پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۸۱۴۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
متاسفانه در چند سال اخیر، بخش تعاون با انواع وعده درمانی روزگار می گذراند و با جشنوارتراپی و دمنوش نمایشگاهی ، اعلام حضور می کند. در دوره محمد کبیری، این آسیب به کرات به ایشان منعکس شد،اما معاون عزیر ما گویا جوان بودند و جویای نام و متضرر واقعی این شیوه مدیریتی هم بشکل عام منافع ملی بود و بخش خاص بخش تعاون. حال نوبت به برادر عزیزمان جناب دکتر مسکنی رسیده که شاید قضاوت در خصوص عملکردشان اندکی زود باشد، اما می دانیم که با تفاهمنامه گرایی نمی توان دلخوش به توسعه و ارتقا بخش تعاون بود. تعاون با تفاهم نامه احیا نمی شود جناب زاهدی وفا، خیاطیان،عبودتیان و مسکنی عزیز.

شعار سال : خبر می رسد که تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با هدف استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در احیای جوامع روستایی امضا شده است. ادعا شده که این تفاهم‌نامه سه‌جانبه در راستای تحقق سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و به منظور مردمی‌سازی اقتصاد و دولت، افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی و گسترش عدالت اجتماعی از طریق توسعه مالکیت در سطح عموم مردم و محرومیت‌زدایی با هدف استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در احیای جوامع روستایی (یک هزار و ۱۰۰ روستا) به امضای طرفین رسیده است.

تعداد بازدید : 18
 
 
محمد صاق خیاطیان «گسترش عدالت اجتماعی با افزایش مالکیت در سطح عموم مردم و تعاونی سازی اقتصاد روستایی»، «محرومیت زدایی و احیای روستا‌های کشور با تکیه بر الگوی اقتصاد تعاونی و احیای تمدن روستایی»، «راهبری هدفمند طرح‌های راهبردی روستایی در قالب تعاونی با استفاده از ظرفیت بخش تعاون در مردمی کردن دولت»، «ایجاد الگوی فکری و اعتقادی به تعاون در بین دولتمردان و مردم به منظور ایجاد بستر نهادی برای هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی، عمومی و مردمی به منظور تقویت بنیان‌های مردمی سازی اقتصاد روستا»، «احصاء فرصت‌های اقتصادی و راهکار‌های راهبردی پیشران در توسعه سهم بخش تعاون در اقتصاد روستا»، «ایجاد بستر نهادی توانمندسازی و خوداتکایی مدیریت مردم محور امور اقتصادی روستا به منظور مردمی سازی اقتصاد روستا و کاهش واسطه‌های غیر ضرور» و «حمایت از مردمی سازی دولت به ویژه در واگذاری فعالیت‌های تصدی گری به تعاونی‌های محوری در بخش روستایی کشور» از اهداف این تفاهم نامه سه جانبه است.
 
تعاون با تفاهم نامه احیا نمی شود جناب زاهدی وفا، خیاطیان ، عبودتیان و مسکنی
خیاطیان تاکید نمود که «سیاست گذاری و انجام فعالیت‌های مشترک عدالت بنیان و مردم محور به منظور استقلال مالی و انسجام بالای اجتماعی روستاییان در محرومیت زدایی و افزایش عدالت اجتماعی مناطق روستایی با توسعه اقتصاد تعاون»، «همکاری در توسعه الگو‌های نوین تعاونی و توانمندسازی تعاونی‌های محوری و فراگیر»، «هم افزایی در حمایت‌ها و ظرفیت‌های قانونی، مالی و اعتباری در توسعه تعاونی‌ها و تحقق سند توسعه بخش تعاون و تسهیل گیری و هماهنگی نهادی در رفع موانع قانونی و اجرایی درون، بین و فرا دستگاهی دولتی در توسعه اقتصاد مردمی و تعاون»، «بسیج ظرفیت‌های مردمی، دولتی و نهاد‌های عمومی در توسعه اقتصاد مردمی و تعاون» و «حمایت از ایجاد و توسعه نهاد‌های ارائه خدمات راهبردی در عرصه‌های اقتصادی، بازرگانی، اعتباری و مالی به منظور فعالیت پایدار تعانی‌ها در اقتصاد روستا» از جمله موضوعات تفاهم نامه سه جانبه میان مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت عنوان شده است.
 
مسکنی معاون وزیر در امور تعاونی ها در این خصوص بیان داشته که تاکنون کار احیای یک‌ هزار تعاونی روستا را با بنیاد علوی و یک هزار تعاونی روستایی دیگر را با گروه‌های جهادی دنبال کرده‌ایم و با امضای تفاهم‌نامه امروز نیز احیای یک هزار و ۱۰۰ تعاونی روستایی دیگر در دستور کار قرار گرفته است.
سوال مطرح می شود که ، عملکرد این دنباله گیری ها که قبلا انجام گرفته، کجاست؟ اثرگذاری توسعه ای آن به چه میزان بوده است؟ این حجم فعالیت، چه میزان از کل فعالیتی است که باید توسط معاونت امور تعاون دنباله گیری می شد؟ این روستاها و تعاونی ها چگونه اولویت یابی شده اند؟ سوالاتی که بعید بدانیم کسی بدان پاسخگو باشد. 

معاون وزیر پیشین امور تعاون در دولت روحانی را یادمان نرفته. جوانی که ادعاهای خاص داشت در حالی که حتی عقبه استخدامی ایشان و نوع و شرایط اخذ مدرک تحصیلی و سربازی شان با شائبه و سوالات وافر همراه بود. آمده بود که بسازد، اما خیلی دوست داشتیم از ایشان بشنویم، ده کار اصلی انجام شده توسط ایشان در دوره عهده داری وظایف شان چه بوده است؟
تا به کی بخش تعاون کشور،می بایست پذیرای اقدامات غیر اولویت دار و شعاری باشد؟ آیا با تفاهمنامه ، نمایشگاه  و جشنواره  بازی ، می توان  بخش تعاون را اداره کرد و ادعای مردمی کردن اقتصاد را داشت؟ آقای خیاطیان شما لطفا به این سوال پاسخ دهید.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: تفاهم نامه احیای تعاونی های روستایی ، استفاده از ظرفیت تعاونی ها در احیای جوامع روستایی ، برنامه محوری یا شعارگرایی در بخش تعاون ، عملکرد ملموس معاونت امور تعاونی های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی چیست ، ضرورت تقویت نظارت ها بر عملکرد معاونت امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، تفاهمنامه بازی نمایشگاه و جشنواره ، شناسایی اولویت های کاری بخش تعاون کشور ، تفاهم نامه مرکز تحقیقات استراتژیک ریاستجمهوری وزارت تعاون و دستیار ویژه رئیس جمهور در مردمی سازی ، محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری ، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، سید احمد عبودتیان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت ، مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ، تفاهمنامه سه‌جانبه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ، عملکرد محمد کبیری در بخش تعاون ، نقد عملکردهای محمد کبیری در بخش تعاون ، استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها در احیای جوامع روستایی ، افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی و گسترش عدالت اجتماعی ، نظارت بر طرح های وزارت تعاون ، عملکرد طلبی از طرح های ، مطالبه گری از طرح های وزارت تعاون ، رسانه ها و فعالیت وزارت تعاون ، تداوم احیای شعاری بخش تعاون ، احیای تمدن روستایی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
2
تفاهمنامه درمانی و نمایشگاه تراپی و دمنوش جشنواره ای را خوب اومدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
0
1
تفاهم نامه در کدام دستگاه جواب داد که اینجا جواب بده
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
1
0
باز هم صد رحمت به عملکرد دکتر مسکنی. بابا ، قبلیه که خیلی .....
مدیر پایگاه

سلام 

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، از انعکاس پیام های خارج از چارجوب یا بیرون از قواعد رسانه ای ، معذور است. 

موفق باشید

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین