پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
بعد از قرائت پیام تسلیت مقام معظم رهبری در خصوص حادثه متروپل آبادان در جلسه فوق العاده هیات دولت، رئیس جمهوری در دستوری چهار بندی از دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی درخواست شفاف سازی در اطلاع رسانی، شناسایی و پیگیری مقصرین و قاصرین این حادثه در هر رده‌ای که باشند، دقت دستگاه‌های مجری و ناظر در فرآیند ساخت و ساز برای عدم تکرار این نوع حوادث، طلب گزارش از دستگاه‌های مجری و ناظر در فرآیند ساخت و ساز برای ساختمان‌هایی با وضعیت مشابه را نمود.

شعار سال: عصر دیروز جلسه فوق‌العاده بررسی گزارش‌های هیات‌های اعزامی و پیگیری و نظارت بر آخرین اقدامات انجام شده در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان در دفتر ریاست جمهوری و با حضور آیت‌الله رئیسی و مقامات مسئول برگزار شد.

در این جلسه، معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان در حادثه اخیر آبادان حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی مشتمل برتسلیت به مردم داغدار آبادان و نیز دستور خطاب به مسئولان برای رسیدگی به ابعاد مختلف این حادثه و جلوگیری از تکرار حوادث مشابه توسط رئیس جمهور قرائت شد.
پیام تسلیت رهبر برای حادثه آبادان و چهار دستور پی بند رئیسی، برای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری
متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
حادثه‌ی تاسف‌بار آبادان علاوه بر نیاز به سرعت عمل و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها برای کاستن از تلفات که اکنون در درجه‌ی اول اهمیت است، وظیفه‌ی پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرت آموز آنان با همکاری قوه‌ی قضائیه، و نیز تلاش گسترده برای جلوگیری از تکرار آن در همه‌ی نقاط کشور، برعهده‌ی همه‌ی ما مسئولان کشور است. لازم میدانم باتشکر از فعالیت چند روزه‌ی مسئولان دولت، پیگیری و جدیت کامل در این باره را مطالبه نمایم. به مصیبت دیدگان حادثه تسلیت عرض می‌کنم و برای آنان صبر و اجر مسالت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه ای»

در ادامه این جلسه، معاون اول رئیس جمهور گزارش هیات اعزامی به آبادان را ارائه و نمایندگان دستگاه‌های حاضر نیز گزارش اقدامات خود را بیان کردند.

رئیس جمهور پس از اطلاع از آخرین گزارش‌های آواربرداری و امدادرسانی با تسلیت مجدد به خانواده جانباختگان حادثه و مردم آبادان بر ضرورت بسیج همه امکانات برای امداد و نجات آسیب دیدگان و مفقودان تاکید کرد و گفت: دولت تمام امکانات وهمت خود را بکارگرفته تا به نحو فوری و کامل به آسیب دیدگان کمک شود و عملیات نجات نیز تا زمان ممکن ادامه خواهد یافت.

آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند تا در جریان امدادرسانی، حادثه غیرمترقبه‌ای برای مردم و امداد رسانان اتفاق نیفتد.

رئیس جمهور در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری، ضمن تقدیر از حضور میدانی وزیر کشور و همه دستگاه‌های امداد رسان و تشکر از رسانه ملی خاطرنشان کرد: رسانه ملی و تمام افراد و رسانه‌های دلسوز کشور، کمک کنند تا مردم در جریان اخبار صحیح و دقیق این تلاش‌ها قرار گیرند.
رئیس جمهور در دومین بخش از دستورات خود بر شناسایی و پیگیری مقصرین و قاصرین این حادثه تاکید کرد و گفت: با هر فرد در هر رده‌ای که در این حادثه مرتکب تخلف یا ترک فعل شده باید به شدت برخورد شود.

سومین دستور رئیس جمهور به دستگاه‌های مجری و ناظر در فرآیند ساخت و ساز بود.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: نباید هیچ ساختمانی بدون رعایت اصول، ضوابط و استاندار‌های مهندسی ساخته شود و باید از ادامه فعالیت و ساخت و ساز ساختمان‌های با سازه‌های نا ایمن جلوگیری گردد.

رئیس جمهور در چهارمین دستور خود به وزارت کشور و سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها ماموریت داد تا ساختمان‌های ساخته شده ناایمن و در معرض آسیب را شناسایی و معرفی نمایند تا اقدامات لازم برای مقاوم سازی، تخلیه یا تخریب آن‌ها توسط صاحبان آن ساختمان‌ها انجام شود.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۵ خرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۱۰۳۰۵۰۴۰۶۳، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین