پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۰۹۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیگیری جدی شهرداری و اصرار شورای شهر منجر به تصویب طرح یک طبقه اضافی در بافت فرسوده پایتخت شد.
شعار سال: پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار یک رسانه، با تاکید بر اینکه احیای بافت فرسوده پایتخت نیازمند ایجاد جاذبه سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: باید زمینه افزایش مشارکت مردم برای احیای بافت فرسوده در تهران ایجاد شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند بافت فرسوده را احیا کند، یادآور شد: این اقدام جزو فلسفه وجودی شهرداری نیز محسوب نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه شرایط گذشته به هیچ عنوان جاذبه‌ای برای جلب مشارکت و احیای بافت فرسوده ایجاد نمی‌کرد، گفت: پروانه‌های صادر شده در سال‌های گذشته در این بافت روند کاهشی داشته و حتی می‌توان گفت به صفر رسیده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در جلساتی که ما با مردم داشتیم اعلام می‌کردند که ساخت و ساز و نوسازی واحد‌های مسکونی در این مناطق هیچ‌گونه سودی برای آن‌ها ندارد.

سروری با اشاره به پیگیری‌های شهرداری تهران و اصرار شورای اسلامی شهر برای اصلاح روند احیای بافت فرسوده، تصریح کرد: مصوبه‌ای در کمیسیون ماده پنج به تصویب رسید که بر اساس آن، حداقل یک طبقه به طبقات فعلی در بافت فرسوده افزوده شد.

وی تاکید کرد: این مصوبه در کنار دیگر سیاست‌های تشویقی همچون تسهیلات می‌تواند در احیای بافت فرسوده اثرگذار باشد.

سروری با بیان اینکه در گذشته دولت در زمینه تسهیلات برای احیای این بافت همکاری نمی‌کرد، یادآور شد: دولت در حال حاضر اعلام کرده که تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی برای احیای بافت فرسوده پرداخت می‌کند که به اعتقاد من اقدام بسیار خوبی در این راستا محسوب می‌شود.

رییس شورای عالی استان‌ها به ارائه معافیت‌ها از سوی شهرداری به عنوان عاملی اثرگذار در احیای بافت فرسوده اشاره کرد و افزود: مجموعه این سیاست‌ها که به صورت سبد تشویقی پیش‌بینی شده و مهمترین آن، افزودن طبقه اضافی است، جاذبه‌های بسیار بیشتری نسبت به گذشته برای ساخت و ساز در این مناطق ایجاد کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که رونق ساخت و ساز در بافت را با این سیاست‌ها شاهد باشیم.

سروری با بیان اینکه این طرح به تازگی مصوب شده است، ابراز امیدواری کرد که به زودی مقدمات کار فراهم شده و ساخت‌وساز در مناطق بافت فرسوده رونق بگیرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهر، تاریخ انتشار:۲۰تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۳۵۷۷، www.shahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
0
واقعا با این مقدار تسهیلات میشه نوسازی کرد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین