پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۱۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
قیمت‌ها چنان با نادانی و بشکل دومینو وار بالا رفت که انسان را به تعجب وا می‌دارد. تعجب از اینکه، وقتی مشکلاتی از جنس مشکل حاضر، ده‌ها راه حل آزمون پس داده برای رفع دارد، چرا به حماقت‌ها تن در می‌دهیم و بشکلی هیجانی و بشدت پرپیامد با مسائل برخورد می کنیم؟ چرا لشکری از حمایت های نابجا راه می اندازیم و مثلا قصد توجیه گری داریم؟ چرا نمی خواهیم بپذیریم که نرخ تورم در نزد مردم به واسطه قیمت تخم مرغ و قوت روزانه محاسبه می شود نه عدد و رقم ادعا شده توسط فلان وزیر و وکیل . . عقلمان به جایی قد نمی‌دهد، مگر کمک از توزیع احتمالی برنولی و احتمال نفوذ در سیستم سیاسی و مدیریتی کشور! قضاوت نمی کنیم ، اما حق داریم بپرسیم که چه کسانی مسبب حضور افرادی همانند ساداتی نژاد، فاطمی امین و عبدالملکی در سیستم کلان مدیریتی کشور بودند؟ هیچ قضاوتی نداریم، اما هوشیاری نهاد‌های امنیتی را تقاضا داریم. روی پیشانی هیچ یک از ما نمی‌نویسند منافق نفوذی یا نادان جاه طلب.
شعار سال:
قیمت‌ها چنان با نادانی و بشکل دومینو وار بالا رفت که انسان را به تعجب وا می‌دارد. تعجب از اینکه، وقتی مشکلاتی از جنس مشکل حاضر، ده‌ها راه حل آزمون پس داده برای رفع دارد، چرا به حماقت‌ها تن در می‌دهیم و بشکلی هیجانی و بشدت پرپیامد با مسائل برخورد می‌کنیم؟ چرا لشکری از حمایت‌های نابجا راه می‌اندازیم و مثلا قصد توجیه گری داریم؟ چرا نمی‌خواهیم بپذیریم که نرخ تورم در نزد مردم به واسطه قیمت تخم مرغ و قوت روزانه محاسبه می‌شود نه عدد و رقم ادعا شده توسط فلان وزیر و وکیل. عقلمان به جایی قد نمی‌دهد، مگر کمک از توزیع احتمالی برنولی و احتمال دادن و هوشیار شدن به بحث نفوذ در سیستم سیاسی و مدیریتی کشور! قضاوت نمی‌کنیم، اما حق داریم بپرسیم که چه کسانی مسبب حضور افرادی همانند ساداتی نژاد، فاطمی امین و عبدالملکی در سیستم کلان مدیریتی کشور بودند؟ هیچ قضاوتی نداریم، اما هوشیاری نهاد‌های امنیتی را تقاضا داریم. روی پیشانی هیچ یک از ما نمی‌نویسند منافق نفوذی یا نادان جاه طلب.


چقدر احتمال دارد همیشه در جای غلط بایستیم؟! پاسخ به کمک توزیع احتمال برنولی


اگر n تعداد دفعات تکرار یک مشاهده، k تعداد دفعات مشاهده‌ی مورد نظر و p احتمال وقوع آن حادثه باشد، توزیع برنولی احتمال مشاهده‌ی همه‌ی دفعات تکرار یک گزینه را برآورد می‌کند.

فرض کنیم یک تست چهارگزینه‌ای داریم با تعداد ۱۰ سوال. چون احتمال پاسخ غلط ۷۵ درصد است، احتمال پاسخ غلط به همه گزینه‌ها حدود ۰.۰۰۰۰۴ درصد است، یعنی تقریبا نزدیک به صفر!
یعنی اگر کسی بخواهد چشمانش را ببندد و گزینه‌ها را پر کند، عملا احتمال اینکه همه‌ی پاسخ‌ها غلط باشند، صفر است.

چند سال پیش در دانشگاه تهران، استادی ۱۰۰ سوال تستی چهار جوابی داده بود. یک دانشجو همه را غلط جواب داده بود. استاد ثابت کرده بود که دانشجو کلید سوالات را در اختیار داشته، اما چون در اولین سوال اشتباه کرده، تا آخر جواب‌هایش اشتباه بوده!

وقتی می‌بینیم یک فرآیند غلط، به صورت سیستمی پیش می‌رود، به احتمال نزدیک به صد در صد، یک یا چند نفر بشکلی مخفی شده در سیستم ، به کلید تخریب دسترسی دارند.

همه ما چیزهای زیادی در خصوص داستان تورم ونزوئلا شنیده ایم ، اما کلیپ زیر را با دقت ملاحظه کنید و ببینید چگونه می توان اقتصاد یک کشور را به راحتی به آتش کشید. 


تعداد بازدید : 27

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
0
0
تحلیل جالبی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
0
واقعا برام جای سوال ایجاد کرد. کنکور رو مجسم کردم، بعضی ها چطور منفی می زنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین