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان درخواست تعطیلی مدارس را داد، اما ستاری‌فرد نظر دیگری دارد: «همیشه دیوار دانش‌آموز، مدرسه و آموزش و پرورش در چنین شرایط بحرانی از همه کوتاه‌تر است، چرا یک‌بار به نفع مدارس و سلامت دانش‌آموزان بعضی نهاد‌ها و کارخانه‌ها تعطیل نمی‌شوند؟

سلامت دانش‌آموز برای ما هم مهم است. دانش‌آموزان قرار است سر کلاس حضور داشته باشند نه در حیاط مدرسه و محیط آزاد. اگر مدیریت این شرایط را به‌خودمان بسپارند، از حضور و فعالیت دانش‌آموز در محیط آزاد جلوگیری می‌کنیم و با توجه به اهمیت حفظ سلامت دانش‌آموزان، برگزاری اردو‌ها و فعالیت‌های ورزشی را به تأخیر خواهیم انداخت.»
 
او درباره احتمال آموزش مجازی در وضعیت آلودگی هوا هم تأکید کرد: «تمام تأکید ما آموزش حضوری است و تصمیمی برای بازگشت به تحصیل آنلاین نداریم. توقع ما این است که در این حوزه مسئولان تصمیم‌گیرنده نسبت به استمرار آموزش‌های حضوری توجه داشته باشند و قرار نیست مدارس همیشه فدای سایر دستگاه‌ها شوند. آیا با تعطیلی آموزش‌وپرورش گردوغبار از بین خواهد رفت.»

استقرار تیم‌های اورژانس در میدان‌های شهر
آلودگی هوا در روز گذشته به اندازه‌ای بود که اورژانس تهران، نسبت به استقرار آمبولانس‌هایش در برخی نقاط شهر اقدام کرد. براساس اعلام اورژانس تهران، اتوبوس آمبولانس‌ها در میدان‌های تجریش، انقلاب، آزادی، امام حسین و امام خمینی مستقر شدند. این مرکز روز گذشته از مردم خواست تا از تردد‌های غیرضروری در بیرون از خانه خودداری کنند. در این شرایط وزارت بهداشت هم به افراد با بیماری‌های ریوی و قلبی و همچنین سالمندان و کودکان هشدار داد تا از خانه خارج نشوند و فعالیت‌هایشان را به حداقل برسانند. سایر افراد هم باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین و همچنین ورزش در خارج از خانه خودداری کنند. افراد سالم هم بدون ماسک از خانه خارج نشوند و فعالیت‌های طولانی‌مدت نداشته باشند. پیش از این در شرایط آلودگی هوا، اعلام شده بود که ماسک‌های پزشکی سه‌لایه که برای کرونا استفاده می‌شود، برای شرایط آلودگی هوا، کارآمد نیستند و باید از ماسک‌های فیلتردار، FFP۲ یا n۹۵ استفاده شود. وضعیت مشابه آلودگی هوای فعلی تهران را پایتخت پاییز سال گذشته تجربه کرد. آن زمان معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اعلام کرد که انباشت آلاینده‌های هوا، خطر ابتلا به کرونا را بالا می‌برد؛ یعنی آسیب به دستگاه تنفسی باعث می‌شود زمینه و بستر جولان بیماری کرونا فراهم شود.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شفا آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۰۲۲۴۵، shafaonline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
0
0
خانواده هایی که سلامت بچه هاشون براشون مهمه اجازه نمیدن بچه هاشون برن مدرسه تو شرایط آلودگی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
0
0
با تعطیلی مدارس گرد و غبار از بین نمیره ولی بچه ها در معرض خطر نیستن و سلامت هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
0
0
بچه هایی هم هستند که ناراحتی قلبی دارن و یا بیماری تنفسی، این بچه ها چکار کنن؟ باید برن مدرسه تو هوای آلوده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین