پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
رئیس جمهور در جلسه بررسی به کارگیری ظرفیت‌های جدید برای تأمین و ذخیره کالا‌های اساسی و در راستای تسریع در تأمین و ذخیره احتیاطی کالا‌های اساسی وزرای صمت و جهاد کشاورزی را مکلف کرد موانع پیش‌روی این برنامه را شناسایی و با هماهنگی معاون اول نسبت به رفع آن اقدام کنند.
شعار سال: آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه بررسی به کارگیری ظرفیت‌های جدید برای تأمین و ذخیره کالا‌های اساسی گفت: نباید منابع کشور در سایر کشور‌ها راکد بماند و باید با سرعت و مستمرا نسبت به ورود منابع به داخل کشور در قالب کالا یا امکانات مورد نیاز اقدام شود.

این نشست به ریاست آیت‌الله رئیسی و با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تأمین و ذخایر کالا‌های اساسی ارائه شد. بر اساس این گزارش میزان ذخایر کالا‌های اساسی کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اما با توجه به شرایط جهانی تدابیر لازم برای ایجاد یک ظرفیت احتیاطی مطرح و جزئیات اجرای آن بررسی و تصویب شد.

در همین راستا ترتیبات تسهیل و تسریع تأمین کالا‌های اساسی، استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و بنیادها، تقویت ظرفیت‌های بخش خصوصی جهت تأمین و توزیع کالا‌های اساسی، افزایش زیرساخت‌های الکترونیکی و هوشمند در جهت توزیع بهتر کالا‌های اساسی، تقویت بنادر و ظرفیت‌های ترانزیتی کشور، استفاده از ظرفیت همه انبار‌های موجود در کشور به منظور افزایش ذخایر استراتژیک و احتیاطی و منابع مالی لازم برای تامین، ترانزیت و انبارداری و راهکار‌های تأمین آن مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد علاوه بر تخصیص حداکثر ظرفیت‌های راهداری از سوی وزرات راه و شهرسازی به تامین و ترانزیت کالا‌های اساسی، از تمامی ظرفیت‌ها برای تامین ذخایر احتیاطی کالا‌های اساسی بهره گرفته شود.

در این جلسه همچنین راهکار‌های وزارت جهادکشاورزی برای تسهیل و تسریع تامین کالا‌های اساسی از محل واردات و خرید داخلی در ۱۶ بند مورد بررسی قرار گرفت.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر:۴۰۱۰۳۱۷۰۶۹، www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
0
0
امیدواریم که به درستی انجام بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین