پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
پس از عملیات‌های متعدد ارتش ترکیه در خاک عراق و نقض تمامیت ارضی این کشور، بغداد رسما از آنکارا به سازمان ملل شکایت کرد و خواستار خروج همه نیرو‌های ترکیه از خاک عراق شد.
شعار سال: «محمد حسین بحر العلوم»، نماینده عراق در سازمان ملل، شکایتی رسمی علیه ترکیه به شورای امنیت ارائه کرد و خواستار خروج همه نیرو‌های ترکیه از خاک عراق شد.

وی در سخنرانی روز گذشته خود در شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع عراق، گفت که حملات حزب کارگران کردستان ازین پس بهانه‌ای برای ماندن نیرو‌های ترکیه در خاک عراق نیست.

وی اظهار داشت که طرف‌های سیاسی عراق به تلاش‌ها برای دستیابی به تفاهم و راه حل‌هایی برای خروج از بن بست سیاسی و اقدام برای تشکیل دولت جدید که پاسخگوی مطالبات ملت عراق باشد، ادامه می‌دهند.

بحرالعلوم اظهار داشت که نیرو‌های عراقی در ماه آوریل عملیات گسترده‌ای برای تعقیب عناصر باقیمانده داعش آغاز کردند.

نماینده عراق در سازمان ملل بر پایبندی کشورش به تداوم همکاری با جامعه بین المللی برای مبارزه با تروریسم تاکید کرد و مجددا خواستار عدم استفاده از خاک عراق برای تسویه حساب و تحقق اهداف سیاسی به بهانه مبارزه با تروریسم شد.

جنگنده‌های ترکیه در ادامه حملات خود به شمال عراق به بهانه حضور عناصر پ. ک. ک، چند روز قبل مناطقی از استان دهوک را هدف قرار دادند. در این حملات هوایی ترکیه، مناطق شهرک امیدی، روستا‌های سجیر و سرجالی از توابع استان دهوک به شدت بمباران شدند.

ترکیه طی دو سال گذشته عملیات‌های خود را در شمال عراق را تشدید کرده و این عملیات‌ها به صورت هوایی و زمینی دنبال شده است.

هدف از این عملیات‌ها مقابله با گروه تروریستی «پ ک ک» عنوان شده است، اما مقامات بغداد و گروه‌های و جریان‌های سیاسی عراق در دوره‌های مختلف نارضایتی خود را از این اقدامات ترکیه اعلام کرده‌اند.

به دنبال حملات ترکیه در شمال عراق، تعداد زیادی از روستاییان این مناطق مجبور به ترک خانه‌های خود از منطقه شده‌اند.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر خبر، تاریخ انتشار:۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۱۰۳۷۹، www.asrkhabar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین